بازدید 4522

نشانه‌ای از خودمختاری شهرداری تهران!

کد خبر: ۴۴۳۶۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹ 21 October 2014
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران ضمن تذکر نسبت به اجرای بند "ب" تبصره 20 بودجه سال 93، گفت: اگر کمیسیون تخصیص تشکیل نمی شود به دلیل خودمختاری شهرداری تهران است نه اظهار نظرات من درباره این کمیسیون.

به گزارش پرتال شورای شهر تهران، رحمت اله حافظی در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن تقدیر از دولت و شهرداری تهران در خصوص انضباط شهر و جلوگیری از فروش تراکم و تبدیل باغات به فضای مسکونی، نسبت به اجرای بند ب تبصره 20 بودجه سال 93 تذکر داد و گفت: 130 میلیارد ریال اعتبار برای بررسی نیازها و امکانات شهری پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری تهران باید برای ساخت پروژه‌های مورد نظر خود تا پایان فروردین ماه سال 93 پروژه‌ها را به شورا معرفی و تاییدیه اجرا را از کمیسیون‌ تلفیق دریافت می‌کرد، ادامه داد: هفت ماه از سال می گذرد و هنوز پروژه ای به کمیسیون معرفی نشده است .

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران همچنین تصریح کرد: این کمیسیون وظیفه نظارت بر حسن اجرای پروژه های شهری را برعهده دارد اما متاسفانه خروجی از این تبصره ندیده ایم و باید شهرداری تهران نسبت به این تعلل  به شورای شهر پاسخ دهد.

وی در ادامه جلسه امروز پس از ارائه گزارش نظارتی عملکرد شش ماهه اول سال 93 پروژه های عمرانی شهرداری تهران اعلام کرد:  قبلا نیز این تذکر را داده ایم که این گزارش ها پیش از آنکه در صحن علنی مطرح شود برای اعضای شورای شهر ارسال شود تا بتوانیم با مطالعه قضاوت درستی داشته باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: از کمیسیون بودجه شورای شهر انتظار داریم گزارش بودجه محوری ارائه دهد و نه گزارش آماری و تعداد محور، انتظار داریم گزارش بر اساس اعتبارات، تخصیص ها عملکرد مالی باشد.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با اشاره به اینکه بخشی از گزارش مبنی بر واگذاری پروژه ها به بخش خصوصی، گفت: سال 92 تعداد این پروژه ها 50 مورد بود و امسال به سه مورد رسیده است همچنین 75 درصد واگذاری ها از طریق مناقصه محدود بوده است که جای تامل دارد.

وی درباره عدم تشکیل کمیسیون تخصیص شورای شهر تهران و اینکه نقطه نظراتم مانع از تشکیل این کمیسیون شده است، گفت: ابن مطلب را برای تنویر افکار عمومی اعلام می کنم زیرا دیگر امیدی به شورا و شهرداری ندارم عدم تشکیل این کمیسیون نشانه خود مختاری شهرداری تهران و عدم تمایل شورا برای احقاق حق خود است. طبق قانون باید این کمیسیون هر ماه تشکیل شود اما به بهانه های مختلف تشکیل نمی شود که بیانگر خودمختاری شهرداری تهران است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس