بازدید 4196

انکار قتل برادرزاده در دادگاه

کد خبر: ۴۴۳۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷ 20 October 2014
یک مرد سالخورده که متهم به کشتن برادرزاده‌اش است، برای سومین‌بار پای میز محاکمه ایستاد و خود را بی‌گناه خواند.

به گزارش فرهیختگان، این مرد قبلا از اتهام قتل عمد، تبرئه و به پرداخت دیه محکوم شده بود، اما حکم در دیوان عالی کشور نقض شد.

رسیدگی به این پرونده از شامگاه بیست و سوم اسفند 89 به دنبال کشته شدن پسر 27
ساله‌ای به نام «بیژن» در دعوای خانوادگی در دستور کار افسران کلانتری 118 ستارخان قرار گرفت.

پلیس به قربانگاه رفت و با پیکر خونین بیژن روبه رو شد که با ضربه جسم سخت به سرش از پا درآمده بود.

بررسی‌ها نشان می‌داد بیژن در جدال با عموی 61 ساله‌اش «عزت‌الله» و دو پسر او از پا درآمده است.

به این ترتیب عزت‌الله و دو پسرش بازداشت شدند و تحت بازجویی قرار گرفتند.

پیرمرد در همان بازجویی مقدماتی، کشتن برادرزاده‌اش را گردن گرفت و گفت: «من و برادرم هر دو کامیون داریم. به خاطر مسائل کاری با برادرم درگیر شده بودم که بیژن به هواخواهی از پدرش به سمت من چاقو کشید. دو پسر من هم وارد دعوا شدند و وضعیت بدتر شد. قبول دارم دو پسرم داس و تبر در دست داشتند، اما من با چوب به سر برادرزاده‌ام زدم.»

 به دنبال بازسازی صحنه جرم، کیفرخواست صادر شد و این مرد در شعبه 71 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه ایستاد اما منکر جنایت شد. او گفت: «در آن دعوا من چوب در دست نداشتم. در جریان درگیری خانوادگی با تبر به پیشانی بیژن زدم اما آن ضربه، کاری نبود. نمی‌دانم چه کسی از پشت سر به او حمله کرد و او را کشت. قبلا تحت فشار روانی، جنایت را گردن گرفته بودم.»

در پایان آن جلسه هیات قضایی با توجه به مدرک‌های موجود، عزت‌الله را از اتهام قتل تبرئه کرد و پرونده را برای از سرگیری تحقیق به دادسرا برگرداند. این پیرمرد و دو پسرش به خاطر شرکت در درگیری منجر به قتل به سه سال زندان و دو سال تبعید محکوم شدند.

حکم تبرئه عزت‌الله از قتل عمد در دیوان عالی کشور تایید نشد و پرونده برای رسیدگی دوباره به شعبه 113 فرستاده شد.

در دومین جلسه رسیدگی به این پرونده عزت‌الله بار دیگر خودش را بی‌گناه خواند و گفت: «باور کنید ضربه‌ای که به سر برادرزاده‌ام زدم کشنده نبود.»

هیات قضایی در این جلسه نیز پیرمرد را از اتهام قتل عمد تبرئه و به اتهام قتل شبه‌عمد به پرداخت دیه و سه سال زندان محکوم کرد. این حکم نیز از سوی قضات شعبه 24 دیوان عالی کشور نقض شد و پرونده به شعبه هم‌عرض فرستاده شد.
 
در سومین دور نشست رسیدگی به این ماجرا که دیروز در شعبه 74 به ریاست قاضی عبداللهی و با حضور چهار قاضی مستشار تشکیل شد، پدر و مادر قربانی در جایگاه ویژه ایستادند و برای عزت‌الله حکم قصاص خواستند.

پدر بیژن گفت: «وقتی دعوای من و برادرم بالا گرفت، ناگهان پسرم روی زمین افتاد. عزت‌الله یک چوب در دست داشت و دو پسرش هم با داس بالای سر بیژن ایستاده بودند. برادرزاده‌هایم قبلا هم اعضای خانواده مرا تهدید به مرگ کرده بودند.»
 
وقتی عزت‌الله که حالا 65 ساله است روبه‌روی پنج قاضی ایستاد، ادعای تازه‌ای مطرح کرد و گفت: «وسط دعوا برادر بزرگ بیژن با چوب به سمت من حمله کرد. اما من جاخالی دادم و چوب به سر بیژن خورد. باور کنید من بی‌گناهم.»

 در پایان این جلسه هیات قضایی وارد شور شد تا رای نهایی را برای این پرونده صادر کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل