بازدید 35412

ديكتاتور عراق؛ هوسراني و جنايت

گزارش "تابناك" از مستندات جديد افشا شده از صدام
کد خبر: ۴۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۱:۳۰ 20 April 2009
دولت آمريکا با تهيه يک فيلم يک ساعته، ابعاد تازه‌اي از وحشي‌گري‌هاي صدام و وضعيت حکومت وي و همچنين جنايات دو پسرش را افشا کرد.

به گزارش خبرنگار «تابناک» در اين فيلم که براي نخستين بار معشوقه‌هاي صدام نيز در آن نشان داده مي‌شوند، به هزار توي زندگي اين جنايتکار قرن بيستم، نگاه شده و ابعاد گوناگوني از آن، هر چند ناقص است، به نمايش درمي‌آيد.

در اين فيلم براي نخستين بار افشا مي‌شود بنا بر مستنداتي که از قبيله صدام در دست است، مادر ديکتاتور عراق حتي پس از تولد وي، حاضر به نگهداري از فرزندش نمي‌شده و تا سه سالگي او را نپذيرفت.

شرارت‌هاي ناپدري صدام به ويژه در نوع آزارهاي جسمي و روحي او تا سنين نوجواني در اين فيلم بازگو شده است.

بنا بر اين گزارش، همچنين در اين فيلم برخي از جنايات و فعاليت‌هاي صدام افشا مي‌شود؛ از جمله ديدار صدام با جمال عبدالناصر در مصر پس از فرار او از زندان و سوءقصد نافرجام به عبدالکريم قاسم، نخستين رئيس‌جمهور عراق مورد اشاره قرار مي‌گيرد.

در اين ديدار يک ساعته، صدام که مورد توجه سازمان اطلاعات ارتش مصر قرار گرفته، با هدايت جورج بوش پدر، که مسئول دفتر «سي.اي» در خاورميانه بوده است با جمال عبدالناصر ديدار مي‌کند. اين ديدار محرمانه بازتاب دهنده ديدگاه نهايي دولت مصر درباره صدام است که وي را فردي جاه‌طلب و مردي با اراده براي آينده سياسي عراق نام مي‌برند.

در اين فيلم همچنين به نوع رد و بدل شدن پيغام به هنگام دستگيري صدام و زنداني شدن وي نيز اشاره مي‌شود.
صدام در ديدارهاي خود با ساجده، همسرش که دختر دايي اون نيز بود، با استفاده از پوشک فرزند نوزادش عدي که ساجده آن را به زندان مي‌آورد، به بعثي‌ها پيغام مي‌دادند.

همچنين در اين فيلم به نوع زندگي عدي صدام حسين، فرزند صدام نيز اشاره شده است که وي در سنين نوجواني به همراه برادرش حسين، به شکنجه‌گاه‌هاي دولت عراق برده مي‌شده و از نزديک نحوه شکنجه زندانيان سياسي و مخالفان حزب بعث و صدام را مي‌ديدند.

در فيلم، شکنجه هم‌کلاسي‌هاي عدي در مدرسه توسط فرزند هوسران صدام مورد تأييد قرار مي‌گيرد و با اشاره به بي‌بندوباري جنسي وي به ليست بلندبالايي از دختران دانشجوي دختران دانشگاه بغداد اشاره مي‌شود که مورد تعرض فرزند خشن صدام قرار مي‌گرفتند.

اين گزارش مي‌افزايد: عدي که مسئوليت شکنجه ورزشکاران عراقي را نيز بر عهده داشته است، با استفاده از اينترنت به دنبال يافتن شيوه شکنجه‌هاي باستاني براي اذيت و آزار ورزشکاران عراقي بوده است.

تيره شدن روابط صدام و ساجده به دنبال حضور برخي از زنان در زندگي خصوصي صدام و ازدواج او با سميرا نيز در اين فيلم بازتاب داده شده و عدي براي انتقام از پدرش مصمم نشان داده شده است و کار اون به جايي مي‌رسد که کريم جاجو، که براي صدام معشوقه دست و پا مي‌کرد را در فرودگاه بغداد کشت.

صدام براي نخستين بار دستور شکنجه عدي را به دليل کشتن جاجو صادر مي‌کند. جاجو کسي است که سميرا را براي صدام به عنوان همسر تازه انتخاب کرده و عدي قسم خورده بود انتقام خود و مادرش را از وي بگيرد.

در اين فيلم روند متزلزل خانواده صدام، حتي در ميان دختران وي نيز به نمايش گذاشته مي‌شود. دختران صدام حسين نيز با روحيه پرخاشگري و اذيت و آزار در مدرسه حاضر مي‌شدند. رغد، دختر صدام که هم‌اکنون در اردن است، روزي به مادرش در مدرسه گفته بود، اگر معلم ما به آنچه مي‌گوييم، گوش ندهد، وي را در وسط مدرسه شکنجه خواهم کرد.
درباره قصي صدام، ديگر پسر صدام، فيلم هر چند به آرامش و خويشتن‌داري وي تأکيد دارد، اما روشن مي‌سازد که فرزند ديگر صدام نيز در خوي جنايتکاري دست‌کمي از پدر و برادرش نداشته است.

در اين فيلم قصي به همراه پسر عموي پدرش، علي شيميايي نشان داده مي‌شود که در روستاهاي کردستان، مردم بيگناه، اعم از زن و مرد و کودک و پير از خانه‌ها بيرون کشيده شده و مانند گل پرپر مي‌شوند.

قتل دامادهاي صدام به دست عدي، از ابعاد وحشتناک اين فيلم است. به دستور عدي پس از انتقال حسن و حسين کامل، دامادهاي صدام به ويلايي در حومه بغداد، آنان از زمين و هوا مورد هجوم قرار مي‌گيرند. در اين حمله که علي شيمايي نيز حضور داشته و بيشتر به صحنه‌هاي فيلم‌هاي اکشن هاليوودي شباهت دارد، حسن و حسين کامل در حالي که از ساختمان بيرون آمدند، نشان داده مي‌شوند که آماج مسلسل‌هاي خودکار دار و دسته عدي قرار مي‌گيرند و کشته مي‌شوند.

دختران صدام حسين در اين فيلم پنهان نمي‌‌کنند که بابت کشتن شوهرانشان از پدر خود متنفر شده‌اند.
در ادامه اين فيلم، قاچاق نفت عراق توسط عدي در سال‌هاي تحريم اقتصادي اين کشور و سود سرشاري که وي و حکومت عراق از اين راه به دست‌ آورده‌اند، به نمايش درمي‌آيد.

عصبانيت صدام از عدي و آتش زدن پارکينگ‌ اتومبيل‌هاي شيک وي توسط صدام، از نکته‌هاي قابل توجه اين فيلم است.
يکي از غافلگيرکننده‌ترين صحنه‌هاي اين فيلم، تصاوير نگهداري دلارهاي نفتي عدي در کاخ اختصاصي وي است.
او حتي اين پول‌ها را به بانک‌هاي عراق نيز انتقال نداده و همچنان سرنوشت اين پول‌ها در هاله‌اي از ابهام است.

شکار زنان زيبا توسط صدام از صحنه هاي قابل توجه فيلم است. ديکتاتور عراق حتي شبي که کويت را از دست او خارج کردند با يکي از همين معشوقه‌هاي شکار شده به نام «پاريرسولا لمپسوس» بود. اين معشوقه با ظاهر شدن در فيلم ياد شده، به بغض و گريه‌هاي صدام براي از دست رفتن کويت اشاره مي‌‌کند و مي‌گويد: در حالي که سربازان عراقي در مرزهاي کويت توسط آمريکايي‌ها زنده ‌به گور مي‌شده، صدام در آن شب براي خوشگذراني با من ترانه‌هاي فرانک سيناتراي آمريکايي را پخش کرد.

ابعاد گوناگوني از قتل‌عام‌هاي صدام در دوران جواني براي جوخه‌هاي مرگ حزب بعث و همچنين تصفيه خونين حزب بعث در آغاز به قدرت رسيدنش در سال 1980 ميلادي و خواندن نام‌هاي کساني که بايد اعدام مي‌شدند در جمع سران حزب بعث از صحنه‌هاي تکان دهنده اين فيلم است.

اعدام اين عده در برابر چشمان ديگر اعضاي حزب بعث به همه آنان فهمانده بود که کسي نبايد با وي مخالفت کند.
بيماري پارانوئيد صدام نيز مورد اشاره قرار مي‌گيرد و يکي از روانشناسان مي‌گويد که همين بيماري باعث شد که او نتواند تصميم درستي براي بيرون رفتن از عراق بگيرد.

همچنين روزهاي پاياني عمر صدام نيز در اين فيلم به تصوير کشيده شده و لحظات پيش از اعدام و در حالي که صدام هنوز در دست نيروهاي آمريکايي بود، وي خطاب به آمريکايي‌ها التماس مي‌کند، که من به شما خدمت کردم، مرا اعدام نکنيد و به دست آنان نسپاريد. دشمن شما ايران است. من با دشمن شما دشمن هستم. در اين هنگام يک پزشک آمريکايي به او آرام‌بخش مي‌زند تا هزيان‌گويي و ترس او فرو نشيند.

او که عاشق شکلات و سيگار برگ بود، در اين فيلم در زنداني نشان داده مي‌شود که از سربازان آمريکايي که زندانبانانش بودند، تقاصاي شکلات و سيگار برگ مي‌کند. هزيان‌گويي‌هاي صدام را که آمريکايي‌ها با دوربين‌هاي مخفي ضبط کرده‌اند، به واشنگتن منتقل کرده و در اسناد ملي آمريکا نگهداري مي‌کنند.

در اين فيلم درباره طبقه‌بندي شکنجه‌هاي صدام و حکومتش اين گونه گفته مي‌شود که مرزي براي زير پاي گذاشتن حقوق انساني وجود نداشته است و آنان بر جان و مال مردم بيش از سي و پنج سال اينچنين حکومت کرده بودند.
اشغال کويت، به دست صدام، در اين فيلم به گونه جالبي بازتاب داده شده است.

آن زمان که امير کويت، شيخ جابر در بغداد مهمان صدام به مناسبت اجلاس سران عرب بود، امير کويت از صدام براي ديدار از اين شيخ‌نشين دعوت مي‌کند. صدام به امير کويت مي‌گويد، آنجا مثل خانه ماست، خودم مي‌آيم. شيخ جابر به آمريکايي‌ها گفته‌ بود من گمان نميکردم او اينچنين بخواهد بيايد و کشور ما را در ساعاتي اشغال کند.

صدام از امير کويت و سران کشورهاي حوزه خليج فارس به عنوان حکام فاسد بي‌لياقتي نام برده که به هيچ دردي نمي‌خورند و لياقت زمامداري در کشورشان را ندارند.

گفتني است، درباره ايران نيز صدام اشاره شگفتي دارد. او در اين باره مي‌گويد، جنگ با ايرانيان تجربه تلخي بود؛ مانند اين بود که مشت خود را محکم بر سندان بکوبيم. آنان بارها من را ترسانده بودند و مقاومت آنها در برابر ما فوق‌ تصور بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۰
پاينده ايران ننگ بر صدام و صداميان
لعنت خدا بر صدام وبازماندگانش وگذشتگانش كه مسبب بسياري از مشكلات گذشته وحال ايرانيان است روايت كوفه-كربلاو.... تا جنگ ايران و.... اميدوارم هموطنانمان در بازديد از عراق اين امر را از خاطر نبرند
این جمله آخری را خوب گفت.
کاش این فیلم را در سینماهای ایران نشان می دادند.
درود بر غيرتت ، اي ايراني
با حال بود
به شماره تمام ریگهای بیابان لعنت بر صدام و صدامیان لعنت خدا بر او برای همیشه تاریخ
البته اگر جمله آخر را وقعا خودش گفته باشد در باز داشتن آمریکا از حمله به ایران بسیار موثر می تونسته باشه.
خدا لعنت کند صدام را و افرادی که در این انقلاب بدتر از صدام با مردم برخورد میکنند و خیانت به خون شهیدان مینمایند.
معلومه كه بايد ديكتار معدوم لعنه الله عليه اين را بگويد جوانان و جگر گوشه هاي ما پرپرشدند و گوشت جلوي توپ شدند تا اين فاسد بدكار همچين حرفي بزند
تاریخ نشان داده که هیچ ظالمی پایدار نبوده و نخواهد بود. پس وای به حال ظالمان....
فیلمش باید دیدنی باشه کجا گیرش آوردین کلکا
لعنت خدا بر تو که از قوم یزید بودی
....هر کس با ایران در افتاد ور افتاد...
داستان جالبي از هزاران جنايات افلقي ملعون . امااگر همراه با تصاوير بود بسيار جالب وديدني .لطفا درصورت امكان گوشه هايي از تصاوير اين فيلم در سايت گنجانده شود .باتشكر
به نظر بنده اين فيلم يك درصد از جنايات صدام و حرامزادگانش را هم باز گو نكرده است .
عاقبت به سزای اعمال ننگینش رسید.
مقام وفا ندارد. این پست ها اگر ماندنی بود به دگران نمی رسید. قابل توجه بعضی آقایان در مملکت خودمان....
با خواندن جمله آخر صدام در مورد ایران به این خاک پاک افتخار کرده و اشک در چشمانم حلقه زد.درود به روان پاک تمام شهدای جنگ تحمیلی که مردانه ایستادنشان حتی دشمن را به تحسین وادار کرد.
"گفتني است، درباره ايران نيز صدام اشاره شگفتي دارد. او در اين باره مي‌گويد، جنگ با ايرانيان تجربه تلخي بود؛ مانند اين بود که مشت خود را محکم بر سندان بکوبيم. آنان بارها من را ترسانده بودند و مقاومت آنها در برابر ما فوق‌ تصور بود." مرحبا بر رزمندگان وطن كه اينگونه اين ديكتاتور خونخوار را سر جايش نشاندند...
صدام يك درنده خوي بيشرم ويك ابليس آدم نما بود و امپرياليست جهاني نامردماني بودند كه اين هيولاي مخوف را به جان ايرانيان انداختند تا جنايتهاي سياسي/راهبردي خود را به دست او ودر پس چهره نيمه انساني خودشان انجام دهند.
قطعا"بدانيد او يک حرام زاده بود براي همين خود وپسرانش دست به هر جنايتي ميزدند لعنت خدا بر او باد
به ایرانی بودن خودم افتخار می کنم ودست رزمندگان و جانبازان دلاور را بوسیده و بر روان امام عزیز و شهدای گرانقدر درود می فرستم که از جان مایه گذاشتند و این سندان را ساختند . هم وطنان عزیز ، آمریکا نیز این سندان را حس کرده و مطمئن باشید هیچ غلطی نمی تواند بکند .
بزارید من یه چیزی بگم. من زمان جنگ در کشور عراق 6 سال اسیر بودم. چند وقت پیش که عازم کربلا بودم. در شهر بصره چیزی دیدم که باورش برایم غیر ممکن بود. رییس پلیس الان بصره همون کسیه ، که زمان اسارت دستور شلاق زدن بچه ها رو میداد ، دستور تف کردن توی غذای بچه ها رو میداد ، دستور آب ندادن به بچه ها رو میداد و..... . من باورم نمیشد. ولی وقتی از نزدیک دیدمش خود نامردش بود که من و دوستان من هیچگاه از او و امثال او نخواهیم گذشت.
درود خدا بر شهدا ، درود خدا بر جانبازان ،درود خدا بر رزمندگان ، درود خدا بر بسيجي ها ، كه اينگونه براي ايران و اسلام افتخار آفريدند و اينچنين صدام را مايوس كردند و او مجبور شد تلخي حمله به ايران را با تمام وجود احساس كند.
حمله آمريكا به عراق مصداق بارز اين دعاست: اللهم اشغل الظّالمين بالظّالمين
آمریکاییها این فیلم را درست کرده اند که حمله خودشان به عراق را توجیه کنند
صدام فکر می کرد می تواند دوباره حادثه القادسیه ، نهاوند و جلولا را رقم بزند اما افسوس که خیال باطل بود و مردم ایران دیگر اشتباه چهارده قرن پیش را هرگز تکرار نخواهند کرد. پاینده باد ایران و ایرانی
هر كه با ولي امر مسلمين و نايب امام زمان در زمان غيبت ان بزرگوار در افتاد باطنش به تاريكي همين صدام و حاميانش ميباشد و اگر توبه نكند عاقبتش همين عاقبت صدام است به من ثابت شده است
دست بالاي دست بسيار است
من تا به حال در باره‌ی آرامش قابل توجه صدام در زمان اعدامش سوال داشتم. با توضیحاتی که از این فیلم به دست داده‌آید روشن شد که آمریکاییها به او آرامبخش تزریق کرده بودند.
درود بر همه ایرانیانی که با خون پاک خود در مقابل این گرگ خو ایستادند و خداوند هم تقاص خون شهیدانمان را از او و خانواده کثیفش گرفت و صدام و خانواده کثیفش را به زباله دان تاریخ فرستاد
خدا صدام و صدام پیشه ها را لعنت کند. امثال او در تاریخ گذشته و حال بوده و هستند و خواهند بود. لطف کنید و بخشهایی از فیلم را برای نمایش روی سایت بگذارید.
خداوندبر عذابش بیفزاید
من با این موضوع مخالفم
یاد امام و شهدا ... دلو می بره کرب و بلا
ای کاش میشد این فیلمو دید.خیلی باید جالب باشه.تورو خدابگین کجادیدینش یا اسمش چیه مابتونیم پیداش کنیم.واقعا اگه چنین فیلمی وجود داشته باشه خیلی تودنیا صدا میکنه.
مدعی خواست کند ریشه ما غافل از انکه بود خدا در اندیشه ما. خداوند سبحان راشاکریم که ما وناموس مارا توسط امام و شیردلان میهن اسلامی ایران ازدست کسانی که به ناموس خود رحم نمی کردند نجات داد.
داشتم میخوندم موهای بدنم سیخ شد.اگه فیلمشو ببینم همه موهام میریزه
بعضی جاها درست بود ولی برخی قسمتها را غلو کردید. به هر حال عوام فریبی است دیگر
اينها فكر كردند الان هم مثل زمان قاجار است كه هركسي از يك گوشه دنيا بيايد و گوشهاي از ميهن عزيزمان ايران را جدا كند مثل كاري كه براي جدا كردن افغانستان و نصف خراسان و قفقاز و بحرين و . . . در عرض 200 سال گذشته كردند اما غافل از اين هستند كه تا وقتي ايران جوونهايي مثل من داره بايد از رو اجسادمون رد شن تا بتونن پاشونو اينجا بزارن عاقبت صدام رواني آينه عبرتي باشه براشون.
با سلام واحترام تمام این گزارش یک طرف خط آخر هم یک طرف ،غرورم را تحریک گفت آفرین بر غیور مردانی که در زمان جنگ مردانه ایستادند. من به عنوان یک ایرانی دست آنها را میبوسم و به روح پاک شهیدان نیز درود میفرستم
هر حکومتی ممکن است با کفر دوام بیاورد ولی با ظلم هرگز! الملک یبقی مع الکفر ولایبقی مع الظلم.
صدام فکر می کرد می تواند دوباره حادثه القادسیه ، نهاوند و جلولا را رقم بزند اما افسوس که خیال باطل بود و مردم ایران دیگر اشتباه چهارده قرن پیش را هرگز تکرار نخواهند کرد. درود بر رزمندگان وطن كه اينگونه اين ديكتاتور خونخوار را سر جايش نشاندند... پاینده باد ایران و ایرانی
((بيماري پارانوئيد صدام نيز مورد اشاره قرار مي‌گيرد و يکي از روانشناسان مي‌گويد که همين بيماري باعث شد که او نتواند تصميم درستي براي بيرون رفتن از عراق بگيرد.)) این جمله کاملا دروغ و بی پایه است چرا که آمریکاییها وعده تبعید صدام به یکی از کشورهای آمریکای لاتین را داده بودند آنرا قبول نکردند قرار شد به آفریقا بفرستند آنرا هم قبول نکردند. ضمن اینکه هنگامیکه در تیر ماه 82 در کربلا بودیم مردم عراق خوشحال به خیابانها ریختند و دستگیری صدام را جشن گرفته بودند. جالب اینجاست که چند ماه بعد این موضوع اعلام شد.
اين سنت خداوند است كه لايحيق مكرالسيئ الا باهله... ولن تجد لسنت الله تبديلا -فاطر 43
به همین سادگی خون شهدا را پایمال کرد.اعدام برای او بسیار کم بود.
واقعا امروز جای شهدا خالیه بخصوص صیاد شیرازی. حلا داداش نمیشه فیلمو بیارید تا دانلود کنیم
لعنت خدابراوتمام دارودسته اش باد
به ایرانی بودن خودم میبالم ولی افسوس که هر آنچه گشتگان باعث افتخار برای ما بوده اند حال دارد ازبین میرود
من این فیلم رو 3 بار از شبکه voa (صدای آمریکا) دیدم واقعا این همه جنایت من رو وحشت زده کرد . ولی به نظر من اعدام برای صدام حسین کم بود باید زجرش می دادند تا بفهمه شکنجه چطوره .
هزاران مرتبه درود بر حماسه آفرینانی که خود را دادند تا وجبی از خاک میهن عزیزمان را ندهند و درسی دیگر به چشمان و گوش کور و کر تاریخ و زیاده خواهان دادند که اگر حتی فکر کوچکترین چسارتی را به این آب و خاک بکنند با محکمترین مشتها جواب خواهند دید.و اما هرچند که آب در هاون کوبیدن است اما به آن آقایانی که فکرباطل میکنندکه با بیت المال و پول این ملت هرکاری میتوانند بکنند و در آخر هم هیچ جوابی به هیچ کس نخواهند داد باید بگویم که صدام را آئینه عبرت نمای خودکنیدکه این موضوع واقعیت این دنیاست که هرحکومتی ممکن است با کفر دوام داشته باشداما باظلم وستم دوام نخواهد آورد نمونه عملی آن در تاریخ حکومت یزد است و به یادداشته باشیم این سخن معمار کبیر انقلاب را که خطاب به مسئولین میفرودنداین ملت روزی شاه را نخواست و او را بیرون کرد بترسید ازآن زمان که به شما بگویند نه. و روی این گفته ام با آن دسته از مسئولین میباشد که فکر میکنند تا ابد این مسند و قدرت را خواهند داشت همیشه به یاد داشته باشید که حافظه تاریخی مرد ایران بسیار قویست و وقتی خدای ناکرده صبرشان سر آید دیگر هیچ چیزی جلو دارشان نخواهد بود.
من دیروز برای شما پیام در مورد این خبر گذاشتم ولی متاسفانه تا به الان ان را درج نکردید. واقعا" متاسفم که به رسالت مطوعاتی خود عمل نمیکنید در حالی که در ان نوشته هیچ گونه بی احترام به ایران و ایران دوستان نشده بود ولی از انجای که از انعکاس نظر اینجانب خودداری کردید این شک به وجود میاید که شما و دست اندرکاران این سایت خود در ان زمان از طرفداران این دیکتاتور بوده ايد.
باید فیلم رو دید!
نوع انتخاب نظرات مردم جالب بود.
جانم فدای رهبر
ای کاش قبل از مرگش 1توک پا میاوردنش ایران
قابل توجه دیکتاتورها. تا یک هفته قبل از جنگ مردم برای صدام و عدی دست می زدند.
یک هفته همه چی زیر و رو شد. الله اکبر
درود خداوند و رسول او و امامان معصوم بر شهیدان و جانبازان و رزمندگان ایرانی که هشت سال مردانه و دلیرانه دربرابر یورشهای این بعثی کثیف و نامرد که با حمایت گسترده استکبار جهانی و آمریکا و شوروی تجهیز شده بود، پایداری کردند. به خواست خدای بزرگ و متعال این جنایتکار بعثی به سزای کردارهای زشتش رسید. او دشمن ایرانیان و اسلام و شیعه بود و مردم قهرمان ایران چنان درسی به او دادند که در لحظه گوربه گور شدنش نیز آنرا فراموش نکرد. درود بر شهیدان و سلام بر جانبازان و رزمندگان ارتش و سپاه. تا ایران چنین مردان غیرتمندی دارد نه صدامیان و نه استکبار و نه صهیونیسم هیچکدام جرات دست اندازی به آن را نخواهد داشت.
ای جنایتکار منتظر هم پیمانان خودت یعنی شارون-هولمرت-بوش-بنی صدر ودیگرکسانی که با تو در جنایت علیه بشریت به ستیز می پرداختند باش که الحق و الانصاف ظلم وظالم پایدارنیستند.
به نظر من همین اعدام کافیش بود بالاخره هر چی که باشه یه روز رستا خیزی هم وجود داره اگه قرار باشه همه توی این دنیا جواب کارشون رو بگیرن پس زندگی بعد از مرگ برای چیه ؟
خدا لعنتش کنه کاش میشد این فیلمو ما هم میدیدیم
امیدوارم داستان بدفرجام صدام و فرزندانش مایه عبرت همه زورگویان و دیکتاران همه جای جهان شود.
لعنت ابدی بر صدام یزید
هان ای دل عبرت بین از دیده نظر کن هان ،، ایوان مدائن را آینه عبرت دان
درود بر شهدا
ديدي آخر كه خون ناحق پروانه شمع را چندان امان نداد تا شب را سحر كند - (فرخي يزدي)
و البته امريكايي ها اين فيلم را براي دلخوش كردن من و شما و يا افشاي صدام نساخته‌اند. بلكه هدق مقدس نشان دادن حمله به عراق بوده است و لا غير و اين كه چه موجودات كثيفي را از روي زمين پاك كرده اند و چقدر به همه دنيا خدمت نموده‌اند.
اي كاش باورم مي شد كه چنين موجود نحسي ديگر زنده نيست.
البته اگر خوب دقت بفرمائيد بايد بعرض برسانم مردم غيور كرد در زمان صدام حسين مثل برگ درختان بر زمين ريخته يا مثل برگ گل پر پر ميشدند و شهيد شدند، نه اينكه مثل مگس بر زمين بريزند
اونكه قبلا گربه بود حالا ديگه ببر شده
البته الان که عراق شده کشور همسایه و برادر چه زود یادمان رفت؟!! چه زود . . .
فراموش نکنیم،هنوز در برخی کشورها افرادی هستند که بسیار بدتر از صدام هستند که باز هم دست نشانده آمریکا وانگلیس هستندوگذشت زمان آنهارا رسوا خواهد کرد.
من این فیلم مسنتد رو دیدم! خیلی ترسناک بود! دیکتاتوری یعنی همین!!!
راستي غرامت جنگي چه شد ؟!!!!
درود بر مردم ایران.
درود بر شهیدان ایران عزیز
من این فیلم را دیدم ونکات ذیل را ضروری می بینم که متذکر شوم. 1- من خیلی از این مسائلی که در این فیلم دیدم را خود شخصا از زبان مردم عراق در سفری بعد از دستگیری صدام به عراق داشتم شنیده بودم. 2- به حقانیت ایران در جنگ هشت ساله بیشتر پی بردم. 3- در آخر این فیلم اینجور وانمود می کرد که بوش بنا به این دلایل به عراق حمله کرد.در صورتی که اگر حمله عراق به کویت وماجرای 11 سپتامبر نبود آمریکا نه تنها به عراق حمله نمی کرد. بلکه در مقابل ایران از اوکماکان حمایت می کرد
4- ما باید خدا را شاکر باشیم که چگونه این پازل را کنا هم چید تا در نهایت دیوانه ای به نام صدام به دست حامیان خود از بین برود نه بدست ایران. 5- این لطف خدا بود که پایان حکومت صذام به دست بوش رقم بخورد نه بدست همسایه ای به نام ایران که اگر غیر از این بود معلوم نبود چه سرنوشتی در انتظار ایران وانقلاب اسلامی ایران بود.
عراقیها ظلمی که به ایرانیان و به معصومین کرده اند همیشه تاوان انرا خواهند داد خیلی سابقه بد و شومی دارند چه در حال و چه در گذشته
ما به مردم غيور كردمان افتخار مي كنيم و مردم كردستان عراق را هم از خودمان مي دانيم- شهروندي از كرمان زمين
اه و ناله مادران شهيد.. گريه طفلان.. زخمهاي شيميايي بر پيكر جوانان اين مرز و بوم... اميدوارم كه اينها در خاطره مردم و دولتمردان بماند و با اين روش جواب اين خانوادها را بدهند.
بنده به عنوان يك محقق و مدرس دانشگاهي بسيار مايلم نسخه‌اي از اين فيلم را ببينم و مورد بررسي و تحليل براي خود و دانشجويان قرار دهم. چنان كه فيلم‌هايي نظير «اعدام فرعون» و نيز «موبوتو پادشاه زئير» (ساخت شبكه پلانت فرانسه را براي دانشجويان نمايش دادم و تحليل كردم و مورد استقبال دانشجويان رشته‌هاي مختلف واقع شد.)
لعنت خدا بر صدام که بهترین جوانان این مرز و بوم را پرپر کرد و درود خدا بر شهدا و ایثارگران مخلص
باز عده ای میگویند چرا جنگ شد. این شخص حتی از بد ترین حیوانها هم بد تر بود. نمیدانم آیا جهنم جای مناسبی برای این شخصیت است.
دعای ایرانیان کارساز بود
بعضی از پیام ها گفته بودن غلوه . اما من الان تو عراق کار می کنم . باور کنید هنوز هم مردم وقتی اسم صدام میاد تنشون می لرزه و می ترسن .برخی از همین جنایت هارو هم تو سی دی هایی که در عراق به فروش می ره دیدم . موهای ادم میریزه . یک بار ازدیدن یکی از صحنه های شکنجه یه نفر توسط عدی حالم بد شد و بالا اوردم و الان هم که این پیغام و می نویسم دگرگون شدم .لعنت بران وحشی های دور از انسانیت ...
درود خدا بر خميني كبير و همه رهروان پاكش خصوصا" شهيدان و لعن و نفرين ابدي بر صدام و همه خائنيني كه در جهان وي را ياري رساندند.
اين هم آخر عاقبت نوكري شيطان (بزرگ)
آيا واقعا صدام اعدام شد؟
درود بر رهبر عالیقدر ما حضرت امام خمینی (قدس ) و تمامی رزمندگان با غیرت ایران
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار