بازدید 6453

نگاه شما: حل مشکل اشتغال در داخل مترو!

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۴۱۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۰ 11 October 2014
محسن افق در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

مسافرانی که هر روزه از مترو جهت جابجایی استفاده می کنند، با معضل بزرگی بنام دستفروشی مواجهند که هر روز ابعاد جدیدتر و بزرگتری به خود می گیرد.

در مقایسه با یکسال پیش حداقل 100% به تعداد دستفروشان خوش صدایی(!) که آرامش نیم­ بند داخل واگن­ها را با صدای گوشخراش خود برهم می­زنند، اضافه شده و این روند افزایشی به لطف مسؤولین مربوطه همچنان ادامه دارد و انگار که مسؤولین محترم خود را به خواب زده­ اند و انگار که حقوق مردمی که نیاز به آرامش دارند اصلآ دیده نمی­ شود.

شرم ­آورترین بخش ماجرا این است که بعضی از آقایان فروشنده، به واگن آقایان اکتفا نکرده و حتی در هنگام ازدحام، وارد بخش خانم­ ها شده و با آرامش خاطر به فروشندگی خود ادامه می­ دهند و دریغ از یک صدای اعتراض !

وقتی به مسؤولین ایستگاه­ ها مراجعه می­ کنیم، بخشی از مشکل را مربوط به خلأ قانونی در برخورد قهری با دستفروشی و بخش دیگرش را به ترحم و همراهی مردم با دستفروشان مرتبط می ­دانند و از عدم همراهی مردم با طرحی که متروی تهران چندین ماه پیش برای ازبین بردن دستفروشی در مترو اجرا کرد، گله مندند.

اگرچه ممکن است تعدادی از مسافران با دیده ترحم به این موضوع بنگرند و بعضی، بدون توجه به عواقب ماجرا به خرید از آنها اقدام کنند ولی واقعاً اگر یک نظرسنجی سراسری در این مورد انجام بگیرد خواهید دید که مردم واقعاً از دست این دستفروشان مزاحم به ستوه آمده­ اند.

سؤال بنده از مسؤولین، چه نمایندگان شورای شهر و چه شهرداری و متروی تهران این است که آیا زیبنده متروی پایتخت نظام جمهوری اسلامی است که فروشندگانی با ظاهر نه چندان مناسب با فاصله 2متر از همدیگر، با کنار زدن مسافران، راه خود را باز کنند و با صدای گوشخراش، به تبلیغ آدامس ترکیه­ ای و ژیلت کره­ ای و دهها نوع جنس بنجل چینی دیگر بپردازند؟

آیا مسافران نجیب متروی تهران باید هزینه اشتغال کاذب این هموطنان را بپردازند؟ هموطنانی که با کمی دقت می­توان فهمید که اکثرشان همشهری هستند و بصورت شبکه ­ای و مافیایی اداره می شوند و هر روز هم بر تعدادشان افزوده می ­شود.


تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها