بازدید 48660

پلیس در یک قدمی عامل اسیدپاشی اصفهان

کد خبر: ۴۴۳۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۶ 21 October 2014
پلیس در یک قدمی عامل اسیدپاشی‌های سریالی در اصفهان قرار گرفت. مرد اسیدپاش همزمان با انتشار خبر در رسانه‌ها اقدامات مجرمانه‌اش را متوقف کرده است و گفته می​شود چهار مظنون در این رابطه دستگیر شده‌اند.

به گزارش جام جم، تاکنون چهار شکایت در دادسرا مطرح شده و تحقیقات نشان می دهد متهم فراری قربانیان خود را از میان رانندگان زن انتخاب می کند. هم اکنون زنان در وحشت مرد اسیدپاش در شهر تردد می کنند و پلیس وعده داده متهم بزودی دستگیر می شود.

سرهنگ حسین زاده، جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان دیروز درباره آخرین شرایط این پرونده گفت: چهار قربانی که مورد حمله قرار گرفته اند، جوان و در گروه سنی 23 تا 35 سال بوده اند اما از نظر ویژگی های فرهنگی و اجتماعی هیچ اشتراکی نداشته اند.

وی افزود: فرد اسیدپاش به زنان و دختران در اصفهان تا چند روز آینده دستگیر خواهد شد. تمام اسیدپاشی ها از سوی یک نفر با شخصیت ضداجتماعی و دارای اختلالات روانی صورت پذیرفته و انگیزه دیگری در میان نبوده است.

دستور ویژه دادستان

با توجه به حساسیت این پرونده دادستان کل کشور پس از وقوع چهار مورد اسیدپاشی زنان در استان اصفهان برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این حادثه دستور ویژه ای را به دادستان این شهر صادر کرد.

شناسایی مظنونان


همچنین مرتضی میرباقری، قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی از دستگیری چهار مظنون در رابطه با پرونده اسیدپاشی های اصفهان خبر داده و گفته است: پس از وقوع این حوادث وزیر کشور در نشستی با استاندار اصفهان مسائل عمومی این استان را مورد بررسی و ارزیابی قرار داد و برای برخورد با عامل یا عوامل این رویداد دستوراتی نیز داده است.

با این حال حسن رحیمی، دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان در گفت وگو با خبرنگار جام جم دستگیری چهار مظنون پرونده اسیدپاشی های سریالی این شهر را تائید یا تکذیب نکرد و گفت: تحقیقات قضایی و پلیسی برای دستگیری عامل یا عاملان این حادثه به طور ویژه ادامه دارد و بزودی در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

واکنش سخنگوی دستگاه قضا

سخنگوی قوه قضاییه نیز دیروز در نشست خود با خبرنگاران به این موضوع واکنش نشان داد.

او گفته است: قوه قضاییه در رابطه با عاملان ماجرای اسیدپاشی اصفهان پیگیر دستگیری این افراد هستند و آماده اند در صورت دستگیری بسرعت بازپرسی صورت گرفته و عاملان به اشد مجازات برسند. در این زمینه دستورات لازم به رئیس دادگستری استان داده شده است.

تکذیب اسیدپاشی سریالی در پایتخت

اسیدپاشی به زنان در تهران که سوژه جدید شبکه های اجتماعی شده است، از سوی پلیس تکذیب شد.

همزمان با انتشار خبر اسیدپاشی روی دختر جوانی در خیابان توحید تهران در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، مرکز اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران اعلام کرد: خبر منتشر شده درباره اسیدپاشی عصر شنبه روی یک دختر در خودرویش و اعلام برخی آمارها درباره تائید هفت مورد اسیدپاشی در پایتخت، کذب محض است. متاسفانه پروژه روانی اسیدپاشی در پایتخت یک بازی هالیوودی است و تاکنون پرونده ای در مورد اسیدپاشی روی زنان تهرانی در پایتخت تشکیل نشده است و تمام پرونده های اسیدپاشی از سوی ماموران پلیس کشف شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر