بازدید 2858

نوجوانان خود را طرد نکنید!

کد خبر: ۴۴۳۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱ 21 October 2014
مطالعات جدید نشان می‌دهد طرد شدن نوجوانان از سوی خانواده، آنها را در معرض خطر خودکشی قرار می‌دهد و این موضوع در ارتباط با دوستان نیز صدق می‌کند.

به گزارش ایسنا، عدم پذیرش نوجوانان در خانواده می‌تواند موجب دور شدن آنها از خانواده و مخفی کردن بسیاری از مسائل از آن‌ها شود که این موضوع موجب افسردگی و نگرانی آنها می‌شود. به اعتقاد کارشناسان، اگرچه این والدین ممکن است در واقع از نوجوانشان به روش‌های دیگری حمایت کنند اما ناخواسته موجب ایجاد احساس بی‌ارزشی در آن‌ها می‌شوند. این رفتارها در میان دوستان نیز به همین ترتیب است و عدم پذیرش در جمع دوستان احساس بی‌ارزشی را در نوجوان تشدید می‌کند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، در این مطالعه، دختران عدم پذیرش در میان خانواده را بیشتر و بهتر از پسران درک می‌کردند اما در واقع این پسران بودند که احتمال اقدام به خودکشی در آن‌ها بیشتر بود. در میان پسران نیز احتمال خودکشی در آن‌هایی که این طرد شدن را درک کرده بودند نسبت به کسانی که آن را حس نکرده بودند حدودا چهار برابر بیشتر بود. همچنین مدت زمان این طرد شدن از سوی خانواده نیز در این زمینه موثر است. زمانی که این نوع برخورد با نوجوان طولانی می‌شود احتمال خودکشی نیز بیشتر شده و تا حدود هشت برابر افزایش می‌یابد. در زمینه‌ پذیرش از سوی دوستان نیز، دختران و پسرانی که توسط دوستانشان طرد می‌شدند نسبت به آنهایی که در جمع دوستانشان پذیرفته می‌شدند، احتمال اقدام به رفتارهای پرخطر مانند خودزنی در آنها بیشتر و این آمار در دختران 86 درصد بالاتر بوده است.

با این حال، در کنار این موضوعات شرایط فرهنگی و اجتماعی نیز بر بروز رفتارهای پرخطر تاثیرگذار است. اگرچه اقدام به خودکشی قابل پیش‌بینی نیست اما خانواده‌ها و نزدیکان فرد با مشاهده علائمی چون افسردگی، ‌تغییر رفتار، ناامیدی، بی‌خوابی و تمایل به استفاده از مواد مخدر می‌توانند میزان گرایش به خودکشی را در نوجوانان خود حدس بزنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی