بازدید 17274

فوتبالیست‌های متخلف سرمایه ملی‌اند، بقیه جوان‌های این مملکت نه؟!

بازیکنان متخلفی همچون حسین ماهینی و سینا عشوری به دلیل اینکه «سرمایه ملی» تشخیص داده شده‌اند، نباید حتی برای دو ماه آموزشی هم در پادگان‌ها آفتابی شوند، حال آنکه این همه جوانان با هوش و تحصیل‌کرده و باسواد ایرانی در سطوح گوناگون چندان «سرمایه ملی» به شمار نمی‌آیند و باید دو سال را در پادگان‌ها بگذرانند.
کد خبر: ۴۴۳۵۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۱ 21 October 2014
فوتبالیست‌های متخلف سرمایه ملی‌اند، بقیه جوان‌های این مملکت نه؟!در ادامه ماجرای پرونده کشدار فوتبالیست‌های متخلفی که اسناد رسمی کشور را برای فرار از خدمت مقدس سربازی ‌جعل کرده‌اند، روز گذشته، خبر رسید که حسین ماهینی و سینا عشوری، دو بازیکنی که پیشتر کارت پایان خدمت آن‌ها از سوی سازمان نظام وظیفه باطل شده بود، به تیم تراکتور‌سازی تبریز پیوسته‌اند، تیمی که در زمره تیم‌های نظامی فوتبال ایران به ‌شمار می‌رود و امکان جذب بازیکنان مشمول را دارد.

به گزارش «تابناک»، ماجرای کارت‌های پایان خدمت جعلی از آن دست پرونده‌هایی بود که شاید بهتر می‌بود هیچ گاه افشا و ابعاد آن رسانه‌ای نشود تا بدین وسیله چهره بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای مهم و تأثیرگذار کشوریمان خراب نگردد، زیرا با درز نخستین اخبار از این پرونده، مشخص شد که سازمان‌ها و نهادهای بسیاری در جریان این پرونده درگیرند و با بالا گرفتن دامنه آن، افزایش تعداد متخلفان و به میان آمدن نام چهره‌های معروف، کم‌کم به قول عادل فردوسی‌پور خیلی‌ها بی‌خیال رسیدگی به این ماجرا شدند.

هم‌اکنون هم که مسئولان نظام وظیفه از برخورد جدی با متخلفان گفته‌اند و کارت پایان خدمت برخی از متخلفان را باطل کرده‌اند، می‌بینیم ‌باز هم آن‌ها سر از تیم‌های نظامی در‌می‌آورند و به جای تنبیه، تشویق می‌شوند.

از وقتی ابعاد و جزئیات این پرونده منتشر شده بود، رسانه‌ها بسیاری هشدار داده‌ بودند که اگر فوتبالیست‌ها‌ در هر سطحی، تخلف بزرگی چو‌ن جعل سند برای فرار از خدمت سربازی انجام داده‌اند، باید مانند دیگر شهروندان با آن‌ها ـ بنا بر قانون ـ برخورد شود و نمی‌توان بر فاجعه بزرگ در فوتبال با‌ ترفند تیم‌های نظامی سرپوش گذاشت.

بنا بر قانون، متخلفان برای جعل اسناد رسمی علاوه بر انجام خدمت سربازی باید بین شش ماه تا سه سال به زندان بروند و همچنین سه تا هجد‌ه میلیون نیز جزای نقدی پرداخت کنند.

تابناک حتی در خبری یادآوری کرد که شهرام جزایری، میلیاردر معروفی که دوران محکومیتش به پایان رسیده، نیز در ‌مصاحبه‌ای گفته ‌بود، ‌چهار سال از مدت زندان‌ به دلیل جعل اسناد معافیتش بوده و با آوردن این شاهد مثال از مسئولان خواسته بود، اکنون که پرونده سربازی گیت در این ابعاد رسانه‌ای شده، با قاطعیت هم با متخلفان برخورد شود.

اما اخباری که این روز‌ها از این پرونده به گوش می‌رسد، نشان از آن دارد که قرار است «در بر‌‌ همان پاشنه بچرخد» و متخلفان خیلی شیک و بدون هیچ‌ گونه تنبیه، راهی تیم‌های دیگر لیگ برتری شوند و انگار نه انگار که در این میان چیزی شده است.

سردار کمالی جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز به ماجرای امضای قرارداد این بازیکن با باشگاه تراکتورسازی واکنش نشان داد‌ و گفت: «در رابطه با فوتبالیست‌هایی که تخلف کرده‌اند، دو تنبیه ‌در نظر گرفته‌ایم؛ نخست اینکه کارتشان باطل شده و باید به سربازی بروند و دوم آنکه در محاکم قضایی به جرمشان رسیدگی خواهد شد که موضوع دوم همچنان در جریان است و محاکم قضایی در این خصوص تصمیم خواهند گرفت‌».
 
اما واکنش سردار کمالی به بخش نخست این ماجرا جالب است. ایشان درباره ‌خدمت سربازی ‌فوتبالیست‌های متخلف می‌گویند: «یکی از مباحث این بود که این افراد مانند دیگر سربازان به یگان‌های نیروهای مسلح رفته و خدمت کنند و بحث دیگر آنکه آنان در تیم‌های فوتبال نیروهای مسلح دوران سربازی خود را بگذرانند.

کمالی با بیان اینکه پس از بررسی‌ معایب و محاسن هر دو پیشنهاد، سرانجام تصمیم بر این شد تا این فوتبالیست‌ها در تیم‌های نیروهای مسلح طول مدت خدمت سربازی‌شان را بگذرانند، اظهار کرد: ‌اگر این افراد را به پادگان‌ها می‌فرستادیم، ممکن بود برخی بگویند‌، این‌ها جوانند و از سرمایه‌های ورزشی کشور به شمار می‌روند؛ بنابراین، تصمیم نهایی این شد که به این افراد اجازه بازی ـ اما تنها در تیم‌های نیروهای مسلح ـ داده شود».

به این ترتیب، بازیکنان متخلفی چون حسین ماهینی و سینا عشور به دلیل اینکه «سرمایه ملی» تشخیص داده شده‌اند، نباید حتی برای دو ماه آموزشی هم در پادگان‌ها آفتابی شوند، حال آنکه این همه جوانان با هوش و تحصیل‌کرده و باسواد ایرانی در سطوح گوناگون چندان «سرمایه ملی» به شمار نمی‌آیند و باید دو سال را در پادگان‌ها بگذرانند.

اساسا کدام عقل و منطقی می‌پذیرد، کسانی را که با فریب و کلک از «خدمت مقدس سربازی» فرار کرده‌اند، سرمایه ملی این کشور به شمار آورد و به جای اجرای عدالت در حقشان، آن‌ها را با فرستادن به تیم‌های نظامی حتی تشویق هم کرد؟!
 
همان گونه که پیش‌بینی می‌شد، حضور نام‌های بزرگ در میان پرونده قطور متخلفان ماجرای سربازی گیت، مانع از رسیدگی درست به این پرونده شده و باز هم ما را بر آن می‌دارد که‌‌ همان حرف قبلی را ‌تکرار کنیم که ای ‌کاش اصلا این پرونده را باز‌نمی‌کردند!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۲۵
انتشار یافته: ۲۰
وقتی لیونل مسی را هنگام ورود به دادگاه برای تخلف مالیاتی دیدم فهمیدم که عدالت یعنی چه.
با مدرک کارشناسی ارشد از بهترین دانشگاه کشور دو سال از بهترین روزهای زندگیم رو رفتم سربازی و از تمام هم دوره های خودم عقب افتادم اما متاسفانه فوتبالیست هایی که به زور دیپلم گرفتن از رفتن به پادگان معاف میشن...
بخدا داره اشکم درمیاد
سلام.بنده رتبه 997 کنکور ام...و سرمایه که هیچی جمعیت اضافی تشریف دارم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
عیبه اونا از ما بهترونن
این ها کارت هایشان جعلی نیست ... در واقع رشوه داده اند و کارت را گرفته اند ... خب حالا رشوه گیر ها کجایند و کیند؟ چه سوالی ... خب همه می دانیم ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
به نظر من کسانی که قانون شکنی کرده اند باید بروند زندان نه اینکه به انها امتیاز داده شود.
البته می شود قانونی گذاشت که برای همه یکسان باشد، مثلاً ارتش حرفه ای بشود و کسانی که می خواهند شغلشان سربازی باشد بروند و بقیه بروند دنبال زندگیشان!
باز میگن چرا فرار مغزها را داریم ؟!!!
ای خدا دارم خفه میشم

اخه من الان ارشدم هنوز سربازی نرفتم باید بعدا با 25 26 سال سن پاشم برم سربازی ما پشمک هستیم جزو سرمایه های ملی که هیچی پشمک ملی هم حساب نمیشم من که 2444444 ماه باید برم خدمت

میدونید چرا چون نه پارتی دارم نه چیزی.بعد طرف کارت جعل میکنه حتی 2 ماه اموزشیم نمیره. حق اینه ؟ عدالت اینه ؟
!!!!!!!!!!!!!!! بجز این انتظار نبود !!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
الحق كه راست گفتي تابناك اينا جعل سند كردن بايد محاكمه بشن اگر يه فرد معمولي اين كارو ميكرد چيكارش ميكردن مگه اين فوتباليستا از قانون اين مملكت جدا هستند ويا ايراني نيستند حتما بايد محاكمه بشن
ببینید با این سرمایه ها میتونید مملکتو بسازید یا با ما که نفر برتر کنکور لیسانس، ارشد و دکترا بودیمو سرمایه نبودیمو رفتیم سربازی
آفرين.تمامي تحصيل كرده هاي اين مملكت و همه برندگان جوايز علمي مختلف حداقل دوره آموزشي را در پادگان مانند بقيه ايراني هاي عزيز مي گذرانند.ظاهرا سرمايه ملي نيستند و همگي مجبورن كشور را ترك كنند
هیچی نگفتن(هیچ چیز را خودم بلدم)بهتر است واگذارشان بخدا
آقایون مگه خلاف نکرده اند ؟؟؟؟ حکم رشونده دهنده و گیرنده یکی نیست؟؟؟؟
اینقدر پر رو هستند که خودشونو زدن به اون راه با تعویض تیم ناراحت شدند ؟؟؟؟؟
آقا حکم عمل غیر قانونی و خلافشون چی میشه؟؟؟؟ خیلی رو دارند الان باید تو بازداشت باشن نه توی تمرین؟؟؟؟؟؟؟
اعدامشون کنین
کسی که با درجه دکترا یا کارشناسی ارشد از بهترین دانشگاه کشور فارغ التحصیل میشود سرمایه ملی نیست ولی کسی که حقه و کلک قوانین کشور را دور میزند سرمایه ملی است. مسئولین مربوطه باید پاسخگو باشند.
سلام به همه .
یعنی اون عدالتی که علی (ع) از اون دم میزد و باید در جامعه اسلامی حکم مطلق باشه همینه ؟؟؟!!!
آخه اینا چه گلی به سر مملکت زدن . کاش بدونیم گل رو اونایی زدن که جلو گلوله وایسادن حتی اگه فوتبالیست بودن .
حالا حتی دریغ از پیگرد قضایی ....
دریغ از حتی 2 ماه آموزشی !!!!!!
من با مدرک فوق لیسانس از یکی از بهترین دانشگاههای کشور ( تربیت مدرس ) دو سال رفتم سربازی و تو یه پادگان خدمت کردم و عملاً از مدرکم در مدت سربازی استفاده نشد. قبل رفتن به سربازی هم به خاطر اضافه بودن سرباز به مدت یک سال نبردن سربازی و در کل حدود 3 سال از عمرم تلف شد. در حالیکه اگر سربازی نداشتم الان باید هیات علمی دانشگاه ارومیه می شدم و مطمئناً تا الان دکتری هم گرفته بودم ولی الان در یکی از محرومترین شهرهای کشور کارمند دولتم و هشتم گرو نه ام است.
فکر کنم باید این مشکل را برای همیشه با ایجاد ارتش حرفه ای حل کرد
تو ایران عدالت فقط حرفش هست ولی خودش نیست. خدا رحمت کند سید جمال الدین اسد آبادی
تابناک جان من هم یکی از اعضای بنیادملی نخبگان با نه اختراع میبا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی