بازدید 4889

گوآردیولا: از تیکی تاکا متنفرم

کد خبر: ۴۴۲۵۴۶
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷ 17 October 2014
سرمربی سابق بارسلونا می‌گوید از تیکی تاکا متنفر است و هیچگاه از بازیکنانش نخواسته است تا این سبک را دنبال کنند.

به گزارش ایسنا، بایرن‌مونیخ با هدایت پپ گوآردیولا در بوندسلیگا و لیگ قهرمانان اروپا شرایط خوبی دارد. این مربی اسپانیایی که مربیگری را در بارسلونا آغاز کرد در صحبتی جالب عنوان کرد از سیستم تیکی تاکا متنفر است.

گواردیولا درباره آسیب دیدگی باستین شواین اشتایگر و آرین روبن هم گفت: اشتایگر هنوز به شرایط بازی نرسیده است و به کمی دیگر استراحت نیاز دارد اما آرین روبن می تواند از بازی بعدی تیمش را همراهی کند.

این مربی اسپانیایی در گفت‌وگو با مجله باشگاه بایرن‌مونیخ درباره سیستم جدید این تیم گفت: فکر می‌کنم تیم ما نسبت به قبل شرایط بهتری پیدا کرده است. اگر بازیکنان بایرن بیشتر بتوانند با سیستم من هماهنگ شوند، می‌توانیم در ادامه فصل تیم موردنظرمان باشیم. ما این فصل در خیلی از بازی‌های خودمان نتوانستیم قدرت هجومی بایرن را نشان دهیم و آن هم به این خاطر بود که یکسری از بازیکنان ما تازه در پست‌های جدید خود بازی می‌کردند. تیمی آخر فصل موفق است که بتواند ثبات داشته باشد. اگر بازیکنان من با سیستمی که من در بایرن پیاده کرده‌ام نمی‌توانند هماهنگ شوند باید روی نیمکت بنشینند.

او گفت: از وقتی که سرمربیگری بایرن را برعهده گرفته‌ام، سیستم موردنظرم را در این تیم پیاده کرده‌ام. نمی‌خواهم فرصت کار کردن در بایرن را به راحتی از دست بدهم. بایرن‌مونیخ تیمی بسیار خوب و باشگاهی بزرگ و موفق است و کار کردن برای این تیم برای من موفقیت محسوب می‌شود.

پپ گواردیولا در پایان درخصوص کیفیت بازیکنان بایرن‌مونیخ گفت: شگفت‌زده شدم از اینکه بازیکنان بایرن‌مونیخ اینقدر سریع با طرز تفکر من در تیم آشنا شدند. قطعا به زمان نیاز داریم اما در همین مقطع از فصل هم کیفیت بازی‌های بسیار بالا بوده است. از شیوه بازی‌مان بسیار راضی هستم.

وقتی نام پپ گوآردیولا می‌آید بی گمان سیستم تیکی تاکا به ذهنمان خطور می‌کند. سیستمی که باعث شد این مربی جوان در بارسلونا به موفقیت برسد.سرمربی سابق آبی اناری ها با استفاده از این سیستم توانست ۳ بار قهرمان لالیگا و دو بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شود. گواردیولا در دوران حضور خود در بارسا توانست سبکی را که یوهان کرایوف قبل از او در باشگاه اسپانیایی ایجاد کرده بود را به بهترین شکل ممکن و حتی به اعتقاد برخی با شیوه های مدرن تری اجرا کند. این مربی اسپانیایی درباره این شیوه گفت: من از تمام این پاسکاری های بی دلیل متنفرم، از تمام تیکی تاکا. این کار خیلی مسخره است و هدف خاصی را دنبال نمی کند، شما باید به قصد انجام حرکتی مشخص و رو به جلو پاسکاری کنید. هدف ما باید رساندن توپ به محوطه جریمه حریف و ایجاد موقعیت گلزنی باشد. هدف ما پاسکاری های طولانی مدت و بدون دلیل نیست. من از تیکی تاکا متنفرم، تیکی تاکا یعنی پاسکاری های متعدد بدون هدف مشخص و این کاملا بیهوده است.

سرمربی بایرن‌مونیخ در پایان گفت: بارسلونا به هیچ وجه تیکی تاکا بازی نمی کرد، تمام این حرف ها بی پایه و اساس است. در تیم های ورزشی هدف شما این است که طوری در زمین بازی کنید که حریف به سمت منطقه دفاعی خود متمایل شود. شما بر روی یک منطقه از زمین تمرکز می کنید و آنها را به سمت خود می کشانید، حالا آنها در دیگر مناطق زمین ضعیف عمل خواهند کرد. وقتی ما این کار را می کنیم، برنامه بعدی حمله است، حمله از مناطقی که آنها در آنجا تضعیف شده اند. اینطوری به گل خواهیم رسید. پاس دادن در زمین فقط باید با این هدف ایجاد شود نه بدون دلیل و هدف خاصی. سبک بازی ما باید اینگونه باشد و این هیچ ربطی به تیکی تاکا ندارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار