بازدید 5872

موفقیت از یک «چرا» آغاز می‌شود!

يداله آقائی صائم
کد خبر: ۴۴۲۰۳۳
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۹ 14 October 2014
در دنيا همه مي‌خواهند تا حد امكان سريعتر و آسانتر به شادي، سلامتي و موفقيت برسند. راز موفقيت اين است كه، اصلاً رازي در بين نيست، موفقيت نتيجه طراحي دقيق و حاصل قانون علت و معلول است پس براي رسيدن به آنچه بايد كار كرد.

اگر كار، فعاليت و راهي را كه افراد موفق رفته‌اند انجام دهيد و بارها آن را تكرار كنيد مانعي براي رسيدن به همان نتايج وجود ندارد و خواهيد توانست موفقيت را در آغوش گرفته و نتايج آن را ببينيد و بايد بدانيد موفقيت به شانس بستگي ندارد بلكه حاصل تلاش و برنامه شما براي رسيدن به آن است.

افكار شما واقعيت را مي‌سازد

شما آنگونه كه هست دنيا را مي‌بينيد، دنياي بيرون انعكاسي از دنياي درون شماست. براي رسيدن به موفقيت بايد ملزوماتش را دارا باشيد. براي تغيير دنياي بيرون بايد دنياي درون خود را تغيير دهيد، بايد براي بيشتر داشتن، بيشتر تلاش كنيد.

به عبارت ديگر، براي داشتن يك زندگي متفاوت در هر حوزه بايد فردي متفاوت باشيد. بايد ياد بگيريد، رشد كنيد و تجربياتي را كه تحمل و بينش رسيدن به يك زندگي برتر را به شما مي‌دهد، به‌دست آوريد و هيچ راه ميانبري در كار نيست و براي رسيدن بايد تلاش كرد راه موفقيت بايد پيموده شود. شيريني موفقيت در تلاش براي رسيدن به آن است و اساس بدون رفتن رسيدني در كار نيست و زمان شروع الان است و فردا دير است و اصلا فردا را كسي ديده.

برنامه ريزي

براي رسيدن به هدف نيازمند به طرح و برنامه‌ريزي مشخص هستيد تا شما را از شخصيت كنوني به آنچه كه مي‌خواهيد باشيد، برساند. با جرات بايد شروع كرد و در مسير براي رسيدن به هدف اصلاحات لازم را با توجه به شرايط انجام داد.

بايد از قبل تصميم داشته باشيد و تا رسيدن به هدف به راه خود ادامه دهيد. لذت زندگي به تلاش براي رسيدن است اصلا تلاش براي رسيدن شيرين است پس هر هدف بايد مقدمه‌یي براي رسيدن به هدف بعدي باشد. انسان‌هاي موفق اهداف بلند را انتخاب مي‌كنند. اهدافي بزرگ و دور دست تا تلاش مضاعف و بزرگي را از خود نشان دهند كه، نوك قله زيبا است.

راز اصلي

بايد حركت كنيد، بايد به ترس از شكست غلبه نماييد. بايد از محيط آسايش به محيط زحمت و سختي برويد حركت كليد موفقيت است. راز اصلي حركت آغاز آن است پس شروع كنيد از هركجا كه مي‌خواهيد و مي‌توانيد شروع كنيد فقط شروع كنيد، بعد خواهيد ديد كه مي‌توانيد.

انتخاب مقصد و هدف

انسان براي نيل به اهداف خود داراي توانمندي‌هاي فراواني است، براي درك و شناخت اين پتانسيل بالقوه، اولين و مهمترين مسؤوليت شما اين است كه بدانيد اهداف و برنامه‌هايتان چيست؟ وقتي از مقصدتان مطمئن شديد، ده برابر يك فرد معمولي و بسيار سريعتر به كارهايتان خواهيد پرداخت.

در اين صورت متكي به نفس، خوش‌بين و مثبت بوده و در راستاي روياهايتان با اطمينان و به‌طور تدريجي قدم برخواهيد داشت با چنين رويكردي جهان را بخشنده و جايي خوب خواهيد يافت و مي‌پذيريد با مشكلات روبرو شده و با برنامه براي برطرف كردن آنها راه مناسب را انتخاب نماييد، باور خواهيد داشت كه شماهم مي‌توانيد در اين صورت به توانمندي‌هاي خود اعتماد خواهيد كرد، آماده پذيرش مسوليت‌هاي بيشتر و بزرگتر را خواهيد داشت چون توان خود اعتماد كرده‌ايد يعني خود را بهتر شناخته‌ايد، زندگي زيبا مي‌شود انسان‌ها دوست داشتني‌تر و دنيا زيبا مي‌شود.

در اين صورت به فكر بهبود مسائل هستيد و به دنبال مقصر نخواهيد بود. در اين شرايط دنياي بيروني با دنياي درونتان هماهنگي مي‌يابد.

اگر فردي مثبت و سازنده باشيد، ميزان زيادي از مسووليت خود و اتفاقاتي را كه برايتان مي‌افتد قبول خواهيد كرد. ديگر افراد را مقصر ندانسته و بهانه نخواهيد آورد و اگر از موقعيتي رضايت نداشته باشيد راه‌حلي برايش مي‌يابيد و اگر نتوانيد آن را تغيير دهيد به ناچارآن را مي‌پذيريد اما هرگز شكايت نمي‌كنيد.

سوال مهم آن است كه به اين دنيا آمده‌ايم كه چه كنيم؟ پاسخ به اين سوال تعيين‌كننده اهداف اساسي زندگي و سهم و ارزش هر يك از برنامه‌ها و راهكارهاي رسيدن به آن اينجا تعيين و مشخص مي‌گردد. در واقع اندازه و ارزش انسان با پاسخ به اين سوال تعيين می‌گردد.

روش رسيدن به هدف

1- هدف خود را بنويسيد
2- تجسم مطلوب از آينده مورد نظرداشته باشيم
3- احساس كردن، وقتي احساس غرور و شادي رسيدن به هدف را در خود ايجاد كرديد توان شما براي رسيدن به هدف چند برابر خواهد شد.
4- توجيه كردن، هدف خود را نوشته و دلايل رسيدن به آن را توجيه نماييد.

كسي كه يك "چرا" ي مستدل داشته باشد از پس هرگونه "چگونه‌اي" بر مي‌آيد. دقت داشته باشيد هدف دست يافتني باشد. فقط بايد بخواهيم و به آن اعتقاد داشته باشيم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل