بازدید 7184

تلاش برای وصول ۲۵ هزار میلیارد از معوقات بانکی

کد خبر: ۴۴۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۵ 15 October 2014

دبیر کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی از نهایی شدن گزارش پرونده معوقات بانکی در این کمیسیون خبر داد.

مصطفی افضلی‌فرد نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با فارس، گفت: گزارش پرونده مربوط به معوقات بانکی در کمیسیون اصل نود نهایی شده و در جلسه یکشنبه هفته آینده رأی‌گیری نهایی در مورد این گزارش در کمیسیون انجام می‌شود.

وی افزود: در طول زمان بررسی این پرونده جلسات متعددی با مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی و مؤسسات مالی و اعتباری برگزار و برآیند این جلسات در گزارش ذکر شده و همچنین پیشنهاداتی مبنی بر اینکه ادامه کار به چه صورتی باشد ارائه شده است.

دبیر کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: هدف اولیه کمیسیون وصول 25 هزار میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها از بدهکاران بود که در مرحله اول جلساتی با 100 نفر از بدهکاران بالای 50 میلیارد تومان و مسئولان بانک‌های دولتی و خصوصی و نیز مقامات وزارت اقتصاد و بانک مرکزی برگزار شد که تاکنون حدود 4 هزار و 100 میلیارد تومان از مطالبات بانک‌ها وصول و حدود 8 هزار میلیارد از این مطالبات تعیین و تکلیف شده و در مواردی استمهال و در مواردی نیز به بدهکاران فرصت داده شده است.

افضلی‌فرد در پایان گفت: قرائت گزارش این پرونده در صحن علنی مجلس به تصمیم کمیسیون بستگی دارد و چنانچه در جریان پرونده تخلفی رخ داده باشد که نیازمند صدور حکم باشد موضوع به قوه قضائیه ارجاع می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر