بازدید 3083

خلاء قانونی برای مجازات اسیدپاشی نداریم

کد خبر: ۴۴۳۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۸ 20 October 2014
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قانون در مورد مجازات اسیدپاشی جامع و مانع است، گفت که خلاء قانونی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش ایسنا؛میرهادی قره‌سید رومیانی، درباره اینکه بعضا گذشت قربانیان اسیدپاشی از قصاص موجب شده این جرم بازدارندگی خود را از دست دهد، گفت: نباید حق افراد را برای بخشش و عفو نادیده بگیریم. به هر حال این حق اولیای دم است و همه باید افراد را نسبت به عفو و بخشش ترغیب کنیم.

وی افزود: اینکه اقدامات ما مانع اسیدپاشی می‌شود یا نه، اقدامات کنترلی و فرهنگ‌سازی و پیدا کردن ریشه‌های این اتفاق است. می‌توان با ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی موضوع اسیدپاشی چنانچه خلائی در اجرای قانون و نظارت بر حسن اجرای قوانین وجود داشته باشد آن را برطرف کرد.
 
نماینده مردم تبریز در مجلس تاکید کرد: به نظر می‌رسد در مورد اسیدپاشی قانون جامع و مانع است و سکوت قانونی و نقص و خلاء قانونی در این زمینه نداریم.
 
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با تاکید بر اینکه در حوزه قانون و قانون‌گذاری برای مجازات اسیدپاشی مشکلی وجود ندارد، گفت: در موارد مشابه احکام مجازات افرادی که اقدام به اسیدپاشی کردند اجرا شده اما احتمالا تبیین و اطلاع‌رسانی نشده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار