بازدید 7862

۴ ماه عدم برگزاری جلسات علنی خانه ملت

کد خبر: ۴۴۱۵۹۱
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸ 12 October 2014

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی یک سال کاری حدود ۴ ماه برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند و یا در حال سپری‌ کردن تعطیلات تابستانی هستند.

به گزارش فارس، طبق برنامه کاری اعلام شده از سوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در سه ماهه سوم سال 93، وکلای ملت از روز شنبه 19 مهر لغایت شنبه 26 مهر برای رسیدگی به امور نمایندگی به حوزه‌های انتخابیه خود سفر کرده‌اند.

همچنین مجلس از روز یکشنبه 27 مهر بار دیگر نشست‌های علنی خود را از سر خواهد گرفت و این جلسات تا روز چهارشنبه هفتم آبان‌ماه به مدت 2 هفته ادامه خواهد یافت.

سپس نمایندگان مجلس برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند و پارلمان از روز شنبه 10 آبان تا شنبه 17 آبان نشست علنی نخواهد داشت.

لازم به ذکر است 11 و 12 آبان‌ماه تاسوعا و عاشورای حسینی است.

جلسات علنی مجلس در سه هفته کاری از روز یکشنبه 18 آبان آغاز می‌شود و تا روز چهارشنبه 5 آذر ادامه می‌یابد.

همچنین نمایندگان از روز شنبه هشتم آذرماه لغایت شنبه 15 آذر مجدداً برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند.

وکلای ملت پس از سرکشی، جلسه علنی روز یکشنبه 16 آذر را تشکیل می‌دهند که طبق برنامه کاری اعلام شده از سوی هیأت رئیسه مجلس، نشست علنی این روز پارلمان موعد قانونی دولت برای تقدیم لایحه بودجه سال 1394 کل‌کشور به مجلس برای طی مراحل قانونی است.

به گزارش فارس، اگر تنها هفته‌های سرکشی نمایندگان مجلس به حوزه‌های انتخابیه را هفته‌های عدم برگزاری نشست‌های علنی پارلمان محسوب کنیم، در این صورت وکلای ملت که طبق قانون وظیفه آنان «قانون‌گذاری و نظارت بر حُسن اجرای قوانین» است، 21 روز طی سه ماه اصلاً در مجلس شورای اسلامی حضور ندارند اما اگر روزهای پنج‌شنبه و جمعه پایان آخرین هفته کاری منتهی به هفته سرکشی به حوزه‌های انتخابیه و همچنین شنبه اولین روز اولین هفته کاری در هر دوره را نیز به این روزها اضافه کنیم، می‌شود 30 روز!! یعنی نمایندگان هر سه ماه کاری، یک ماه اصلاً در مجلس حضور ندارند و به قول خودشان برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه رفتند.

در این شرایط و در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی یک سال کاری (12 ماه) چیزی در حدود 84 روز یعنی تقریباً 3 ماه (بدون احتساب یک ماه تعطیلات تابستانی) برای سرکشی به حوزه‌های انتخابیه می‌روند و نشست علنی ندارند.

ناگفته نماند با احتساب تعطیلات تابستانی، وکلای ملت 4 ماه کلاً نشست علنی ندارند، بر این اساس نمایندگان طی یکسال کاری، تنها 8 ماه برای انجام وظایف نمایندگی مانند قانونگذاری به خانه ملت می‌آیند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان