بازدید 3577

اهداف 6 ماهه بودجه 93 محقق شد

کد خبر: ۴۴۳۰۳۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۳ 19 October 2014
عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه پسندیده نیست که اعضای اوپک برخلاف منافع اوپک تلاش کنند، گفت: کاهش قیمت نفت تحت تاثیر بازی سیاسی برخی از تولیدکنندگان نفت مثل عربستان قرار گرفته است اما روند کاهشی قیمت موقتی خواهد بود و با توجه به در پیش بودن فصل سرما قیمت نفت افزایش خواهد یافت.

اسماعیل جلیلی در گفت و گو با خانه ملت،‌ درباره علل و ریشه کاهش قیمت نفت اوپک و پیش بینی  از روند قیمت در ماه‌های آینده، ‌گفت: کاهش قیمت نفت تحت تاثیر بازی برخی از تولیدکنندگان نفت مثل عربستان قرار گرفته است  اما با توجه به در پیش بودن فصل سرما روند کاهشی عکس می شود و قیمت نفت افزایش خواهد یافت.

نماینده مردم مسجد سلیمان،‌لالی،‌هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی، گفت: پسندیده نیست که اعضای اوپک برخلاف منافع اوپک تلاش کنند و سیاستی را به کار گیرند که قیمت کاهش یابد.

وی افزود: استراتژی اوپک درباره قیمت باید ضابطه مند کردن میزان تولید باشد و اعضا باید درراستای مدیریت فروش و بازار فروش نفت گام بردارند.

این عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه با توجه به سرد شدن هوا شرایط افزایش قیمت قابل پیش بینی است، افزود: معمولا بازارها تحت تاثیرعوامل سیاسی پیرامون هستند اما شرایط منطقه در صادرات نفت تاثیر منفی ندارد چون در مراکز نفتی اختلال ایجاد نشده است و مسیرهای انتقال کشورهای تولید کننده تحت تهدید آن نبودند.

جلیلی با بیان اینکه تهدید هم جزو عوامل افزایش قیمت است، ‌گفت: برای افزایش قیمت نفت و تدوین استراتژی مناسب تولید نیاز به اتحاد کشورهای تولید کننده و صادرکننده نفت است.

وی با تاکید بر ضرورت ضوابط اوپک توسط اعضا، گفت: پیش بینی می شود که با توجه به فرارسیدن فصل سرما و نشست اضطراری اوپک قیمتها افزایش یابد.

نماینده مردم مسجد سلیمان،‌لالی،‌هفتکل و اندیکا در مجلس درباره درصد تحقق میزان فروش نفت دربودجه 93،  گفت: به اهداف خود در فروش نفت در بودجه 93 رسیدیم و به درآمدی که باید دست پیدا کردیم و مشکل در انجام تعهدات سال آینده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار