بازدید 3261

آیا شرایط استان خوزستان برای دولت مهم است؟

کد خبر: ۴۴۳۶۰۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰ 21 October 2014
نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس گفت: از تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که با دیپلماسی فعال خود در سیاست خارجی روند مذاکرات 1+5 را به جلو حرکت می‌دهند قدردانی می کنم و امیدوارم برای استراتژی که امروز 1+5 برای اتلاف زمان و تاخیراتی که در مسیر دستیابی به توافق نهایی ایجاد می‌کند تدبیر مناسبی اتخاذ کنیم.

به گزارش ایسنا، اسماعیل جلیلی طی نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: اکنون که استراتژی کاهش قیمت نفت در مراحل پایانی مذاکرات توسط برخی کشورهای عضو اوپک بخصوص عربستان برای اجرای سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در دستور کار قرار گرفته تا دولت را در تحقق وعده‌های خود دچار مشکل کند و با فشار افزایش یافته اقتصادی بتواند به جمهوری اسلامی ایران قدرت چانه‌زنی را افزایش دهد فرصتی مناسب برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی فراهم شده است.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم دولت در بودجه سال 94 گام عملی را برای کاهش وابستگی به نفت بردارد و در این مسیر پیشنهاد می‌کنیم که دولت سناریوی کاهش هزینه‌ها را برای مدیریت کردن کسری بودجه در دستور کار قرار ندهد و تلاش کند با فعال‌سازی ظرفیت‌های بیکار و افزایش درآمدهای غیرنفتی به کمک منابع کشور بیاید تا فعالیت‌ها را شاهد باشیم.

وی با انتقاد از رویکرد برخی اعضای اوپک، گفت: اگر قرار است در اوپک هر عضو برای منافع سیاسی و یا اقتصادی خود صرفا معادلات و اهداف این سازمان را نادیده بگیرد باید تصمیم جدی توسط اعضا نسبت به آنها اتخاذ شود و امروز اوپک سازوکاری مناسب برای ایجاد نقش در معادلات بین‌المللی را ندارد و عملکرد آن امروز زیر

سوال است.

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با طرح این سوال که آیا شرایط استان خوزستان برای دولت مهم است یا خیر؟ گفت: اگر مروری به وضعیت نامناسب خدمات عمومی دولت در تامین آب شرب، آب کشاورزی، راه‌های شهری و روستایی و سایر خدمات مانند ایجاد فرصت‌های شغلی بیندازیم نشان از یک بی‌اهمیتی به وضع استان خوزستان را می‌بینیم و مردم از این شرایط ناراضی‌اند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: از رییس‌جمهور می‌خواهم برای بهبود وضعیت سرزمین، آب و هوا و شرایط فرهنگی اجتماعی استان که نیازمند تصمیمات مقتضی است اختیاراتی را در اختیار مدیران استانی برای استفاده از ظرفیت‌های پیمانکاران و نیروهای موجود در استان در فعالیت‌های پروژه‌ای در استان خوزستان و استفاده از ظرفیت مدیریت توانمند و با تجربه در سازمان‌ها و شرکت‌ها را بدهد تا بتوان با برخی از مشکلات برخورد و آن را مرتفع نمود.

وی گفت: همچنین کاهش محدودیت‌های تردد خودروهای مناطق آزاد و تعیین ساعات کار با توجه به شرایط خاص استانی باید انجام پذیرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار