بازدید 3679

نگرانی از سرعت فرسایش خاک زراعی در ایران

سرعت فرسایش خاک زراعی در ایران 20 برابر حد استاندارد است که باید از سوی مسوولان مورد توجه جدی قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۲۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۱ 21 October 2014
سرعت فرسایش خاک زراعی در ایران 20 برابر حد استاندارد است که باید از سوی مسوولان مورد توجه جدی قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، نیره پیروزبخت رییس سازمان ملی استاندارد روز شنبه در همایش استاندارد و محیط زیست اظهارکرد: دو مبحث استاندارد و محیط زیست فراتر از ملیت ها و کشورها رفته و دیگر به یک منطقه یا چند نوع کالا محدود نیست.

وی اظهارکرد:عملکرد نادرست بشر، نظام طبیعت را دستخوش تحولات زیادی کرده که موجب به خطر افتادن حیات گونه های زیستی و جانوری شده است که اگر به همین روال پیش رود آینده خوبی برای محیط زیست و بشر دیده نخواهد شد.

پیروزبخت ادامه داد: آلودگی هوا یکی از مهم ترین مسائلی است که امروزه بشر با آن روبه رو است و بررسی ها نشان می دهد دولت ها فرایند توسعه اقتصادی خود را به گونه ای برنامه ریزی می کنند که صدمات شدیدی به محیط زیست وارد می شود.

وی تاکید کرد: قطعا در آینده ای نه چندان دور سازمان هایی می توانند به فعالیت خود ادامه دهند که علاوه بر اجرای وظایف خود به مسائل محیط زیستی نیز توجه کنند.

وی گفت:سرعت فرسایش خاک نیز یکی دیگر از چالش های زیست محیطی است که نتیجه عملکرد نادرست بشر و طبیعت است.

پیروزبخت با اشاره به این که حفاظت از محیط زیست دارای سه مولفه است گفت: مقررات زیست محیطی، اصول اخلاق زیست محیطی در هر کشور و آموزش سه مولفه حاکم بر حفاظت از محیط زیست است که در مدت یک سال اخیر اقدامات خوبی در این سه حوزه صورت گرفته است.

وی به نقش استاندارد در حفاظت از محیط زیست تاکید کرد و گفت: امروزه استاندارد تعریف و معانی قدیمی خود را از دست داده و فراتر از اصول اجتماعی قرار گرفته است و فقط در مورد کالاها صدق نمی کند بلکه در سال های اخیر شاهد تدوین استاندارد در زمینه حقوق بشر نیز بوده ایم.

رییس موسسه ملی استاندارد گفت: سازمان بین المللی استاندارد (ایزو) در سال 1991 گروه مشورتی متشکل از نمایندگان 20 کشور جهان، 11 سازمان بین المللی و 100 متخصص مدیریت زیست محیطی را با هدف ایجاد رویکرد زیست محیطی، پیشگیری از آلودگی و بهبود شرایط محیط زیست ایجاد کرد.

وی گفت: تا کنون 18 هزار و 500 استاندارد در سازمان ایزو تدوین شده است که 500 استاندارد آن در مورد محیط زیست است.

پیروز بخت درباره وضعیت انرژی در کشور افزود: چند سالی است مدیریت مستقل انرژی در سازمان ملی استاندارد ایجاد شده است که نشاندهنده اهمیت این موضوع است زیرا مصرف بی رویه انرژی موجب تخریب محیط زیست و انتشار گازهای گلخانه ای می شود.

وی ادامه داد: اکنون 18 هزار گلخانه در کشور وجود دارد که برای آنها استاندارد تدوین شده است که باید اجرایی شوند.

رییس سازمان ملی استاندارد افزود: اکنون 40 فرایند انرژی و استاندارد تدوین شده که برای 220 واحد تولید توانسته است گواهی انطباق فعالیت خود با این استانداردها را دریافت کند که از این تعداد 15 واحد مربوط به سیمان است.همچنین 45 استاندارد لوازم برقی تدوین شده است.

وی گفت: پذیرش کامل استانداردهای بین المللی در زمینه مصرف انرژی، افزایش سطح آگاهی مردم ، تعامل با دستگاه های اجرایی، تهیه و اعلام استانداردهای ملی و ارایه راهکارهای عملیاتی به صنایع تولیدی و خدماتی برای کاهش هزینه های مرتبط برخی اقدامات سازمان ملی استاندارد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی