بازدید 3671
هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال

استقلال در انتظار لغزش سرخ‌های تبریز

کد خبر: ۴۴۳۴۹۱
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵ 21 October 2014
هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال با انجام پنج دیدار ادامه می‌یابد که در مهم‌ترین آنها استقلال به دیدار پدیده مشهد می‌رود.

به گزارش ایسنا، در ادامه دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال، چهارشنبه 30 مهر، پنج دیدار برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدار، استقلال به مصاف پدیده می‌رود.

پدیده – استقلال، ساعت 15، ورزشگاه ثامن مشهد

استقلال این هفته باید به مشهد سفر کند تا در یکی از مهم‌ترین دیدارهای هفته دوازدهم لیگ برتر، به مصاف پدیده برود. آبی‌های تهرانی در حالی به دیدار پدیده می‌روند که با 21 امتیاز از 11 بازی قبلی در رده دوم جدول قرار دارند و سایه به سایه تراکتورسازی صدرنشین حرکت می‌کنند و منتظر لغزش سرخ‌های تبریزی هستند تا جای آنها را در صدر تصاحب کنند.

این در حالی است که استقلال در همین هفته در دیداری سخت و خسته‌کننده موفق شد از سد فولادنوین اهواز عبور کند و خود را به مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی برساند که این مساله قطعا بر توانایی جسمی بازیکنان این تیم تاثیر خواهد داشت.

در نقطه مقابل اما پدیده باید در خانه خود به دیدار استقلال برود و به این دلیل از شرایط بهتری برخوردار است. پدیده فعلا 16 امتیازی است و در رده هفتم جدول قرار گرفته است اما این تیم با پیروزی احتمالی برابر استقلال می تواند تا رده چهارم بالا بیاید؛ البته این مساله به نتایج تیم‌های فولاد، نفت تهران و سایپا هم بستگی دارد.

ملوان – نفت تهران، ساعت 15.15، ورزشگاه تختی انزلی

ملوان در حالی که بدترین روزهایش را در فصل چهاردهم لیگ برتر سپری می‌کند و در یک قدمی قعر جدول قدم می‌زند به مصاف نفت تهران می‌رود. ملوان که به تازگی سرمربی خود را تغییر داده و برای دومین بار در تاریخ خود به مربی خارجی روی آورده است، این هفته نخستین دیدارش در جام حذفی را با شکست پشت سر گذاشت تا موسیلوویچ شروع بدی با این تیم داشته باشد. مدیران ملوان با تغییر سرمربی امیدوار هستند که تغییر محسوسی در نتایج تیم‌شان رخ دهد؛ هرچند هنوز برای سنجش میزان تاثیرگذاری مربی جدید در ملوان زود است و هواداران باید چند هفته‌ای صبر کنند.

نفت تهران اما شرایط نسبتا خوبی دارد. این تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر، با 17 امتیار جایگاه پنجم را در اختیار دارد و این هفته موفق شد که با پیروزی در جام حذفی به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

شاگردان علی‌رضا منصوریان می‌خواهند پس از چند سال "خوب بودن" در لیگ برتر، این بار مقام شایسته‌ای نیز کسب کنند که برای این کار ابتدا باید در دیداری سخت از سد ملوان عبور کنند.

ذوب‌آهن – فولاد، ساعت 16.50، ورزشگاه فولادشهر اصفهان

ذوب‌آهن اکنون در رده دوازدهم جدول قرار دارد و چند هفته‌ای است که در حوالی همین رده در گردش است. یحیی گل‌محمدی بر اساس اصولی که برای خود تعریف کرده، در ذوب‌آهن هم سعی کرده از بازیکنان جوان و جویای نام استفاده کند. این روش او در نفت تهران به خوبی جواب داد ولی در اصفهان، هنوز به توفیق کامل دست نیافته است.

در سوی مقابل، فولاد به عنوان مدافع عنوان قهرمانی تنها به قهرمانی مجدد در لیگ فکر می‌کند. به ویژه این که فولاد این هفته در دیداری شائبه برانگیز از پارسه تهران شکست خورد و از جام حذفی کنار رفت.

عملکرد ضعیف فولاد در جام حذفی ضمن آن که شائبه‌هایی را ایجاد کرد، این نکته را هم به اثبات رساند که فولاد تمرکز خود را روی لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا گذاشته است.

راه‌آهن – سپاهان، ساعت 16.50، ورزشگاه اکباتان تهران

سپاهان، در حالی دوازدهمین دیدارش در لیگ برتر را برابر راه‌آهن انجام می‌دهد که هفته سختی را پشت سر گذاشته است. زردپوشان اصفهان برای انجام دیدار خود در جام حذفی به سیرجان رفته بودند که این سفر با تاخیر 10 ساعته پرواز به کرمان همراه شد و در نهایت هم به شکست سپاهان انجامید.

با این حال، سپاهان با حسین فرکی به تهران می‌آید تا امتیازهایش را به عدد 23 برساند. این تیم فعلا در رده سوم جدول قرار دارد اما همان‌قدر که می‌تواند به رده‌های بالاتر صعود کند، به همان اندازه با خطر سقوط به رده‌هایی پایین‌تر روبروست.

در طرف دیگر میدان، راه‌آهن بحران‌زده قرار گرفته که با 9 امتیاز در رده چهاردهم قرار گرفته است و برای برون‌رفت از بحران به دنبال یک قربانی بزرگ می‌گردد. شاید سپاهان – که این هفته برابر تیم نه چندان قدرتمند گل‌گهر سیرجان شکست خورد – همان قربانی‌ای باشد که راه‌آهنی‌ها می‌خواهند.

نکته مهم این بازی هم این است که راه‌آهن به فاصله چهار روز از این بازی باید در جام حذفی به دیدار پرسپولیس بروند.

تراکتورسازی – پیکان، ساعت 17، ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز

صدرنشین جدول رده‌بندی لیگ برتر این هفته باید در خانه از پیکان پذیرایی کند. سرخ‌پوشان تبریزی این روزها خاطرات شیرینی را برای هواداران‌شان می‌سازند و این هفته هم روی کاغذ کار چندان سختی ندارند. هرچند فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و بعید نیست که شاگردان منصور ابراهیم‌زاده در دوازدهمین دیدارشان در لیگ برتر، نتیچه‌ای دور از انتظار بگیرند و با کسب سه امتیاز این بازی، علاوه بر خود، تیم‌های بالانشین جدول را هم خوشحال کنند.

تراکتورسازی 24 امتیازی و صدرنشین است و پیکان با 12 امتیاز در رده دهم جای گرفته است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل