بازدید 4317

آمریکا تمام مدل‎ها را در پرونده هسته‎ای تجربه کرد

وزیر سابق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه آمریکایی‎ها تمام مدل‎های خود را در پرونده هسته‎ای تجربه کردند، گفت: آنها به وضوح به این نتیجه رسیدند که حق قانونی ایران تثبیت و نهادینه شده است.
کد خبر: ۴۴۲۵۲۵
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۴ 17 October 2014
وزیر سابق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه آمریکایی‎ها تمام مدل‎های خود را در پرونده هسته‎ای تجربه کردند، گفت: آنها به وضوح به این نتیجه رسیدند که حق قانونی ایران تثبیت و نهادینه شده است.

به گزارش فارس از گرگان، منوچهر متکی امشب در حاشیه برگزاری هفتمین سالگرد عروج ملکوتی آیت‌الله سید حبیب‌الله طاهری که در مسجد آذربایجانی‎های مقیم گرگان برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار داشت: باید همراه با رهبری و سیاست‎های درست و دیپلماسی که در پیش گرفته شده در مقابل زیاده‎خواهان ایستادگی کنیم.

وی با اشاره به تدبیر درست نظام اسلامی بر موضوع هسته‎ای در کشور تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‎ها برای مذاکرات منطقی، فنی و قانونی مبتنی بر مبانی انقلاب اسلامی و موازین و مقررات بین‎المللی استفاده کنیم.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان؛ روند مذاکرات را حرکت درست و جزء مواضع نظام و رهبری خواند و افزود: مواضع درست در مذاکرات دنبال می‎شود.

متکی از کسانی که در این برهه حساس از تعیین حقوق ملت ایران در مذاکرات هسته‎ای دفاع می‎کنند قدردانی کرد و گفت: به عنوان کسانی که حامی انقلاب و نظام هستیم با مشت‎های گره کرده و با مواضع بسیار روشن در مقابل زیاده‎خواهان و کسانی که فکر می‎کنند در یک گفت‎وگوی سیاسی می‎توانند خواسته‎های ناحق و نادرست‎شان را بر ما تحمیل کنند ایستادگی می‎کنیم.

وی با بیان اینکه آمریکایی‎ها تمام مدل‎های خود را در پرونده هسته‎ای تجربه کردند، ابراز داشت:  آنها به وضوح به این نتیجه رسیدند که حق قانونی ایران تثبیت و نهادینه شده است.

متکی با بیان اینکه آنها اذیت‎ها و تحریم‎هایشان را علیه ایران کردند، افزود: اگر عقلایی در نظام حکمرانی آمریکا وجود داشته باشند که به فکر منافع آمریکا باشد و گوش به حرف‎های صهیونیست‎های رسوا و برخی از عناصر خودفروخته دهد باید بداند که بهترین مصالح منطقی بر اساس دو فاکتور روشن، تثبیت و شناسایی رسمی حقوق ایران در غنی‎سازی و داشتن سوخت بومی‎سازی برای فعالیت‎های هسته‎ای است.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه در یک دهه گذشته جهان دستخوش تغییرات و تحولات بسیار زیادی به ویژه در منطقه خاورمیانه بوده است، گفت: نقش اثرگذار و بی‎بدیل جمهوری اسلامی ایران در دو حوزه الهام‎بخشی و نشان دادن مسیر و متعاقب آن بیداری ملت‎های منطقه نسبت به سرنوشت‎شان خطوط بارز و شاخص این تحولات بوده است.

متکی افزود: مدعی‎ترین قدرت‎های جهانی که سخت‎ترین صدمات را بر کشورها قائل می‎شدند هرگز گمان نمی‎کردند که از عهده یک افغانستان و عراق برنیایند که به معنای این است مداخله‎جویان در افغانستان شکست خوردند که این را ما نمی‎گوئیم بلکه مردم آنها بر این مسئله اذعان دارند.

وی با بیان اینکه مردم آمریکا مداخلات را قبول ندارند، یادآور شد: این از عجایب یک و نیم دهه گذشته است، تمام 14 سال آغازین قرنی که از 15 سال پیش شروع شده، هر روز، هر ماه و هر سال آنها با بیشترین ادعا اما کمترین حد اثرگذاری در دنیا را دارند.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه دقت در مسائل جاری بسیار مهم است، گفت: مگر داعش را چه کسانی به وجود آوردند، آنها می‎خواستند بدل انقلاب اسلامی را با صرف میلیاردها دلار پایه‎ریزی کنند تا چهره‎ای ناپسند، نامطلوب و خشن از انقلاب اسلامی به جهان معرفی شود که بهترین گزینه داعش بود.

متکی با بیان اینکه داعش تصویر وارونه از اسلام که بدترین حمله به اسلام است را نشان داد، افزود: اینها مدل‎های مختلف بدل انقلاب اسلامی را از مالزی، ترکیه، طالبان و ... همه را امتحان کردند تا رغبتی که امام از انقلاب اسلامی در جهان ایجاد کرده بود را از بین ببرند.

وی با بیان اینکه مدل رهبری برای جهان اسلام الگو شده است، گفت: در کلان، علمای متحد فرق اسلامی می‎بینید وقتی در هدایت جامعه اسلامی صحبت می‎کنند آشکارا با بیان و یا به طور غیر مستقیم شیوه امام را بیان می‎کنند.

وزیر سابق امور خارجه کشورمان با تاکید بر اینکه در بیداری اسلامی نباید به دنبال کارهای نمایشی باشیم، ابراز داشت: باید رسالت‎مان این باشد که انقلاب اسلامی در 35 سال گذشته از چه سنگلاخ‎ها و راه‎های مختلف عبور کرده و در عین حال چه مشکلاتی اعم از ترور، جنگ، تفرقه اندازی در این مسیر ایجاد شده است، این تجارب باید مکتوب شود.

متکی در خصوص شخصیت آیت‎الله سید حبیب‎الله طاهری گرگانی گفت: این عالم مجاهد شخصیت برجسته‎ و شاخص در همه دوران زندگی‎اش بوده است.

وی از شاگردان و تمام کسانی که مدافع آیت‎الله طاهری گرگانی بودند خواست تا این عالم مجاهد را الگو قرار داده و به معنای واقعی در جامعه منشأ اثر باشند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار