بازدید 3378

14 ماه مسئولیت؛ 14 طرح بی‌سرانجام مسکن

کد خبر: ۴۴۳۰۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸ 19 October 2014
عضو کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه نگرانی های در مورد نابسامانی های بخش مسکن به تریبونهای نماز جمعه کشیده شده است، گفت: رئیس کمیسیون عمران مجلس با ارسال نامه ای به آخوندی وزیر راه وشهرسازی بر تسریع در ارائه طرح جامع مسکن و تعیین تکلیف این بخش تاکید کرده است.

علیرضا خسروی در گفت و گو با خانه ملت،با یادآوری اینکه حدود 14 ماه از روی کارآمدن دولت یازدهم می گذرد، گفت: در طول این مدت برنامه و سیاست های مدون و مشخصی برای بخش مسکن تعیین نشده است به همین علت اخیرا سید مهدی هاشمی رئیس کمیسیون عمران مجلس نامه ای به وزیرراه و شهرسازی ارسال کرده و در این نامه  بر تعیین تکلیف حوزه مسکن تاکید شده است.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی خیلی به مسکن مهر اعتقاد ندارد، افزود:  آخوندی فقط مسئولیت تکمیل طرح مسکن مهر را پذیرفته است و قرار بود جایگزینی برای این طرح ارائه کند که این وعده تا کنون محقق نشده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به اینکه در طول مدت مسئولیت آخوندی که حدود 14 ماه می شود  حدود 14 برنامه و طرح  از سوی وزارت راه و شهرسازی با عناوین مختلف به عنوان جایگزین طرح مسکن مهر پیشنهاد شده است، تصریح کرد: مسکن اجتماعی، حمایتی، سکونتگاه های غیررسمی، وام 80 میلیون تومانی، لیزینگ مسکن،رهن ثانویه و در نهایت صندوق توسعه مسکن به عنوان طرح های پیشنهادی از سوی وزارت راه و شهرسازی عنوان شد.

وی ادامه داد: هر کدام از طرح های پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی با توجه به ابهامات و نکاتی که داشتند با شکست مواجه شدند و هنوز وعده آخوندی برای ارائه جایگزین مسکن مهر و تعیین تکلیف مردم به صورت عملیاتی محقق نشده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم با اشاره به اینکه در جلسه اخیری که نمایندگان مجلس با آخوندی وزیر راه و شهرسازی داشتند، آخوندی اعلام کرد مطالعات طرح جامع مسکن انجام شده و این طرح به زودی رونمایی می شود، ادامه داد: قرار بود جزئیات کامل طرح جامع مسکن در جلسه ای مفصل تشریح شود که تا کنون این کار هم انجام نشده  و طرحی رونمایی نشد و طرح جامع مسکن هم در حد تئوری و تعدادی جداول باقی ماند.

خسروی با بیان اینکه نگرانی ها در مورد بلاتکلیفی بخش مسکن به تریبونهای نماز جمعه کشیده شده و ائمه جمعه نسبت به وضعیت نامطلوب بخش مسکن ابراز نگرانی کرده اند، افزود: با توجه به این وضعیت در نهایت رئیس کمیسیون عمران مجلس نامه ای به آخوندی نوشتند و در این نامه موکدا بر تعیین تکلیف سیاستهای بخش مسکن با قید فوریت تاکید کرده اند.

وی تاکید کرد: ابراز نگرانی در مورد بخش مسکن از تریبونهای نماز جمعه خیلی پسندیده نیست چرا که جای صحبت در این خصوص تریبونهای رسمی و کمیسیونهای تخصصی است بنابراین  وزیر راه  و شهرسازی باید پاسخگوی این نگرانیها  باشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: امیدواریم آخوندی وزیر راه و شهرسازی هرچه سریعتر نسبت به نامه ارسالی رئیس کمیسیون عمران در رابطه با تعیین تکلیف حوزه مسکن واکنش مناسب نشان داده و به این مطالبه نمایندگان پاسخ دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها