بازدید 4531

استارت بزرگترین پروژه وضعیت ترافیک پایتخت

کد خبر: ۴۴۳۰۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 19 October 2014
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از کلید خوردن بزرگترین پروژه تعیین اطلاعات ترافیک تهران خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهندس سیدجعفر تشکری هاشمی در تشریح جزئیات طرح بزرگ آمارگیری وضعیت ترافیک تهران گفت: آخرین اطلاعات وضعیت ترافیک تهران به سال 83 برمی‌گردد که بر اساس برآوردهای ترافیکی یک دهه پیش چهار مدل ترافیکی که عمدتا سنتی هستند تعیین شد.

وی با اشاره به اهمیت بکارگیری مدل‌های روز گفت: بر همین اساس برنامه ریزان شهری در صدد آمدند که پس از 10 سال آمار و اطلاعات ترافیکی تهران را جمع آوری تا مدل‌های واقعی ترسیم کنند.

تشکری هاشمی با بیان اینکه بیش از یک هزار نفر از امروز فعالیت خود را از 19 دروازه ورودی شهر تهران آغاز کرده‌اند، گفت: این هزار آمارگیر علاوه بر استقرار در دروازه‌های تهران در فرودگاه و راه‌ آهن نیز مستقر هستند تا میزان ترافیک و ورودی‌ شهر را تخمین بزنند.

وی با بیان اینکه آمارگیران در 18 ساعت آمار 19 دروازه تهران را تعیین می‌کنند، ادامه داد: همچنین 250 آمارگیر با استقرار در پایانه‌های شهر تهران که به عنوان یکی از مقاصد هموطنان است، در طول 18 ساعت فعالیت آماری را انجام خواهند داد.

به گفته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران 450 آمارگیر در 40 ایستگاه وظیفه اندازه گیری میزان ورودی بار و توزیع آن در سطح تهران را بر عهده دارند.

تشکری هاشمی در ادامه با بیان اینکه در گام بعدی با کمک 100 هزار دانش آموز، اطلاعات ترافیکی و تردد 200 هزار خانوار اخذ خواهد شد، گفت: با کمک 3000 معلم نیز آمار ترافیکی 6000 خانوار اخذ و تکمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه بزرگراه‌های سطح تهران نیز در سیطره آمارگیران قرار دارند، اظهار کرد: در چهار بزرگراه اصلی 1300 آمارگیر میزان حجم سرنشین و تردد خودروها را اندازه گیری خواهند کرد.

تشکری هاشمی با بیان اینکه از مردم درخواست دارم تا با آمارگیران همکاری لازم را داشته باشند، گفت: این اطلاعات تنها برای اطلاع از آخرین وضعیت ترافیکی تهران و تعیین مدل مرتبط اخذ می‌شود و ربطی به مسائل معیشتی ندارد.

وی افزود: قطعا انتخاب مدل دقیق منطبق بر وضعیت واقعی ترافیک تهران می‌تواند برنامه ریزان شهری را برای انتخاب مدل‌های منطبق بر جریان ترافیکی و برنامه ریزی برای حمل و نقل شهر و حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی هوا و نظم و امنیت ترافیکی کمک کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان