بازدید 213500

افزودن Check Box به نوشته‌ها در Word

حتما برای شما نیز پیش آمده است که نیاز به طراحی یک پرسش‌نامه توسط واژه‌پرداز Word پیدا کرده باشید. قطعا طراحی پرسش‌نامه، نیازمند طراحی گزینه‌هایی است که کاربران آن‌ها را علامت بزنند؛ اما چگونه می‌توان این گزینه‌های علامت‌زدنی را به فایل مستند Word افزود؟
کد خبر: ۴۳۹۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 06 October 2014
اضافه کردن Check Box به نوشته ها در Word
حتما برای شما نیز پیش آمده است که نیاز به طراحی یک پرسش‌نامه توسط واژه‌پرداز Word پیدا کرده باشید. قطعا طراحی پرسش‌نامه، نیازمند طراحی گزینه‌هایی است که کاربران آن‌ها را علامت بزنند؛ اما چگونه می‌توان این گزینه‌های علامت‌زدنی را به فایل مستند Word افزود؟

به گزارش «تابناک»، واژه‌پرداز Word از شرکت مایکروسافت امروزه، بر‌ترین نرم‌افزار واژه‌پرداز در ویندوز مورد ارجاع است و در نسخه‌های جدید خود نیز قابلیت‌ها و توانایی‌های بسیاری را در خود جای داده است؛‌ افزودن گزینه‌های علامت‌زدنی به نوشته در این نرم‌افزار، یکی از ساده‌ترین کارهایی است که Word قادر به انجام آن است.

اما متأسفانه گزینه مربوط به این Check Box‌ها در نگاه نخست در دسترس کاربران نیست و از همین روی، بسیاری از کاربران در هنگام نیاز به این Check Box‌ها به مشکل برمی‌‌خورند.

بنابراین، ما در اینجا راه فعال کردن این گزینه در Word و ایجاد گزینه‌های علامت‌زدنی در متن را با شما مرور می‌کنیم.
اضافه کردن Check Box به نوشته ها در Word

برای آغاز به کار وارد محیط Word شوید و در روبان، ‌روی منو‌ کوچک کنار ابزار Bullet در قسمت Paragraph کلیک کرده و از منویی که باز می‌شود، گزینه Define New Bullet را برگزینید.

اضافه کردن Check Box به نوشته ها در Word

پنجره Custom Bulleted List باز می‌شود. در این پنجره بر ‌دکمه Symbol کلیک کنید.

اضافه کردن Check Box به نوشته ها در Word

در پنجره‌‌ای که باز می‌شود، از منو‌ Font، قلم Wingdings 2 را انتخاب کنید.

اضافه کردن Check Box به نوشته ها در Word

سپس از بین سمبل‌های موجود به دنبال گزینه مربوطه که شبیه ‌یک مربع کوچک است، بگردید و آن را برگزینید.

اضافه کردن Check Box به نوشته ها در Word

این امر منجر به آن می‌شود که این مربع کوچک به یکی از Bullet های فایل مستند شما تبدیل شود که هر گاه به آن نیاز داشتید، کافی است بر ‌آن کلیک کنید.

اضافه کردن Check Box به نوشته ها در Word
اما این گزینه‌های علامت‌زدنی، تنها برای چاپ ‌پرسش‌نامه مناسب است. اگر قرار باشد، پرسش‌نامه دیجیتالی طراحی کنید، نیاز به آن دارید که Check Box‌های شما واقعی ‌و کاربر و مخاطب شما قادر به علامت زدن آن‌ها در‌‌ همان فایل مستند باشد؛ اما برای این منظور چه باید کرد؟

برای این کار باید مجموعه ابزار Developer را به ابزارهای Word بیفزایید. برای این کار ‌نیاز است در ‌تنظیمات Word تغییر کوچکی داشته باشد. برای آغاز به کار در یک فضای خالی بر روی نوار ابزار یا روبان کلیک کرده و گزینه Customize Ribbon را برای شخصی‌سازی روبان برگزینید.
اضافه کردن Check Box به نوشته ها در Word

در پنجره‌ای که باز می‌شود، از فهرست سمت راست به دنبال گزینه Developer بگردید و آن را علامت بزنید.

اضافه کردن Check Box به نوشته ها در Word

در این صورت درمی‌یابید، مجموعه ابزار Developer در یک بخش جدا به نوار ابزار یا روبان Word اضافه می‌شود. از همین جا می‌توانید اقدام به انتخاب Check Box کنید‌.

اضافه کردن Check Box به نوشته ها در Word

به این ترتیب، می‌توانید ‌اقدام به طراحی پرسش‌نامه‌های دیجیتالی نیز بکنید.
اضافه کردن Check Box به نوشته ها در Word

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۳۳
نکات کلیدی و پیچ خم های ویندوزمان را قسمت به قسمت هر از چند گاهی یاد بدهید خوب است
بسيار هم عالي.
مطالب مفيدي در باب IT انتخاب ميكنيد.اميدوارم اين روند ادامه داشته باشه.
برای باز کردن گزینه Customize Ribbonباید در فضای خالی انتهای روبان کلیک راست کنیم و کلیک عادی اثری ندارد. لطفا اصلاح بفرمایید.
واقعا که اینهمه دردسر بیخودی؟
برای چک زدن ایکس انگلیسی کافیست
برای مربع کشیدن هم سیمبل رواز اینسرت انتخاب کنید و سپس کپی پست کنید
پاسخ ها
حمید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
آقای مهندس ناشناس
لطفاً بفرمایید اون "ایکس انگلیسی" را چه جوری داخل مربع قرار میدهید ؟!!!!!! این مهم است !!!!
عالی بود. مرسی
از این مطالب بیشتر بزارید
خوب و کاربردی بود.
ممنون.
مفید بود
ممنون
با سلام
مطلب تان بسیار جالب بود.
ممنون
بسیار سپاسگزار از شما !! مشکل مرا حل کردید.
مرسی تابی جووون
خیلی خوب بود
تشکر
ممنون عالی بود
خیلی عالی بود،ممنون
ممنون تابناک خیلی خوب بود از این مطالب که کاربرد زیادی برای کاربران داره بزارید اگه مطالب پیشرفته تری از آفیس بیشتر ورد و اکسل بزارید خیلی خوب می شه
دمت جيز! باحال بيد
ممنون
بسيار راهنمايي بجا ومناسبي است
سلام
خیلی خوب بود. مخصوصاً check box دیجیتالی.
بسیار ممنون
آخه جای این مطلب، اینجاست؟!
سلام نیازی به این همه تنظیمات در دولاپر نیس توی ورد 2007 در قسمت پوپولار یک قسمتی دارد که گزینش در خصوص دولاپر است که اونو به صورت مستقل نشونش بده
ممنون
یعنی 10% Word را هم بلد نیستیم.
یک سرویس مستقل به نام دنیای مجازی ایجاد کنید که این مطالب مفید رو بتوان یکجا گردآوری کرد
ممنون . بسیار عالی و کاربردی ، امکاناتی که خیلی دنبالش بودم.
خیلی عالی
ممنون . بسیار عالی و کاربردی ،
امکاناتی که خیلی ها دنبالش هستن.
وووووووووووووو این همه راه ؟
بیایذ از شکل ها استفاده کنید و مربع بسازید
به نظرم این موارد کاربرد کمی دارند. پیشنهاد می کنم استفاده از استایل ها و ایجاد فهرست خودکار را در هم آموزش دهید که بسیاری نمیدانند این امکانات وجود دارد
با تشکر از مطلبتون چند وقت پیش مطلبی در مورد این که "چگونه پوشه file رنگی داشته باشیم " گذاشته بودید اگر ممکنه دوباره آن مطلب را بذارید یا این که برم ایمیل کنید ممنون می شم
به نظر تابناک هم باید یه developer مجزا برای مطالب کامپیوتر و آی تی اختصاص بده، تا ما مجبور نشیم لابه لای مطالب اقتصادی و سیاسی دنبالشون بگردیم.
عالی بود
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل