بازدید 9778

جوادی آملی: بازی با بیت‌المال عامل خشکسالی

مفسر قرآن کریم گفت: خشکسالی یک امتحان الهی است و راهی ندارد به جز اینکه به ممتحن باز گردیم و در این زمینه بیان شده که شما به وظیفه خود عمل کنید، باران نازل می‌شود.
کد خبر: ۴۴۰۵۴۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹ 08 October 2014
مفسر قرآن کریم گفت: خشکسالی یک امتحان الهی است و راهی ندارد به جز اینکه به ممتحن باز گردیم و در این زمینه بیان شده که شما به وظیفه خود عمل کنید، باران نازل می‌شود.

به گزارش فارس از قم آیت‌الله عبدالله جوادی آملی پیش از ظهر امروز در درس تفسیر قرآن خود که در مسجد اعظم برگزار شد، اظهار کرد: اگر زن به عظمت خود پی ببرد، می‌فهمد که می‌تواند احسن‌المخلوقین شود.

وی با اشاره به لفظ تبارک‌الله احسن‌الخالقین گفت: انسان احسن‌المخلوقین بوده که نشان‌دهنده این است که مخلوقی برتر از انسان نیست، بنابراین خداوند تبارک‌الله احسن‌الخالقین را درباره انسان فرمود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مادر از این قدرت برخوردار است که مظهر فیض و احسن‌المخلوقین شود و تمام فیوضات الهی که نسبت به این نطفه دارد، از مسیر نفس مادر می‌گذرد که این امر عظمت و مقام زن را روشن می‌کند، بنابراین پرورش احسن‌المخلوقین به دست زن است.

وی یادآور شد: خداوند رهبری هر چیزی را بر عهده دارد و خالق، کمال و مالک مطلق است و هیچ معبودی جز او نیست و خداوند از درون شما با خبر است که توطئه‌ و اقدامی را برای چه منظوری انجام می‌دهید.

آیت‌الله جوادی آملی عنوان کرد: اگر انسان به کمال برسد از فیض خداوند بهره‌مند می‌شود زیرا خداوند بخشنده است و این خاصیت کامل بودن است که از مخزن او کم نمی‌شود، بلکه به فیض او اضافه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هر اندازه فیض خدا اختصاص پیدا کند، سبب افزایش فیض برای فرد می‌شود، این امر نه تنها مخزن الهی را کاهش نمی‌دهد، بلکه بر آن می‌افزاید.

وی یادآور شد: کار خدا مقصد و کمال لامتناهی است،‌ آسیبی به خدا نمی‌رسد و کمبودی برای وی ایجاد نمی‌شود، زیرا کمال محض است.

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: ذات اقدس الهی مصون از تحولات است و عاملی از بیرون سبب خوشحالی و نگرانی خدا نمی‌شود، هر کسی مجموعه کفر، شکر و رضا را در دیوان عمل خود دارد و ذات اقدس الهی بین آنها داوری می‌کند.

وی با اشاره به سوره القیامت گفت: تمام کارهایی که انسان در دوران زندگی انجام داده و به عنوان سنت باقیمانده است، به او گزارش داده می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی خاطرنشان کرد: خداوند مقصد محض و دائم‌الفیض است و کار خدا تعطیل‌بردار نیست و دائم در حال فیض است.

وی با اشاره به مسئله خشکسالی گفت: خشکسالی یک امتحان الهی است و راهی ندارد به جز اینکه به ممتحن باز گردیم و در این زمینه بیان شده اگر شما به وظیفه خود عمل کنید، باران نازل می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اگر بشر صالح باشد، مشکلات و مسائل اقتصادی حل می‌شود و اگر نباشد، باران در دریاها می‌بارد.

وی یادآور شد: دو اصل کلی در دین آمده، اگر مردم به بیراهه نروند و اختلاس نکرده و با بیت‌المال بازی نکنند، به اندازه کافی باران نازل و سدها پر می‌شود.

آیت‌الله جوادی آملی عنوان کرد: خداوند بیان کرده اگر امتحان شدید، نماز و دعا بخوانید سپس منتظر شوید و از من بخواهید من به شما می‌دهم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی