بازدید 9854

بررسی عادی طرح آزادسازی سهام عدالت در بورس

کد خبر: ۴۴۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱ 07 October 2014

نمایندگان مردم در خانه ملت مقرر کردند که طرح آزادسازی سهام عدالت در بورس به صورت عادی در کمیسیون بررسی شود.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی فوریت طرح آزادسازی سهام عدالت در بورس به دوفوریت و یک فوریت آن مخالفت کردند و در نهایت مقرر شد این طرح به صورت عادی در کمیسیون مربوطه بررسی شود.

عبدالرضا مصری به‌عنوان طراح طرح مذکور گفت: یکی از اقدامات خوب در چند سال گذشته توزیع سهام عدالت در کشور بود که با این اقدام آخرین‌ها در جامعه اول شدند، اما متاسفانه هم‌اکنون 6 سال از واگذاری این سهام به مردم گذشته و بسیاری از مابه‌التفاوت‌ها پرداخت شده است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهام عدالت در شرایط کنونی تنها برگه کاغذی در دست صاحبان آن است، افزود: متاسفانه سهامداران نمی‌توانند این سهام را خرید و فروش کنند، از طرف دیگر بسیاری از کارگران در چند سال اخیر برای مسکن مهر ثبت‌نام کرده بودند، اما هم‌اکنون توانایی پرداخت مابه‌التفاوت این مسکن را ندارند و عده‌ای در این راستا به دنبال دلالی و خارج کردن این مسکن‌ها از دست کارگران هستند.

وی ادامه داد: در شرایط کنونی درخواست ما این است که نخست سهام عدالت در بورس آزاد شود تا کسانی که نیاز به پول برای خرید نهایی مسکن مهر دارند، بتوانند با فروش آن مشکلات خود را حل کنند.

مصری ادامه داد: از طرف دیگر براساس این طرح سهام عدالت باید بدهی‌های خود را به دولت پرداخت کند که این موضوع موجب افزایش اعتبارات و بودجه دولت می‌شود، همچنین این اقدام می‌تواند بر نرخ تورم اثرگذار باشدو بسیاری از پروژه‌ها از محل درآمدهای این حوزه که حدود 38 تا 40 هزار میلیارد تومان است، اجرایی می‌شود.

در ماده واحده طرح مذکور آمده است که دولت موظف است تمهیدات لازم به منظور معامله سهام عدالت در بازار بورس را فراهم نماید.

معامله سهام عدالت از یک ماه پس از ابلاغ این قانون آزاد اعلام می‌گردد.

خریداران سهام موظفند نسبت به تسویه طلب دولت قبل از نقل و انتقال سهام اقدام نمایند.

دولت موظف است بدهی هر سهامدار را به طور کامل در سایتی مشخص و آدرس آن را در اختیار عموم قرار دهد.

خریداران سهام موظفند براساس اطلاعات اعلام شده در سایت مربوطه مبلغ بدهی سهام به دولت را به حساب خزانه واریز نمایند.

نقل و انتقال سهامی که بدهی آن پرداخت نشده است مجاز نمی‌باشد و ارائه رسید واریز دولت در هنگام نقل و انتقال سهام الزامی است.

فروشندگان سهام پس از واگذاری هیچگونه مسئولیتی در قبال سهام نداشته و کلیه حقوق آن متعلق به خریدار خواهد بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها