بازدید 63003
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

طعنه ظریف به ماجرای زمین‌گیر شدن هواپیمای جان کری

برنامه ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای اخیر در وین، دیدگاه روسیه درباره رویکرد ایران نسبت به مذاکرات، موضع اروپا درباره روند کلی گفت‌و‌گوهای هسته‌ای و زمین‌گیر شدن هواپیمای وزیر خارجه آمریکا به دلیل نقص فنی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۴۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 17 October 2014
طعنه ظریف به ماجرای زمین‌گیر شدن هواپیمای جان کریبرنامه ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای اخیر در وین، دیدگاه روسیه درباره رویکرد ایران نسبت به مذاکرات، موضع اروپا درباره روند کلی گفت‌و‌گوهای هسته‌ای و زمین‌گیر شدن هواپیمای وزیر خارجه آمریکا به دلیل نقص فنی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

طعنه ظریف به ماجرای زمین‌گیر شدن هواپیمای جان کری

به گزارش «تابناک»، امروز نیز همچون چند روز اخیر، اخبار و تحلیل‌های مربوط به موضوع هسته‌ای مهم‌ترین محور مطالب مربوط به ایران را در میان مطبوعات جهان به خود اختصاص داده است. در این زمینه، خبرگزاری کویت با انتشار مطلبی به برنامه ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران پرداخته و به نقل از وزیر خارجه ایران می‌نویسد، دور بعدی مذاکرات تا سه، چهار هفته آینده برگزار خواهد شد.

این خبرگزاری می‌نویسد، محمد جواد ظریف اعلام کرده برای بحث درباره موضوعات باقی مانده درباره برنامه هسته‌ای، بار دیگر با جان کری، همتای آمریکایی خود و کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیدار خواهد کرد. به گفته وی، دیدار آتی این مقامات با یکدیگر در وین برگزار نخواهد شد.

طعنه ظریف به ماجرای زمین‌گیر شدن هواپیمای جان کری

روزنامه «پاکستان تودی» مواضع ایران و آمریکا پس از پایان دور اخیر مذاکرات در وین را بازتاب داده که از پیشرفت در روند گفت‌و‌گو‌ها خبر داده‌اند. این روزنامه می‌نویسد، هم ایران و هم آمریکا اعلام کرده‌اند، در مذاکرات دشوار اخیر، پیشرفت‌هایی به دست آمده و هر دو طرف همچنان تلاش دارند در بازه زمانی از پیش اعلام شده، (تا پیش از ۲۴ نوامبر) به توافق نهایی دست پیدا کنند.

در این مطلب به نقل از ظریف آمده است: «مذاکرات بسیار دشوار، جدی و فشرده بود... اما به جای تمرکز بر مسائل، درباره راه حل‌ها نیز بحث کردیم». پاکستان تودی اشاره می‌کند که طرف آمریکایی نیز پیشرفت در مذاکرات را تأیید کرده است. 

طعنه ظریف به ماجرای زمین‌گیر شدن هواپیمای جان کری

خبرگزاری «ریانووستی» دیدگاه مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه را درباره روند مذاکرات بازتاب داده است. به نوشته این خبرگزاری، سرگئی ریابکف، معاون وزیر خارجه روسیه گفته ایران جدا علاقه مند به حل و فصل موضوع هسته‌ای است و در روند مذاکرات، بازی تاکتیکی انجام نمی‌دهد.

ریابکف اشاره کرده که ایران به شکلی موجه خواستار بسته شدن موضوع هسته‌ای است، به گونه‌ای که بار دیگر به واسطه شرایط و یا دلایل سیاسی، این موضوع از سوی طرف مقابل مطرح نشود؛ بنابراین، به گفته وی ایران به دنبال حل موضوع هسته‌ای و حرکت رو به جلو در مسیر مذاکرات است.

طعنه ظریف به ماجرای زمین‌گیر شدن هواپیمای جان کری

از سوی دیگر، خبرگزاری «رویترز» موضع اتحادیه اروپا را درباره مذاکرات هسته‌ای اخیر میان ایران و غرب مورد توجه قرار داده و به نقل از سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌نویسد، گفت‌و‌گوهای هسته‌ای ایران و ۱+ ۵ اکنون در مرحله‌ای حساس قرار دارد.

مایکلمان در این زمینه گفته: «ما به سختی تلاش می‌کنیم تا به پیشرفت دست یابیم و کاملا متعهد به دستیابی به یک راه حل جامع هستیم». این خبرگزاری در ادامه مطلب خود اشاره می‌کند که دور اخیر مذاکرات هسته‌ای ایران، شامل یک جلسه گفت‌و‌گو شش ساعته میان ظریف، کری و اشتون در روز چهارشنبه بود.
 

طعنه ظریف به ماجرای زمین‌گیر شدن هواپیمای جان کری

اما در پایان، در مطلبی از حاشیه مذاکرات، شماری از مطبوعات و رسانه‌ها، از جمله «وال استریت ژورنال» موضوع نقص فنی هواپیمای وزیر خارجه آمریکا را مورد توجه قرار داده‌اند. این روزنامه می‌نویسد، آمریکا چندین دهه است که بخش هواپیمایی ایران را تحریم کرده؛ اما این هواپیمای جان کری، وزیر خارجه آمریکا بود که روز گذشته به دلیل نقص فنی نتوانست پروار کند و کری ناچار شد با یک پرواز تجاری از اتریش به آمریکا بازگردد.

وال استریت ژورنال می‌نویسد، همین موضوع سبب شد، دیپلمات‌های ایرانی در دل خود به تمسخر ساختار حمل و نقل دولتی آمریکا بپردازند. وزیر خارجه ایران نیز با لحنی طنزآلود در این زمینه گفته: «پس قضیه تنها مربوط به هواپیماهای ما نیست»!
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۶
انتشار یافته: ۲۰
دم ظریف نکته سنج وتیزهوش گرم!
امیدوارم روزی رو ببینم که مردم آمریکا با طعم تلخ تحریم همه جانبه بین المللی مواجه شدند و به دریوزگی بیافتند.
ما مردم گناهی نداشتیم فقط خواستند به زور صدای اعتراض ما را در بیاورن. تحریمهایی مثل دارو انصاف نبود. انرژی هسته ای که مسیر خودش رو دنبال کرد.
آرزو میکنم آمریکاییان(ایالات متحده) هم با طعم تلخ تحریم همه جانبه بین المللی مواجه شوند و کمبود منابع غذایی و دارویی و روانی در زندگیشان بوفور دیده شود.
آمین
پاسخ ها
armin
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
هیچ زمان و برای هیچ فرد و ملتی نتاید آرزوی بد کرد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
درسته که آمریکا در حق ما مردم ایران بی انصافی کرد ولی بد برای دیگران آرزو کردن و کینه در دل نگه داشتن نه در دین ما جایی داره نه در فرهنگ ما و نه در خلق و خوی نیاکانی چون کوروش و...
امیدوارم یه روز شناخت و همدلی جای سیاست بازی بشینه و دنیا جای بهتری واسه زندگی باشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
بیشتر مردم امریکا حتی نمیدونن ایران کجای نقشه دنیاست.اونقدری که همسایه های عربمون با ما دشمنن مردم امریکا دشمنی ندارن
فرقش در اینه که اونا هواپیمای ناقصو هوا نمیفرستن، ولی ما با کلی مسافر از زمین بلندش میکنیم بعد با سر میفرستیمش زمین، بعد میگیم نقص فنی داشت
پاسخ ها
navid
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
ببخشید بعدش میگیم 97.5 درصد تقصیر خلبان بوده و بقیه هم وضعیت بد جوی!
خداکندبحق محمدوال محمدوحق خون سیدالشهداویاران باوفایش قسمت می دهم هرچه زوترمذاکرات هسته ای به نتیجه برسدتامردم کشورمان شادی راتجربه کنندبیکارهابه سرکارروندازدواج هارونق پیداکندمعتادهاانشاالله ترک کنندوبه جامعه برگردندفقیرهابتوانندلقمه نانی وپنیرخریداری کنندوببرندسرسفره خانوادهایشان وانشاالله رونق اقتصادی وسیاسی کشورمان پیداکندازاین وضع معاصره نجادپیداکنیم وبتوانیم باجامعه جهانی کارکنیم انشاالله
پاسخ ها
سمیرا
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
واقعا فکر میکنی توافق اینقدر نتایج گهر بار به دنبال داره؟!
جوونای ایرانی تا خودشون مهارت پیدا نکنن و تا مسئولین بین صنعت و نیازهای روز با دانشگاه ارتباط معنا داری برقرار نکنن مشکل بیکاری حل نمیشه! به نظرم مشکل بیکاری یه مشکل داخلی و نتیجه سوء تدبیره!
عابد
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
یعنی به نظر شما مشکلات ما با رفع تحریم با این شدتی که شما گفتی حل میشه؟
آقای ظریف،عالی بود.
البته یک تفاوت هست در آمریکا نقص فنی را پیش از پرواز تشخیص می‌دهند و در ایران پس از پرواز.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
تازه بعدش هم تشخيص نمي دهند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
شما خودشو ناراحت نکن ! معلومه که یه فرقایی هست .........ولی زمینگیری فقط برا مانیست
بسیار جالب بود
یاشاسین ظریف
عزیزان اینها مشکلات پروازهای ایران رو حل نمیکنه
اونا برای جون خودشون و مردمشون ارزش قائلند.
امید وارم روزی ماهم ارزش قائل بشیم.
جناب دکتر بابت همه تلاشهایت در به ثمر رسیدن اهداف ملت و دولت ایران تشکر و خسته نباشید میگیم.امیدوارم بتوانی هر چه سریعتر به این موضوع خاتمه دهی.
دشمن اصلی ما ترکیه و کشور های عربی ان
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار