بازدید 3781

خطرات خوردن الکل صنعتی و طبی

کد خبر: ۴۴۳۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۳ 21 October 2014
رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با عنوان این مطلب که الکل صنعتی قابل خوردن نیست، اظهارداشت: مصرف این نوع الکل، سریعا مسمومیت ایجاد می کند و کشنده است.

به گزارش مهر، دکتر ایرج خسرونیا اظهارداشت: الکل صنعتی را نمی شود خورد، زیرا علاوه بر اینکه مسمومیت شدید به دنبال دارد، کشنده است..

وی در ارتباط با سوءمصرف الکل طبی هم گفت: این نوع الکل نیز جهت مصارف پزشکی در داروخانه ها وجود دارد که متاسفانه برخی افراد با اضافه کردن مایعات دیگری، از الکل طبی برای مصارف خوردنی استفاده می کنند. اما این نوع الکل نیز خوردنی نیست و مسمومیت ایجاد می کند.

خسرونیا با اعلام اینکه الکل طبی برای مصارف جلدی و گاهی نیز برای تزریق مورد استفاده قرار می گیرد، ادامه داد: اصولا الکل طبی و صنعتی به هیچ عنوان کاربرد خوردنی ندارند اما متاسفانه برخی افراد مثل معتادان به الکل، از این قبیل الکل ها استفاده می کنند.

رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی ایران با اشاره به مرگ آور بودن الکل چوب، تاکید کرد: اصولا وضعیت جسمانی افراد معتاد به الکل، به گونه ای است که نه کبد و نه کلیه برای آنها باقی مانده است و از همین رو، متوجه آسیبهای خطرناک الکل صنعتی نمی شوند.

این در حالی است که چندی قبل حسن تامینی لیچائی نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس نهم، نسبت به نگرانی تولید کنندگان الکل در کشور مبنی بر اینکه بسیاری از این الکل ها وارد چرخه مصرف مشروبات الکلی می شود، هشدار داده و گفته بود که تولیدکنندگان الکل در این ارتباط نامه ای به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ارسال کرده اند.

وی با تاکید بر اینکه الکل به دو شکل فله ای و بسته بندی تولید می شود، گفته است که در تولید مواد الکلی باید ماده تلخ کننده ای استفاده کنند که به شکل مستقیم غیرقابل مصرف شود. لذا با توجه به اینکه تهیه این ماده تلخ کننده نیازمند بار مالی است بنابراین بسیاری از تولیدکنندگان الکل از آن استفاده نمی کنند و این عدم استفاده منجر به شیرین بودن الکل شده و در برخی موارد در تهیه مشروبات الکلی به کار گرفته می شود.
 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان