بازدید 22200

اتهام‌زنی مقام ارشد اماراتی علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران

هرچند این روز‌ها فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در مناطق ‌خاورمیانه، جدی‌ترین تهدید موجود را علیه ثبات و امنیت منطقه پدید آورده، برخی کشور‌ها همچنان ایران را ‌مهم‌ترین تهدید در منطقه معرفی می‌کنند. پس از ترکیه و عربستان، اینک نوبت به مقامات اماراتی رسیده که به اتهام‌زنی علیه ایران و سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی بپردازند.
کد خبر: ۴۴۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۸ 19 October 2014
اتهام‌زنی مقام ارشد اماراتی علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایرانهرچند این روز‌ها فعالیت‌های گروه تروریستی داعش در مناطق ‌خاورمیانه، جدی‌ترین تهدید موجود را علیه ثبات و امنیت منطقه پدید آورده، برخی کشور‌ها همچنان ایران را ‌مهم‌ترین تهدید در منطقه معرفی می‌کنند. پس از ترکیه و عربستان، اینک نوبت به مقامات اماراتی رسیده که به اتهام‌زنی علیه ایران و سیاست‌های منطقه‌ای جمهوری اسلامی بپردازند.

به گزارش «تابناک»، انور غرغاش، وزیر دولت امارات در امور خارجه مدعی شده «سیاست‌های ذاتاً فرقه‌گرایانه ایران» سبب ضربه خوردن روابط این کشور با کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس می‌شود. وی همچنین اظهار داشته، ایران در امور کشورهای عربی، از جمله بحران، یمن سوریه و عراق مداخله می‌کند که جدید‌ترین و شدید‌ترین نوع این مداخله در یمن در حال رخ دادن است.

غرغاش در ادعاهای خود گفته است: «توسعه مستمر نفوذ ایران در جهان عرب، مسأله‌ای جدی را در روابط این کشور با اعضای شورای همکاری و در سطحی گسترده، روابط ایران با اعراب به وجود آورده است. این حقیقت که سیاست ایران ذاتاً فرقه‌گرایانه است، به افزایش بیش از پیش تنش‌ها در منطقه منجر می‌شود».

اظهارات این مقام ارشد اماراتی، جدید‌ترین نمونه از موضع‌گیری‌هایی است که در روزهای اخیر از سوی برخی کشورهای منطقه ـ که خود پیش از این به حمایت از داعش معروف بوده‌اند ـ علیه ایران ابراز می‌شود؛ بنابراین، پس از ترکیه و عربستان سعودی که به تازگی ادعاهایی ‌علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران مطرح کردند، به نظر می‌رسد اینک نوبت به امارات رسیده تا ضمن اتهام‌زنی به ایران، در این زمینه از شرکای منطقه‌ای خود عقب نماند.

به هر حال، دلیل این موضع‌گیری‌ها را باید بیش از هر چیز در ماهیت سیاست‌های کشورهای نامبرده در قبال داعش دانست که در دو سه سال اخیر، عامل اصلی ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه بوده است؛ اما اینک که از یک سو ائتلافی بین‌المللی برای مبارزه با داعش از سوی آمریکا شکل گرفته و این کشور‌ها ناچار به همراهی با آن شده‌اند و از سوی دیگر، در عرصه میدانی عملاً این تنها ایران است که به طور مؤثر مبارزه‌ای جدی ‌علیه داعش آغاز کرده، این کشور‌ها نفوذ منطقه‌ای ایران را رو به افزایش و وجهه بین‌المللی خود را در حال کاهش می‌بینند و همین عامل است که سبب این گونه اتهام‌زنی‌ها علیه ایران شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۲۱
انتشار یافته: ۶۶
ایران ذاتا فرقه گرایانه است یا شما ذاتا عرب گرایانه؟
پاسخ ها
زینال بندری
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
تسلط بر یمن و تنگه باب المندب توسط حوثی ها به این راحتی برای حاشیه نشینان خلیج فارس و ترکیه قابل هضم نیست این قصه سر دراز دارد
رحیمی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
می خواید عرب باشید و یا غیر عرب، همسایه باشید یا نباشید، فرقی نمی کنه، ایران همیشه در کنار مظلوم بوده و همیشه هم خواهد ماند
ای خائن
خدا لعنتشان کند آنجا که روی کار آمدن دولتهای مردمی عربی مطرح می شود دخالت رسمی و علنی ایران در آن کشورها تلقی می شود انشااله بزودی زود شاهد روی کار آمدن دولت انقلابی و مردمی در امارات باشیم به خواست خدا.
باشه همه بدند فقط شما خوبید
همینه که هست ، اون کشوری که به لحاظ ژئوپولیتیکی بایستی در منطقه تیین کننده باشه ایرانه ، ولاغیر ، شماها بایستی خودتون رو با ایران هماهنگ کنید ،خیلی زودتر از اینها شما بایستی قدرت ایران رو درک می کردید .
معلوم نیست چه توطعه ای علیه ایران در حال شکل گیری است که هر روز یک کشور همسایه یک مشکلی را به ایران نسبت میدهند
پاسخ ها
سعید_ب
| Australia |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
این کشورها به خوبی نفوذ و قدرت ایران را دارند حس می کنند که ناشی از ایدئولوژی و شعار ها و آرمانهای جمهوری اسلامی می باشد . و نه مباحث فرقه گرایانه که عملکرد جمهوری اسلامی در قضایای مختلف جهانی و منطقه ای موید این امر است . از این رو این کشورهاسعی در فرافکنی دارند . این کشورها به همراه آمریکا و غرب داعش را پدید آورده اند و سعی می کنند با آشوب در منطقه منافع خود را به هر شکلی حفظ کنند . اما نباید از خباثت غرب گذشت چراکه از داعش به صورت چند بعدی استفاده می کنند و غایت اهداف آن در راستای امنیت بخشیدن به اسرائیل غاصب می باشد و در این راه با فریب چند کشور منطقه ای و نشان دادن ایران به عنوان تهدید برای آنها و بزرگ کردن این مسئله آنها را مجاب به ورود به معرکه ای که داعش شروع کرده ، کرده است و هرینه ی این آشوب را به پای این کشور ها ریخته و همچنین کشور های مستقل منطقه را نیز به انگل داعش مبتلا کرده . ننگ بر دولتهای استعمارگر و فریبکار و ضد بشر و مادی نگر
درست میگه.زورمون زیاده دخالت میکنیم.جوجه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
آره والا ... میتونیم
با توجه به اينكه كشورهاي حوزه جنوبي خليج فارس جمعاً نوكر و دست نشانده امريكا هستند، بهبود روابط با آنها چه نفعي براي مملكت ما دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
مولود 30-40 ساله انگلیس رو یادت رفت.
شكست داعش نزديك است انشاالله دارند دست و پا مي زنند.
دیدید وقتی دونفر دعوا میکنن یکی که زورش به اون یکی نمی رسه شروع میکنه به فحاشی کردن . این روزها ترکیه وعربستان و این جور کشورها دقیقا چنین حالی دارند این همه زور زدن که کاری علیه محور مقاومت انجام بدن نتونستن حالا شروع کردن به فحاشی و اتهام زنی
آخرش همین کشورهای عربی به ایران حمله کیکنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
اصلا مال این حرف ها نیستن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
سپهر آریامهر
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
بکنن تا خاکش رو پیوست ایران کنیم
از شکل گربه در بیاد بشه شیر
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
مگه قبلا به کمک سردار قادسیه کینه و حماقت خودشان را امتحان نکرده اند؟ حالا که عراق و سوریه و یمن همراه ما هستند و داریم مشکلمان را با امریکا هم حل می کنیم، هیچ غلطی نمی توانند بکنند. این واق واق کردنها ناشی از استیصال است وگرنه این جنایتکاران عرب هر زوری داشته اند تا کنون زده اند. از کشتن حاجیهای ایرانی تا ارسال پول و سلاح به صدام. تمام آمالشان با سقوط صدام و طالبان بر باد رفته. الان هم با سقوط داعش! با بی نیاز شدن آمریکا از نفت خاورمیانه، به زودی آمریکا سروقت خودشان خواهد آمد که عوامل تولید تروریست در جهان هستند.
کشورهایی مثل عربستان ، قطر ، امارات ، کویت و حتی ترکیه لائیک از اسلام فقط بعنوان ابزار استفاده می کنند بی شک از کنه و عمق اسلام و هدف اصلی رسول خدا (ص) بی خبرند .
قطعات پازل در کنار هم
زنده باد ایران
آخه من نمیفهمم با کی ما خوب هستیم؟
جرا همه با ما بد هستن؟
درست هست که امارت و ترکیه نفع زیادی از تحریم ها برده اند، اما اگه درهای این دو هم بسته بشه ، دیگه باید بشینیم فقط کشاورزی و دامپروری کنیم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
پایه استقلال هم همینه از لحاظ غذایی وابسته نباشیم بقیه درست میشه
ملانصرالدین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
عزیزم
دقت کن اول عربستان بعدترکیه وحالا هم امارات که دراین چندروزعلیه ایران موضع گرفته اند:
1-خلاصه موضع گیری وحرفشان شبیه هم و یک مساله است...
2-هرسه رژیم به تروریست های داعش کمک کردند...
نتیجه:اینها ازیک آبشخورتغذیه میشن!
ضمنا آیه یاس هم نخوانید...
کسی که حق میگه پای حرفش هم بایدبایستد
...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
یادت نره که یکی از دلایلی که نمیذاره روابط ما با دنیا عادی بشه هم باز اینا هستن . چون کلی ضرر میکنن. تصور کن وضعیت ایران عادی بشه و شرکت های بزرگ خارجی خودشون مستقیم در ایران نمایندگی داشته باشند و یکی از بنادر ما پایگاه ترانزیت کالا بشه . چیزی بعنوان امارات و دوبی معنی داره ؟
ظاهرا مذاکرات داره به نتیجه های خوبی میرسه که اشیخ ها و آۀ سفیانها دادند مثل کرم بخودشان میلولند . بابا جمهوری اسلامی خیلی سعه صدر بالای داره در هر صورت شما را زیر پا له نمیکند کمی آرام و متین باشید .
مگردرجنگ تحمیلی عراق علیه ایران همه ی کشورهای عربی پشت سرصدام نبودندچه غلطی کردند؟؟
اينها مخصوصا اماراتيها خيلي خوب فهميده اند كه فرداي روز توافق هسته اي كليه كشورهاي اروپايي وامريكايي براي سرمايه گذاري در امن ترين كشور منطقه ايران هجوم خواهند اورد وديگر كشورهاي انها جذابيت خود را از دست خواهد داد وديگر كشور امارات جذابيتي براي واردات كالا براي تجار ما نخواهد داشت و كليه سرمايه گذاريهاي انها در چندين دهه يك شبه بر باد خواهد رفت سهام هايشان در يك شب فرو خواهد ريخت وان روز است كه ايران خفته در خواب بيدار خواهد شد
پاسخ ها
سامان
| Luxembourg |
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
گل گفتی
شگفتا از این وقاحت .خودشون هر غلطی خواستند کردند منطقه رو به گند کشیدند. کسی که باید از اوضاع شاکی باشه ایرانه اونم به خاطر هوسرانی ها و فرقه گرایی و دیکتاتورمابی شما. میخوام صد سال سیاه با اعراب رابطه نداشته باشیم ببینم کی ضرر میکنه.
وقتی کشورهایی مثل عربستان و ترکیه و امارات حرف میزنند در واقع مواضع داعش را بیان میکنند این کشورها یعنی داعش.!
تا چشمت در بیاد دوست عزیز زورمون زیاده و از قدیم هم بوده و کلانتر منطقه هستیم و میمونیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Luxembourg |
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
ژاندارم منطقه منظورته دیگه
در برابر اقتدار جمهوری اسلامی ایران مستاصل شده وبیشتر خواهند شد
این دست و پا زدنها همه برای ترس از توافق هستی است.
هر وقت به بعضی از سران حال حاضر عرب نگاه می کنم ، با خودم تصور می کنم که واقعا پیغمبر اکرم و بقیه ی معصومین چقدر صبر داشتن که برای هدایت اینها متحمل اون همه رنج و سختی شدند
این جاهلان الان اینطور مرتجع هستند تصور کنید 1400 سال قبل در چه وضعیتی بودن و چقدر با حق و عدالت عناد داشتن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
آفرین بر شیوایی نوشتار و تفکرت ،رحمت به شیری که خوردی و البته معجزه خدا هم همین است که چشمه زلال رحمت خداوندی از درون این ها بیرون آمده است
این اماراتی ها هم می خواهند ابراز وجود کنند.رقیب اصلی ایران ترکیه وسعودی ها هستند که علیه ما با هم متحد شدند
انشاء اله توافق هسته ای انجام می شود و رابطه مابر اساس منافع دو طرف با غرب برقرار می شود.و غرب کشور ایران رابه عنوان یک قدرت منطقه ای و دارای قدرت هسته ای صلح جویانه باور می کند. آن موقع است که می نشینیم و با لذت تمام فروپاشی سیاسی دشمنانمان را تما شا می کنیم.مردم ایران عزیز این مقاومت ما بر سر گرفتن حق هسته ای و تثبت جایگاه منطقه ای ما سرانجام به نتیجه خواهد رسید .و دنیای غرب ما را بعنوان قدرت اول منطقه باور حواهد کرد.
به کوری چشم دشمنان ایران قویتر از دیروز هست بله دخالت می کنیم به شما ربطی داره از حقوق مسلمانان دفاع کردن اجازه می خواهد.(نوکر آمریکا)
یعنی سیاست های ایران از کمک کردن های علنی شماها به صدام برای کشتن ایرانیا فرقه گرایانه تر و مداخله جویانه تره؟؟
بخش زیادی از این جلز ولز کردن های عربستان ترکیه امارات و کشور های منطقه ای احتمالی بعدی که چنین اضهار نظر هایی میکنن.احساس خطر به واسطه بر طرف شدن مشکل اتمی ایران و ارتباط بهتر ایران با جهان و بخصوص امریکاست به اضافه نقش مثبت ایران در مبارزه با داعش و این که می بینند بعد از چند دهه ایران بد جوری زده تو سور و سات شون.
مورچه چیه کله پاچش چی باشه ما که میدونیم شماها از توافق هسته ای ما می ترسید دارید گردوخاک می کنید
اگر حق حاکم شود این افراد که حاکم هستند کجا می روند . این حق مگر چی هست که انقدر ترس دارد
اين اقاي به ظاهر بنام أنور غرغاش كه اصالتا أنور گرگاش نام دارد و أجدادش از آهالى دهات أطراف بندر لنگه ميباشند و فأرسى را هم به لهجه عچومى صحبت ميكند ميترسد روابط ايران و غرب درست شود ان وقت ديگر إيراني ها از پسر عموى ايشان كه نماينده مرسدس بنز در دوبى است ماشين براى ايران نخره ،اما زياد طول نميكند تا او دوباره متقاضى گذرنامه ايرانى بشود!
زنده باد ایران
امیدوارم نام نامی ایران هر چه باشکوه تر و مودبانه تر بر زبان جهانیان جاری شود.
زنده باد ایران
امیدوارم نام نامی ایران هر چه باشکوه تر و مودبانه تر بر زبان جهانیان جاری شود.
اگه خیلی مَردید یه انتخابات تو کشورتون برگزار کنید. راستی میدونی انتخابات چیه؟
شعور داشتید اسرائیل و آمریکا شما رو نمی دوشیدند.
امارات باید از حمایت داعش دست بردارد ...امارات باید از حمایت القاعده دست بردارد ... امارات باید از حمایت النصره دست بردارد ... امارات باید از حمایت طالبان دست بردارد ... باز هم بگم آقای وزیر تروریست پرور داعشی مزاج اماراتی !؟!
حیف نون برا شما شیخ نشینان خلیج همیشه فارس
عادت ایرانبها.بستن چشم به روی واقعیت وشعار وشعاروشعار که ما چیکار میکنیم وفلان.همه بدن وعقب مونده ما خوبیم وپیشرفته ولی کافیه پاتونو از کشور بذارین بیرون با چشم ببینین تو دنیا چه خبره وما واقعا کجاییم.
عربستان نهایت سیاستی که داشته، داعش را خلق کرده است. ترکیه و امارات هم سگ های کنار وهابیون هستند که بیشتر واق واق می کنند. ایران اسلامی قویترین و بادرایت ترین نظام منطقه می باشد. نیروهای ما و مردم ما باید دقت زیادی نسبت به تحریکات این انسانهای از خدابیخبر داشته باشند.
ايران ابرقدرت منطقه اي سأل هاي قبل اكنون دوباره به قدرت و جايگاه واقعي و قديمي خود باز مي گردد بي شك رفع اختلافات بي مورد با جهان غرب و قدرتهاي جهاني نشاني جز به رسميت شناخته شدن قدرت جديد و نو ظهور در جهان است هنگامي كه ايران ديوار هاي تحريم و جدايي با جهان أمروز و ساير قدرتهاي برتر جهاني را فرو ريزد از پس أن عظمتي و قدرتي بي رقيب در منطقه هويدا مي گردد كه تقسيمات قدرت و ثروت منطقه اي و جهاني را باز تعريف خواهد كرد ،عصبيت اين قبيل سياست پيشگان نشأن دهنده درك چشم انداز اينده زيبا و با شكوه وطن است،أميدوارم سياست مداران ايران عزيز موفق و سربلند ايران را به شكوه تاريخي برسانند،بي شك مقصد نزديك است،
همه با هم هماهنگ هستن این همسایگان کفتار صفت علیه ما و ایران عزیز
خدا لعنتشون کنه
ياوه ميكويد.
ایران نباید تحت هیچ شرایطی کوتاه بیاد همونطور که این اعراب به گروه ترویستی داعش کمک می کنند ایران هم باید به سوریه و عراق کمک کنه تا ریشه این تروریستها از منطقه کنده بشه .
همينه كه هست
مي خواين بخواين
نمي خواين هم بايد بخواين
والا ....
همين مونده كه اين فنچ ها به ما بگن چي كار كنيم...
ببخشید ولی زورم میاد با همین کشور فسقلی بیشترین حجم تجارت رو داریم بخاطر خیلی از مسائلی که خودمون واسه خودمون درست کردیم
رهبران ایران باید فقط به فکر به توافق برد برد با غربیها باشند و بس و به حرفهای بیخود بوجود آورندگان داعش و تروریسم گوش ندهند .ایران آماده جهش اقتصادی وعلمی و فنی است .پیشرفت کشور باوجود اعتدالیون حتمی است و دشمنان خوب فهمیده اند و احساس خطر می کنند.
شکر خوردنای مفت.........
بعد از توافق هسته اي تازه قدرت نمايي ما شروع ميشه . اون موقع است كه بايد با تمام وجود به نام بزرگ ايران تعظيم كنند.
باسلام امارات نزديك به نيمي از درامدصادراتش ويا بهتر بگم ترانزيت كالاش بخاطر ايرانه بهترين راه گوشمالي اينها ممانعت از ورود كالا از اين كشور به ايرانه اون موقع ميبينيم چطور از غلطهاي زيادي پشيمون ميشن
مسلما بعد از قدرت گرفتن همسایگان ایران در این چند دهه اخیر، بازگشت قدرت مندی ایران را توان دیدن ندارند. البته بحث کاملا اقتصادی است، امارات بازار هوایی و زمینی اش را از دست خواهد داد. ترکیه ورشکسته از تحریمهای ایران نونوار شده است. زمان جنگ لنگه دمپائی به جای مهمات به ایرانیان تحویل می دادند. عربستان هم که منافعش همیشه در کنترل کشورهای عربی بوده است. باقی حکومتهای ریز همسایه مثل بحرین و قطر و ... حکامشان دست نشانده محض اند. مسلما تاب دیدن این هجمه ورود ایران و فرهنگ غنی آن را به سرزمینهایشان ندارند.
نوکر امریگا و اسرائیل میگن اینه.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر