بازدید 3104

بروز آسیب‌های اجتماعی در خلا الگو در خانواده

کد خبر: ۴۴۳۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰ 21 October 2014
یک جامعه شناس گفت: نبود الگو در خانواده سبب بروز آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش ایسنا، مهدی نوری با اشاره به نوع ساختار خانواده در سالهای اخیر نسبت به سال‌های گذشته بیان کرد: در 20- 30 سال گذشته خانواده گسترده بود و پایبندی به آداب و رسوم و هنجارها بیشتر دیده می‌شد.

وی ادامه داد: قالب خانواده‌های گسترده به خانواده‌های هسته‌ای تبدیل شده و حضور پدر بزرگها و مادربزرگها در زندگی‌ها کم رنگ شده است.

نوری با اشاره به اینکه در جامعه علاوه بر تغییر شکل خانواده کارکرد آن نیز بسیار متحول شده است، افزود: به دلیل اینکه پدر و مادر به عنوان دو عنصر اصلی خانواده بیشترین وقت خود را در خارج از خانواده سپری می‌کنند، فرزندان الگوی خاصی ندارند.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه والدین فرصتی برای انتقال کارکردهایی که جامعه انتظار دارد را به فرزندان ندارند، انتقال این کارکردها از والدین همچون مراکز فرهنگی و تربیتی، آموزش و پرورش انتقال داده شده است.

نوری با بیان اینکه جامعه ما در حال گذر است یعنی از حالت سنتی به سوی مدرن پیش می‌رود، یادآور شد: برای جلوگیری از ضربه زدن به خانواده باید جامعه هر چه زودتر تکلیف خود را مشخص کند.

وی گفت: عملکرد ضعیف و یا منطبق نبودن کارکردها با مراکز فرهنگی و یا نهادهای سیاست گذار برای جامعه موجب بروز مشکلاتی می شود که درمان نکردن آن آسیبی برای جامعه 10 سال آینده خواهد داشت.

نوری بیان کرد: عدم پایبندی به قانون، عدم یادگیری احترام به یکدیگر و نداشتن تعلق خاطر نسبت به جامعه از جمله مشکلاتی است که بروز خواهد کرد.

وی یادآور شد: بالا رفتن سن ازدواج و بروز معضل طلاق از عواملی است که با رشد صعودی، خود آسیبی بزرگ برای خانوده به عنوان کوچکترین هسته جامعه است.

نوری بیان کرد: اگر فکری برای حل مشکلات امروزی نداشته باشیم با معضل بزرگ تزلزل خانواده روبرو خواهیم شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل