بازدید 14044
سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس در حمایت از سفر نمایندگان به کره جنوبی؛

گردن ورزشکاران ما را زدند، نمایندگان برای اعتراض و لابی به کره رفتند!

پس از مدت‌ها جنجال بر سر احتمال سفر حمید رسایی نماینده تهران به برزیل، چهار نماینده و از جمله یکی از مخالفان سفر بی‌دلیل و پرهزینه به برزیل، در آخرین روزهای مسابقات آسیایی اینچئون، به کره جنوبی رفتند. در حالی که جایگاه مجوز هیأت رئیسه مجلس در چنین سفری با ابهاماتی همراه بود، سخنگو‌ هیأت رئیسه مجلس به توضیح درباره این سفر پرداخت.
کد خبر: ۴۴۰۲۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۱ 07 October 2014
گردن ورزشکاران ما را زدند، نمایندگان برای اعتراض و لابی به کره رفتند!پس از مدت‌ها جنجال بر سر احتمال سفر حمید رسایی نماینده تهران به برزیل، چهار نماینده و از جمله یکی از مخالفان سفر بی‌دلیل و پرهزینه به برزیل، در آخرین روزهای مسابقات آسیایی اینچئون‌ به کره جنوبی رفتند. در حالی که جایگاه مجوز هیأت رئیسه مجلس در چنین سفری با ابهاماتی همراه بود، سخنگوی هیأت رئیسه مجلس به توضیح درباره این سفر پرداخت.

به گزارش «تابناک»، در میانه سفر تابش، گروسی، حسینی و نجف‌نژاد نمایندگان عضو کمیسیون‌های برنامه و بودجه و صنایع مجلس به کره جنوبی، این پرسش مطرح شد که با توجه به ماده ۸۳ آیین‌نامه مجلس، که بنا بر‌ آن «مأموریتهاى رسمى فردى و جمعى نمایندگان براى شرکت در سمینار‌ها، اجلاس‌ها و بازدیدهاى فنى و تخصصى در داخل و یا خارج از کشور با تصویب کمیسیون ذى‏ربط و تایید هیأت رئیسه انجام خواهد شد»، آیا سفر این نمایندگان در هیأت رئیسه مجلس تأیید شده است یا خیر؟!

بهروز نعمتی، سخنگوی هیأت رئیسه در توجیه این سفر نمایندگان به خبر تابناک گفته است: فراکسیون ورزش، یکی از قوی‌ترین فراکسیون‌های مجلس است و ۱۹۰ عضو رسمی دارد، که در کمیسیون‌ها و جاهای گوناگون عضو هستند، و هیچ یک از سفرهای نمایندگان برای مسابقات ربطی به مجلس نداشته است‌ و خود فراکسیون‌ها ‌عمل کرده‌اند.

به گفته نعمتی، حسینی سال‌ها مدیر ورزشی بوده‌ و با توجه به سابقه ورزشی خود در این سفر بوده یا آقای گروسی رئیس فدراسیون بوده و نماینده‌ها از طرف کمیته ملی المپیک به این مسابقات رفته‌اند، همه دوستان از طرف ارتباطات ورزشی خود رفته‌اند. من به عنوان مسئول کمیته کشتی تاکنون دست‌کم پنجاه‌ بار دعوت شدم برای حضور در مسابقات؛ اما من تشخیص دادم که نروم، ولی دوستان تشخیص دادند که ‌باشند.

این نماینده گفت: اگر نمایندگان بخواهند به مأموریتی بروند، باید در کمیته مسافرت‌ها مطرح ‌و با مأموریت این عزیزان موافقت شود که هیچ یک از این افراد از این طریق نرفته‌اند، این افراد که به عنوان نماینده نرفته‌اند و در حکم شخصی که سال‌ها در ورزش کشور زحمت کشیده‌اند در آنجا حاضر شده‌اند و حال با هر کسوتی که می‌خواهد باشد. شما نباید فکر کنید ‌افرادی که به این جور جا‌ها می‌روند فقط برای نگاه کردن به مسابقات رفته‌اند بلکه لابی‌های قدرتمندی در آنجا وجود دارد، اگر دقت کرده ‌و اتفاقات را دنبال کرده باشید، می‌دانید که در این مسابقات گردن بچه‌های ما را زدند.

نعمتی افزود: چرا این‌گونه می‌شود، چون ما کار سیاسی نمی‌کنیم و لابی‌های سیاسی ضعیف داریم و حضور نداریم از آن‌ها دفاع کنیم و تمام کرسی‌های بین‌المللی خود را از دست داده‌ایم. زمانی در فیلا ما توکل را داشتیم و کسی جرأت نمی‌کرد به ورزشکاران ما تعدی کند اما دیدید که چگونه عبدولی در این مسابقات ذبح شد؛ چرا این کار انجام شد؟ چون کسی را نداشتیم.

وی در پاسخ به اینکه حضور نمایندگان چه تأثیری داشت، گفت: قطعاً برای لابی‌های آینده تأثیر‌گذار است و می‌توانند کرسی‌هایی را در آینده بگیرند و این حضور‌ها می‌تواند در آینده برای ورزش کشور مفید باشند. مگر یک نماینده چقدر از این مسافرت‌ها حق مأموریت می‌گیرد؟ این تفکر باید عوض شود. ما باید دنبال یک تحول باشیم. ما همه کرسی‌های خود را به خاطر همین تنگ‌نظری‌ها از دست داده‌ایم و نباید این گونه شود؛ باید فضا باز شود و چهار نفر بتوانند این کار را برای ما انجام دهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸۹
انتشار یافته: ۱۲
خدا انسان را افرید انسان توجیح را افرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
توجیه
ما ایرانیان عاشق خارجیم
ناشناس عزیز کاملاً درست فرمودید " ما ایرانیان عاشق خارجیم" بالاخص هموطنان عزیز تهرانی.
دقیقا بگند چه لابی کردند ؟؟؟
این حضرات رفته بودند فقط شمشیر اسلام را بر سر کفر فرود آورند و آن را از وسط به دو نیم کنند!
کاش آنچه در این سفرها به دست می آید را به مردم گزارش می کردند مثلا قرار است مدال طلا را به عبدولی برگردانند.
از قبل میدونستن قراره سر ورزشکار ها رو بزنند!
آخر این تابش چکاره مملکته که همه جاحضورداره وکاری هم ازش ساخته نیست برای چی این نمایندگان باسکوت رفتند کره وجلوی اونها اینقدر به ورزشکاران ماظلم شد ودم نزدند
نمایندگان عزیز شما بهتر است روی صندلی مجلس بشینید و به فکر تورم , فساد اقتصادی و مشکل بیکاری باشید . ورزش متولی داره . اگه با این بهانه ها میخواید برید خارج گردش کنید رک و راست بگید رودرواسی نکنید .
من هم ميخوام برم كره جنوبي .
چه لابی خاصی کردند و کدام حق را پس گرفتند؟! اصلا یک مصاحبه هم درباره عبدولی نداشتند!!! لطفا بگویید تا برای تک تک هزینه هایشان فاکتور بدهند وگرنه از پول هم خبری نیست، آن وقت ببینید باز هم کسی می رود.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار