بازدید 7185

ضرغامی: راه‌اندازی شبکه تلویزیونی به زبان آذری

رئیس رسانه ملی گفت: شبکه جدید تلویزیونی به زبان آذری راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۴۴۲۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۲ 15 October 2014
رئیس رسانه ملی گفت: شبکه جدید تلویزیونی به زبان آذری راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، عزت الله ضرغامی که به دعوت وزیر ارتباطات و فناوری پیشرفته جمهوری آذربایجان به این کشور سفر کرده است، امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی و رادیو-تلویزیونی به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

رئیس رسانه ملی با اشاره به استقبال کم نظیر مردم آذربایجان از پخش سریال های ایرانی در این کشور گفت: به زودی شبکه مستقل تلویزیونی به زبان آذری و با رویکرد فرهنگی، هنری و اجتماعی راه اندازی خواهد شد این شبکه بستر مناسبی برای پخش انواع فیلم،سریال، مستند، انیمیشن و گزارش های علمی، آموزشی و خبری خواهد بود.

وی سطح همکاری های اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور را بسیار خوب و کم نظیر توصیف کرد و افزود: در نشست با وزیر اقتصاد و صنعت و رئیس کمیسیون همکاری های مشترک، قرار شد برنامه ریزی مستقلی برای انعکاس این همکاری‌ها در دو کشور انجام شود و شبکه تلویزیونی جدید با اولویت به این موضوع خواهد پرداخت.

رئیس رسانه ملی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد پخش برنامه های آذربایجان در این شبکه گفت: شبکه جدید با اولویت و براساس ضوابط نظارتی خود تولیدات فرهنگی هنری هنرمندان آذری را پخش خواهد کرد.

رئیس سازمان صدا و سیما با توجه به دیدار های انجام شده با وزرا و مقام های ارشد اقتصادی، فرهنگی و دینی گفت: دیدگاه مسئولان جمهوری آذربایجان در همه بخش ها توجه به حفظ استقلال و هویت فرهنگی و ملی است و از هرگونه تعامل در جهت جلوگیری از نفوذ فرهنگ غرب و تخریب فرهنگ و تمدن ملی خود استقبال می کنند و در این زمینه دو کشور همکاری های سازنده ای با هم خواهند داشت.

ضرغامی با دعوت از رسانه های آذربایجان به حفظ وحدت و تقویت روابط حسنه دو کشور گفت: من به عنوان همکار شما توصیه می کنم از برجسته کردن موضوعات فرعی و حاشیه ای و بعضا نادرست و بی پایه خودداری کنید و اخبار و گزارش های مثبت و سازنده بین دو کشور را محور اطلاع رسانی خود قرار دهید، این رویکرد در جهت منافع ملی دو کشور خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل