بازدید 3631

بازداشت عوامل‌انتشار مقاله‌ضددینی در افغانستان

انتشار یک مقاله ضددینی در یکی از روزنامه‎های افغانستان واکنش‎های گسترده‎ای را در این کشور به همراه داشت.
کد خبر: ۴۴۳۵۲۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۸ 21 October 2014
انتشار یک مقاله ضددینی در یکی از روزنامه‎های افغانستان واکنش‎های گسترده‎ای را در این کشور به همراه داشت.

به گزارش فارس از کابل، روزنامه «افغانستان اکسپرس»، چندی پیش مقاله‎ای را منتشر نمود که در آن به برخی اعتقادات دینی مسلمانان توهین شده است.

انتشار این مقاله با واکنش‎های گسترده‎ای همراه بود و شخصیت‎هایی چون «قطب الدین هلال» و «عبدالرب رسول سیاف»، با انتشار اطلاعیه مسئولان این روزنامه را مرتد و کافر خواندند.

در اطلاعیه عبدالرب رسول سیاف رهبر حزب «دعوت اسلامی» آمده است: در مقاله منتشر شده توسط روزنامه افغانستان اکسپرس به خدا، اسلام، و پیامبر توهین شده است.

این فرمانده جهادی افغانستان از دولت این کشور خواست مسئولان این نشریه را دستگیر و مجازات کند.

عبدالرب رسول سیاف از رهبران جهادی افغانستان است.

روزنامه افغانستان اکسپرس ضمن پوزش از علما و مردم افغانستان اعلام کرد: این مقاله به شکل اشتباه و به دلیل سرعت در کار به چاپ رسیده است.

در ابتدای کار دولت «حامدکرزی» نیز روزنامه «پیام آفتاب» که مدیر مسئول آن «میرحسین مهدوی» بود، مقاله‎ای منتشر نمود که سبب دستگیری وی شد.

۱۵ کارمند روزنامه دستگیر شدند

نیروهای امنیتی افغانستان ۱۵ کارمند روزنامه افغانستان اکسپرس را به دلیل چاپ و انتشار یک مقاله‎ ضددینی که واکنش‎های گسترده علمای این کشور را برانگیخت، دستگیر کردند.

«احمد ولی» از کارمندان نشریه «ستاره چاپ» گفت: نیروهای امنیت ملی افغانستان در رابطه با چاپ و انتشار یک مقاله‎ای ضد دینی 15 کارمند روزنامه افغانستان اکسپرس را دستگیر کردند.

احمد ولی افزود: در بین افراد دستگیر شده، رئیس و مدیر این روزنامه نیز دیده می‌شود.

«عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت وحدت ملی افغانستان در نشست شورای وزیران در مورد انتشار این مقاله از وزارت فرهنگ و ارشاد توضیح خواست و حکم دستگیری مسئولان این روزنامه را صادر کرد.

رئیس اجرایی دولت افغانستان، چاپ مقاله ضد ارزش‎های دینی را محکوم و اعلام نمود: دولت آماده است اقدامات جدی در این زمینه اتخاذ کند.

روزنامه افغانستان اکسپرس با انتشار اطلاعیه‎ای از مردم افغانستان پوزش خواست و گفت: این مقاله به دلیل سرعت در کار اشتباها به چاپ رسیده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل