بازدید 3787

تغییر یک شبه نظر رئیس محیط زیست

کد خبر: ۴۴۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰ 20 October 2014
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برخورد رئیس سازمان محیط زیست با بنزین را سیاسی خواند و بر لزوم نگاه کارشناسی برای بررسی این موضوع تاکید کرد.

به گزارش فارس؛امیرعباس سلطانی نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون انرژی خانه ملت،در بیان مشکلات مردم حوزه انتخابیه خود، گفت: مشکل آب یکی از مشکلات مردم بروجن است؛ در آب این منطقه نیترات زیادی وجود دارد که همین باعث پدید آمدن مشکلات عدیده‌ای برای مردم منطقه شده است.

وی اضافه کرد: اجرای تونل گلاب 2 باعث آسیب رسیدن به استان‌های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و حتی اصفهان می‌شود. این طرح قطعا مشکلات زیست‌محیطی و انسانی برای این سه استان پدید خواهد آورد و اگر جلوی این پروژه گرفته نشود دودش به چشمان تمامی مردم سه استان ذکر شده خواهد رفت.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت‌وگوی خود با فارس، با بیان اینکه پیرامون بحث بنزین‌های وارداتی بر این عقیده‌ام که تفاوت چندانی بین بنزین تولید داخل و وارداتی وجود ندارد، تصریح کرد: بنزین‌های وارداتی کنترل کیفیت نشده‌اند اما همانطوری که پیشتر هم گفته‌ایم بنزین‌های وارداتی نیز به اندازه بنزین‌های تولید داخل دارای بنزن هستند.
 
سلطانی افزود: بنزین‌های وارداتی تاکنون به یک آزمایشگاه نرفتند تا ثابت شود که اینها چه کیفیتی دارند اما با توجه به شواهد و قرائن ما آنها را در حد یورو 2 نیز نمی‌دانیم.
 
وی با بیان اینکه خانم ابتکار (معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفظ محیط زیست) و امثالهم با مسئله بنزین
سیاسی برخورد می‌کنند نه کارشناسی، تصریح کرد: ما در کل کشور در 2 جا یعنی اراک و تبریز به دلیل وجود برج‌های بنزن‌زدایی بنزین باکیفیت تولید می‌کنیم اما در جاهای دیگر تکنولوژی مربوط به گذشته است.
 
نماینده مردم بروجن در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل بنزین در کشور ما مربوط به گذشته است؛ در واقع در دولت قبلی مشکل داشته‌ایم و در این دولت نیز مشکل داریم اما با این موضوع سیاسی برخورد می‌شود.
 
سلطانی در پاسخ به این سوال که آیا تاکنون تذکری به خانم ابتکار پیرامون عدم برخورد سیاسی با مسئله بنزین داده‌اید،‌ اظهار داشت: من چندین بار پیرامون این موضوع نامه نوشتم و حتی به آقای رئیس‌جمهور نیز تذکر دادم اما بر این نکته تأکید دارم که برخورد این افراد با بنزین کارشناسی نیست؛ من پیشنهاد کرده‌ام سه بنزین شامل پتروشیمی، وارداتی و تولید (پالایشگاه‌های) داخل را توسط کارشناسان بیطرف بررسی کنند که مشخص شود ادعاهای مطرح شده صحت دارد یا نه.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه بنزین وارداتی در سطح کیفیت یورو 2 نیز نیست، خاطرنشان کرد: به هر حال باید نگاه‌های سیاسی را در این موضوع کنار گذاشت و با رویکرد کارشناسی سخن گفت.
 
وی ادامه داد: آقای زنگنه جدا از مجموعه برخی آقایان دید کارشناسی دارد اما نگاه‌های سیاسی متوجه خانم ابتکار است؛ در واقع اقدامات خانم ابتکار سیاسی است.
 
سلطانی در بیان مثال دیگری برای اثبات سیاسی بودن اقدامات رئیس سازمان محیط زیست، گفت: در بحث تونل گلاب 2 من سه نامه از خانم ابتکار دارم که نوشته است این اقدام خلاف محسوب می‌شود اما یک شبه خانم ابتکار این اقدام را حلال کرده و نظرش تغییر می‌کند حال باید پرسید که این چه نظر کارشناسی است که یک شبه تغییر می‌کند.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تونل سبزه‌کوه 22 سال پیش کلید خورد اما به دلایل سیاسی اجازه ندادند پروژه پیش رود اما امروز برخی پروژه‌های بیرون حوزه‌ای به سرعت پیش می‌رود. متأسفانه پروژه تونل‌‌های بهشت آباد و گلاب 2 در حال انجام است اما این انصاف و عدالت نیست.
 
وی اضافه کرد: اگر برخورد دوگانه ادامه داشته باشد ما از اهرم‌های خودمان استفاده خواهیم کرد؛ من به آقای لاریجانی هم گفتم که اینگونه نخواهد بود که ما بنشینیم و مشاهده کنیم که خانم ابتکار محیط زیست استان چهارمحال و بختیاری و در پی آن 2 استان دیگر را تحت تأثیر قرار دهد.
 
سلطانی با بیان اینکه خانم ابتکار در بحث بنزین سیاسی سخن می‌گوید، خاطرنشان کرد: متأسفانه بحث خانم ابتکار کارشناسی نیست و کاملا سیاسی است.
 
عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اعلام آمادگی کرد که با مقامات سازمان محیط زیست از جمله معصومه ابتکار مناظره کند و در همین زمینه گفت: از برنامه مناظره می‌خواهم که یک قسمت از برنامه خود را به موضوع انتقال آب اختصاص دهد تا ما ادله خود را در این برنامه به اطلاع عموم مردم برسانیم. آنگاه مشخص خواهد شد که قراردادهای منعقد شده مانند «گلستان» و «ترکمان‌چای» چقدر کارشناسی شده بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار