بازدید 8290

رونمایی از هواپیمای فوق‌سبک درنمایشگاه هوایی

پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران با حضور 120 شرکت دانش بنیان داخلی و اروپایی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۴۳۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵ 20 October 2014
پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران با حضور 120 شرکت دانش بنیان داخلی و اروپایی و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در فرودگاه مهرآباد تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، امین سالاری، رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار شرکتهای معتبر و بنام اروپایی از کشورهایی همچون فرانسه و آلمان در این دوره از نمایشگاه حضور می‌یابند.

وی با اعلام خبر رونمایی از یک فروند هواپیمای فوق سبک تولید داخل در این نمایشگاه افزود: در پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی از جدیدترین دستاوردها و محصولات فناورانه تولید داخل مرتبط با حوزه هوانوردی عمومی و موتورهای هوایی تولید شرکتهای دانش بنیان هوایی رونمایی می‌شود.

سالاری به زیربنای غرفه‌های تعبیه شده برای برگزاری این نمایشگاه اشاره و تصریح کرد: از آنجا که نمایشگاه امسال برای نخستین بار در قلب فرودگاه‌های کشور، مهرآباد، برگزار می‌شود، فضای چهار هزار و 200 متر مربعی سالن حجاج به این امر اختصاص داده شده است.

به گفته وی هم‌اکنون بیش از 110 غرفه دار این نمایشگاه در حال آماده سازی و طراحی و چیدمان غرفه‌های خود هستند تا از این طریق توانمندی خود در صنعت هوایی کشور را به نمایش بگذارند.

مسابقات هواپیمایی مدل دست ساز

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با اشاره به برگزاری مسابقات هواپیمایی مدل دست ساز در این دوره از نمایشگاه به همت دانشجویان و دانش‌آموزان علاقه‌مند به این حوزه خاطرنشان کرد: برپایی مسابقات موشک کاغذی و برنامه‌های سرگرمی از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده در نمایشگاه امسال است.

وی حضور شرکتهای خارجی در این دوره از نمایشگاه را از جمله دلایل اهمیت برگزاری آن برشمرد و افزود: برگزاری این نمایشگاه در پایتخت ایران زمین و حضور شرکتهای دانش بنیان داخلی و رونمایی از دستاوردهای جدیدشان در حوزه هوانوردی عمومی بر غنای این نمایشگاه می‌افزاید.

سالاری هموار شدن مسیر ترویج صادرات را از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان و خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده سال آینده این نمایشگاه به صورت بین‌المللی در کشور برگزار می‌شود.

پنجمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های صنایع هوایی و فضایی ایران که دربرگیرنده توان ملی کشور در حوزه‌های مختلف هوافضاست، به عنوان معتبرترین نمایشگاه هوافضای کشور و به همت اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از 29 مهر تا دوم آبان ماه امسال در سالن حجاج ترمینال 5 فرودگاه مهرآباد برگزار می‌شود. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل