بازدید 3906

تصمیمات ویژه مجلس برای جلوگیری از کسری بودجه

کد خبر: ۴۴۲۸۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۴ 18 October 2014
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به جلسه این کمیسیون با زنگنه گفت: مقرر شد تا برای جلوگیری از کسری بودجه 93، معاونت نظارت راهبردی بر اساس تخصیص اعتبارات، کسری بودجه را به گونه‌ای مدیریت کند که نیاز به اصلاح بودجه نباشد.

غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی از تشکیل جلسه ویژه امروز کمیسیون متبوعش با بیژن زنگنه وزیر نفت خبر داد و اظهار داشت: به دلیل حساسیت و تبعاتی که با کاهش قیمت جهانی نفت در این روزها مواجه هستیم، صبح امروز اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با وزیر نفت و معاونان وزیر و معاون نظارت راهبردی رئیس‌ جمهور در جلسه‌ای به بررسی این موضوع و راهکارهای آن پرداختند.

وی افزود:کاهش قیمت نفت بر بودجه سال‌های 93 و 94 تأثیرگذار است که در این جلسه مقرر شد برای جلوگیری از کسری بودجه در سال 93، معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌ جمهور با هماهنگی وزارت نفت و با استفاده از ابزارهای قانونی در اختیار، بر اساس تخصیص اعتبارات، کسری بودجه را به گونه‌ای مدیریت کنند که نیاز به اصلاح قانون بودجه نباشد.

کاتب بر همین اساس با اشاره به پیش‌بینی اعتبارات بودجه سال 1394 کشور، تأکید کرد: در این جلسه مقرر شد دولت بر اساس قیمت‌های واقعی نفت و پیش‌بینی از آینده معادلات جهانی، لایحه بودجه سال آینده را بر اساس قیمت واقعی به مجلس ارائه دهند تا سال آینده با کسری بودجه مواجه نشویم.

وی ادامه داد: وضعیت نزولی قیمت نفت خام، بیش از هر عامل دیگری از وجود مازاد عرضه نفت در سال جاری و پیش‌بینی شکل‌گیری مازاد عرضه چشمگیر در سال آینده در بازار ناشی شده است لذا مدیریت بودجه برای سال جاری و نحوه صحیح و واقعی بودجه‌نویسی برای سال 1394 ضروری است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر