بازدید 6554

مزایای الحاق ایران به پروتکل ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی دخانیات

کد خبر: ۴۴۲۲۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۸ 15 October 2014

عضو کمیته دخانیات مجلس با مثبت ارزیابی کردن الحاق ایران به پروتکل ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی، گفت: به طور حتم حمایت‌ها و همکاری‌های مختلف با دیگر کشورها می‌تواند به ریشه‌کنی معضل تجارت غیرقانونی محصولات دخانی کمک کند.

احمد آریایی‌نژاد در گفت وگو با خانه ملت، درباره ارایه لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی از سوی رئیس‌جمهور به مجلس، افزود: با توجه به اینکه بسیاری از این پروتکل‌ها گستردگی جهانی دارد لذا نیاز است که کشور ما نیز تبادل اطلاعات و تجربیاتی با سایر کشورها داشته باشد.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون‌شک باید تا جایی که امکانپذیر است از کرسی‌ها و موقعیت‌های جهانی برای ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی بهره‌گیری کنیم البته ناگفته نماند که استفاده از این موقعیت‌ها نباید به اصول کشورمان خدشه‌ای وارد کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه دخانیات در کشور دارای چالش‌هایی از جمله قاچاق و غیرقانونی بودن عرضه است، تصریح کرد: به طور حتم الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی می تواند برای کشور اثربخش واقع شود به گونه‌ای که می‌توان از این طریق اقدامات جدی برای از بین رفتن این معضل به کار گرفت.

آریایی‌نژاد یادآور شد: ایران برای نتیجه‌بخش بودن فعالیت‌هایش در مقابله با تجارت غیرقانونی محصولات دخانی نیاز به هماهنگی با دنیا دارد لذا با الحاق ایران به پروتکل مذکور می‌توان شاهد همکاری‌‌های متقابل و جذب حمایت‌های بین‌المللی بود.

وی با بیان اینکه حمایت‌ها و همکاری‌های مختلف با دیگر کشورها می‌تواند به ریشه‌کنی معضل تجارت غیرقانونی محصولات دخانی کمک کند، تاکید کرد: از سوی دیگر در این زمینه هماهنگی‌های قانونی و راهبردی با دنیا نیز می‌تواند در اجرای آن اثربخش واقع شود.

عضو کمیته دخانیات مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه پیوستن به این پروتکل منجر به کاهش غیرقانونی ورود این محصولات می‌شود، گفت: همکاری با کشورهای دنیا در زمینه مواد مخدر منجر به از بین رفتن این تجارت غیرقانونی شده زیرا اغلب کشورهای عضو به گونه‌ای با این معضل دست و پنجه نرم می‌کنند لذا هماهنگی‌ها از لحاظ مالی و اجرایی می تواند نتیجه مطلوبی به همراه داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، رئیس‌جمهور کشورمان‌ طی چند روز اخیر لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به پروتکل ریشه‌کنی تجارت غیرقانونی محصولات دخانی» را برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی