بازدید 3476

تغییر نگرش مردم درباره بیماری‌های روانی

کد خبر: ۴۴۳۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۷ 19 October 2014
سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارشی اعلام کرد که نگرش مردم سراسر جهان نسبت به بیماری‌های روانی و مبتلایان به آنها در حال تغییر است.

به گزارش ایسنا، سازمان جهانی بهداشت تعداد بیماران روانی در سراسر جهان را 450 میلیون نفر تخمین زده است. اما با این حال ترس‌ از ننگ اجتماعی مانع از درخواست کمک این بیماران از دیگران می‌شود. بسیاری از کسانی که در بیان مشکل خود دچار ترس‌های اجتماعی هستند معتقدند واکنش‌های اجتماعی به مراتب بدتر از بیماری برای آنها است.

مطالعات اخیر در انگلیس نشان می‌دهد نگرش جمعی در خصوص بیماری‌های روانی در وضعیت بهتری است و امروزه بسیاری از افراد این گونه بیماران را در جامعه می‌پذیرند. در یک مطالعه انجام شده در دانشگاه «دارتموث»، یافته‌ها نشان می‌دهد کسانی که بیماری‌های روانی شدیدی دارند بیشتر به شبکه‌های اجتماعی روی می‌آورند. در واقع هدف این افراد از مراجعه به این سایت‌ها پیدا کردن افراد مشابه خود و گفتگو در ارتباط با مشکلاتشان است تا راه‌حلی برای بهبود خود با استفاده از تجارب آنها بیابند.

پیش بینی می‌شود در انگلیس از هر 10 نفر، یک نفر دچار بیمای روانی باشد که شایعترین این بیماری‌ها افسردگی و استرس هستند. این بیماری‌ها شدت و ضعف داشته و می‌توانند برای مدت زمان زیادی ادامه پیدا کنند.

به نقل از گاردین ال – وی، افسردگی و استرس می‌توانند زندگی انسان را فلج و روند رو به جلوی آن را با مشکل مواجه کنند. در مجموع نگرش‌ها به بیماری روانی در جهان تغییر کرده اما هنوز ترس‌های اجتماعی مانع از یافتن راه حل‌های مناسب برای درمان این بیماران می‌شود. در آمریکا تلاش‌های زیادی برای تغییر نگرش عمومی و اجتماعی نسبت به این بیماری‌ها انجام شده اما با این حال آموزش‌های بیشتری برای تغییر دیدگاه‌های مردم مورد نیاز است. امروزه 150 کشور در سراسر جهان مراسم «روز جهانی بیماری روانی» را برگزار می‌کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس