بازدید 3829

بحران شدید کم‌آبی در جنوب کرمان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه این منطقه دارای بحران شدید کم‎آبی است، گفت: سازمان جهاد کشاورزی تلاش می‌کند تا این معضل را به شکل فنی و اجرایی برطرف کند.
کد خبر: ۴۴۳۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹ 20 October 2014
رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان با بیان اینکه این منطقه دارای بحران شدید کم‎آبی است، گفت: سازمان جهاد کشاورزی تلاش می‌کند تا این معضل را به شکل فنی و اجرایی برطرف کند.

به گزارش تسنیم از جیرفت، سید یعقوب موسوی شامگاه یکشنبه در حاشیه بازگشایی چهارمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی، نهاده‌ها، آبیاری، آبرسانی، بسته‎بندی، تجهیزات گلخانه‎ای، صنایع و ماشین‎آلات وابسته با بیان اینکه در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای فنی و تخصصی بخش کشاورزی عرضه شده است، اظهار کرد: با توجه به اینکه منطقه جنوب کرمان دارای بحران شدید کم‎آبی است، سازمان جهاد کشاورزی این منطقه تلاش کرده تا این معضل را به شکل فنی و اجرایی برطرف کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، تصریح کرد: در راستای توسعه صنایع جانبی بخش کشاورزی، استفاده از فناوری‎های نوین در زمینه محصولات نانوتکنولوژی، همچنین منابع کودهای غیرشیمیایی «زیستی و آلی» و جایگزین کردن آن‎ها به جای کودهای شیمیایی تلاش خوبی صورت گرفته است.

موسوی بیان کرد: در این نمایشگاه تخصصی کشاورزی، 100 شرکت تولید کننده انواع سیستم‎های آبیاری تحت فشار، ماشین‎های کشاورزی، صنایع بسته‎بندی و سورتینگ حضور دارند.

وی جیرفت را یکی از کانون‎های تولید کشاورزی در سطح جهان دانست و افزود: این منطقه با وجود تولید 4 میلیون تن محصولات کشاورزی ناشناخته مانده و آن چنان که باید از ظرفیت‎های آن استفاده نشده است.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان عنوان کرد: در جنوب کرمان دو برداشت سیب‎زمینی، پیاز، ذرت و گوجه‎فرنگی انجام می‎شود که در کمتر منطقه‎ای از دنیا چنین ظرفیتی وجود دارد.

موسوی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه این نمایشگاه بتواند، ظرفیت‎های کشاورزی منطقه را معرفی کند، اظهار کرد: کشاورزان ما نیز می‎توانند با آخرین تکنولوژی‎های فنی و علمی بخش کشاورزی در نمایشگاه آشنا شوند و زمینه صادرات محصولات خود را فراهم کنند.

وی بیان کرد: مدل‎هایی از سازه‎های آبیاری ایران باستان از جمله آبیاری کوزه‎ای و همچنین سیستم‎ نوین آبیاری مالچ زیر و رو در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان، اظهار کرد: امیدواریم که متخصصان مکانیزاسیون و صنعتگران ما بتوانند برای نخستین بار سیستم مالچ پلاستیکی را تولید کنند، زیرا این سیستم تا 40 درصد در افزایش راندمان مصرف آب مؤثر است.

موسوی با اشاره به اینکه توسعه روش‎های آبیاری تحت فشار در دستور کار این سازمان قرار دارد، خاطرنشان کرد: سازمان در تلاش است که فرهنگ استفاده بهینه از آب را با اجرای یک برنامه پنج ساله در سطح منطقه نهادینه کند.

چهارمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی از تاریخ  27 لغایت 30 مهرماه جاری از ساعت 15 تا 21 در محل سالن اتحادیه شرکت‎های تعاونی جنوب کرمان در شهرستان جیرفت برای بازدید علاقمندان دایر است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار