بازدید 4416
شمخانی:

ایران و روسیه شرکای کلیدی در منطقه

دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیدگاه‌های تهران و مسکو در بسیاری از مسائل کلیدی منطقه را منطبق و نزدیک به هم خواند و گفت: ایران یکی از شرکای کلیدی روسیه در منطقه بوده و باقی خواهد ماند.
کد خبر: ۴۴۳۶۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۳ 21 October 2014
دبیر شورای امنیت ملی روسیه دیدگاه‌های تهران و مسکو در بسیاری از مسائل کلیدی منطقه را منطبق و نزدیک به هم خواند و گفت: ایران یکی از شرکای کلیدی روسیه در منطقه بوده و باقی خواهد ماند.
به گزارش باشگاه خبرنگاران، "نیکلای پاتروشف" دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز -سه‌شنبه- پس از پایان دیدار با علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: ایران یکی از شرکای کلیدی روسیه در منطقه بوده و باقی خواهد ماند.
 
پاتروشف افزود: رایزنی‌های امروز پر محتوا و در فضایی از اعتماد متقابل برگزار شد و امضای یادداشت تفاهم درباره درک متقابل و همکاری بین دستگاه‌های شورای امنیت روسیه و ایران این امکان را فراهم می‌کند تا تماس‌های بعدی‌مان را بر اساس استمرار، سازمان یافته و تنظیم کنیم.
 
دبیر شورای امنیت ملی روسیه گفت: رویکردهای دو طرف در بسیاری از مسائل کلیدی منطقه با یکدیگر منطبق و نزدیک است و در این زمینه تبادل نظر جدی و اصولی در خصوص وضعیت سوریه، عراق و لیبی انجام شد.
 
وی با اعلام آمادگی به منظور تقویت همکاری دوجانبه در عرصه مقابله با تهدیدات تروریستی تاکید کرد: روسیه به طور قاطع تروریسم را در همه اشکال و تبلورات آن محکوم می‌کند.
 
نیکلای پاتروشف افزود: هرگونه عملکردی که برای مقابله با تندروی گروهک‌های افراطی اتخاذ می‌شود باید متکی بر قوانین بین‌المللی بوده و با موافقت حکومت‌های قانونی کشورهایی که اینگونه اعمال تروریستی در آنها اتفاق می‌افتد، به انجام برسد.
 
وی با اشاره به انجام مذاکرات در خصوص وضعیت افغانستان، فراهم کردن موجبات ثبات و پایداری شرایط در این کشور و همکاری با مقامات افغان در شکل گیری کشوری مستقل، بی طرف و قوی را مورد تاکید قرار داد و افزود: به طور جداگانه‌ای امکان تحکیم همکاری مشترک با تهران برای مبارزه با تردد مواد مخدر از قلمروی این کشور مورد بررسی قرار گرفت.
 
پاتروشف در پایان با حمایت از حق مسلم و بلاشرط ایران در انجام برنامه هسته‌ای صلح آمیز تاکید کرد: بر این باوریم که مذاکرات مداوم در قالب گروه 1+5 اجازه خواهد داد تا در آینده‌ای نزدیک تمامی مسائل باقی مانده حل و فصل شوند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی