بازدید 5724

کشورهای پرفروش کتاب کدامند؟

کشورهای آمریکا، چین و آلمان بنابراعلام اتحادیه بین المللی ناشران (IPA) در بین 40 کشور عضو این نهاد فرهنگی و بین المللی رتبه های اول تا سوم فهرست فروش کتاب را به خود اختصاص داده اند.
کد خبر: ۴۴۲۸۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵ 18 October 2014
کشورهای آمریکا، چین و آلمان بنابراعلام اتحادیه بین المللی ناشران (IPA) در بین 40 کشور عضو این نهاد فرهنگی و بین المللی رتبه های اول تا سوم فهرست فروش کتاب را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش ایرنا، اتحادیه بین المللی ناشران (IPA) در تازه ترین اعلام میزان فروش کتاب در میان 40 کشور عضو خود آماری را منتشر کرده است که مطالعه آن نه تنها راهگشایی برای کسب میزان اطلاعات از جمعیت کتابخوان کشورها است که می تواند به عنوان ملاکی برای درصد آمار مطالعه در این کشورها با کشور خودمان نیز به شمار آید.

درصدر این فهرست که بازه زمانی اکتبر سال 2013 تا اکتبر سال 2014 را از آغاز نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت در سال گذشته تا امسال را (به عنوان سال کتابی) شامل می شود کشورهای آمریکا، چین و آلمان و در ادامه ژاپن و انگلیس در صدر این فهرست قرار دارند و مساله جالب تر آنکه با دقت در این آمار می توان متوجه شد که برخی کشورهای حاضر در این لیست در طی یک سال نه تنها سودی نداشته اند که متضرر نیز شده اند.

در این فهرست ایالات متحده امریکا با فروش 27 میلیارد و 400 میلیون یورو در مقام نخست این فهرست قرار گرفته اما نکته جالب آنکه این میزان فروش در قیاس با سال گذشته نه سودی و نه زیانی برای بدنه اقتصاد نشر این کشور در پی نداشته است، این در حالی است که کشور چین به عنوان کشور دوم این فهرست با فروش 15 میلیارد و 342 میلیون یورو نسبت به سال گذشته 9 درصد رشد فروش را تجربه کرده است.

در مقام سوم این جدول کشور آلمان فروش 9 میلیارد و 536 میلیون یورویی را تجربه کرده است که مانند آمریکا در این بازار اقتصادی نه سود و نه زیانی را متحمل نشده است اما دیگر کشور آسیایی یعنی ژاپن با قرار گرفتن در رتبه چهارم و تجربه فروش پنج میلیارد و 409 میلیون یورویی برخلاف سال گذشته با ضرر دو درصدی در اقتصاد نشر مواجه بوده است و در رتبه پنجم کشور بریتانیا با فروش سه میلیارد و 875 میلیون یورویی بدون سود و یا زیانی در قیاس با سال گذشته قرار گرفته است.

از دیگر کشورهای اروپایی حاضر در این لیست می توان به فرانسه با رقم فروش چهار میلیارد و 401 میلیون یورو با وجود فروش بیشتر از بریتانیا به واسطه ضرر شش درصدی در قیاس با سال گذشته در رتبه ششم قرار گرفته است و ایتالیا نیز با ضرر شش درصدی و میزان فروسه میلیارد و 110 میلیون یورویی در رتبه هفتم این فهرست قرار دارد.

و سرانجام رتبه های هشتم تا 10 این جدول به ترتیب به کره جنوبی با فروش دو میلیارد و 974 میلیون یورو با ضرر دو درصدی، اسپانیا با فروش دو میلیارد و 708 میلیون یورویی و ضرر هنگفت 10 درصدی و برزیل با فروش دو میلیارد و 239 میلیون یورویی و سود هشت درصدی اختصاص دارد. 

از دیگر کشورهای آسیایی دراین فهرست می توان به اندونزی با فروش 415 میلیون یورویی و رشد 16 درصدی اشاره کرد که نه تنها بیشترین درصد سود را به خود اختصاص داده است که در این جدول 40 پله ای روی سکوی 23 ایستاده است.

در این فهرست می توان به کشورهای دیگر آسیایی مثل تایلند، مالزی، پاکستان، گرجستان و سنگاپور نیز اشاره کرد و کشور ایران به دلیل عدم رعایت قانون کپی رایت جهانی (حق مالکیت معنوی) و مواردی چون نپرداختن حق عضویت و عدم استاندارهای جهانی در زمینه میزان تیراژ و فروش کتاب در این فهرست جایی ندارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان