بازدید 48924

دلیل مخالفت برخی نمایندگان با سفر رسایی به برزیل روشن شد!

انتشار نامه درخواست اداره تشریفات مجلس به وزارت خارجه برای انجام هماهنگی‌های لازم جهت سفر حمید رسایی، نماینده تهران به برزیل همزمان با برگزاری جام جهانی در این کشور آمریکای جنوبی، گسترده‌ترین جنجال‌ها درباره سفرهای خارجی نمایندگان را به راه انداخت. تابش نماینده‌ای که در کانون این جنجال‌هاست، عضو تیمی از نمایندگان است که اکنون در اینچئون هستند!
کد خبر: ۴۳۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۴ 02 October 2014
دلیل مخالفت برخی نمایندگان با سفر رسایی به برزیل روشن شد!انتشار نامه درخواست اداره تشریفات مجلس به وزارت خارجه برای انجام هماهنگی‌های لازم جهت سفر حمید رسایی، نماینده تهران به برزیل همزمان با برگزاری جام جهانی در این کشور آمریکای جنوبی، گسترده‌ترین جنجال‌ها درباره سفرهای خارجی نمایندگان را به راه انداخت. تابش نماینده‌ای که در کانون این جنجال‌هاست، عضو تیمی از نمایندگان است که اکنون در اینچئون هستند!

به گزارش «تابناک»، در حالی که در همه سال های گذشته، سفرهای خارجی نمایندگان مجلس با فرض بی‌فایده و پرهزینه بودن بسیاری از آن‌ها مورد انتقاد افکار عمومی و حتی برخی از نمایندگان مجلس بوده است، انتشار نامه‌ای از اداره تشریفات مجلس به وزارت خارجه برای انجام هماهنگی‌های سفر حمید رسایی به نمایندگی از کمیسیون اصل نود به برزیل، نقش‌آفرینی تابش، نماینده اردکان و تناقض در مواضع هیأت رئیسه مجلس، جنجالی ترین اخبار را برای یک سفر مجلسی‌ها که البته اجرایی نشد، رقم زد.

بنا بر ماده ۸۳ آیین‌نامه داخلی مجلس، مأموریت هاى رسمى فردى و جمعى نمایندگان براى شرکت در سمینار‌ها، اجلاس‌ها و بازدیدهاى فنى و تخصصى در داخل و یا خارج از کشور با تصویب کمیسیون ذى‏ربط و تأیید هیأت رئیسه انجام خواهد شد؛ بنابراین، نامه منتشره نشان می‌داد که هیأت رئیسه مجلس با سفر رسایی به برزیل موافق بوده است.
هرچند نعمتی سخنگوی هیأت‌رئیسه مجلس بعدا مدعی شد که کمیسیون اصل ۹۰ تصمیم گرفته بود، یکی از نمایندگان عضو این کمیسیون به برزیل فرستاده شود و این موضوع از سوی رئیس کمیته سفرهای خارجی تأیید شده بود، این موضوع نه در هیأت‌رئیسه مطرح و نه در این مورد تصمیمی گرفته شده بود.

سرانجام سفر رسایی و یا نماینده‌ای دیگر به برزیل، با دخالت و دستور علی لاریجانی، رئیس مجلس منتفی شد، ولی در این مسیر، برخی نمایندگان مجلس مواضعی قابل توجه داشتند که مقایسه آن با رفتار این روزهای خودشان خالی از لطف نیست.

کانون سفرهای خارجی نمایندگان همراه با تیم‌های ورزشی، فراکسیون ورزش مجلس است. در مجلس شورای اسلامی، فراکسیون موجودی غیررسمی است که ‌گاه از حد اعلام وجود هم فرا‌تر نمی‌رود. فراکسیون «امید زندگی، تعاون و عشایر»، فراکسیون زنان، فراکسیون مهرورزی، فراکسیون اقتدار ملی، فراکسیون انقلاب اسلامی و فراکسیون یاوران امداد امام (ره) از جمله فراکسیون‌های پرشمار مجلس نهم هستند.

رسایی وقتی که در اوج درگیری با تابش بود، جملاتی بر زبان راند که نمی‌تواند دور از حقیقت باشد. به گفته وی «به جرأت می‌توان گفت که ۸۰ درصد فراکسیون‌ها با تلاش وزارت خانه‌ها و سازمان‌های دولتی شکل می‌گیرند تا در بزنگاه‌ها مانند بررسی بودجه و طرح‌ها و لوایح مرتبط از ظرفیت نمایندگان به نفع خود استفاده کنند و در مواردی نیز یک فراکسیون راه اندازی می‌شود تا در بزنگاه بتواند در قالب تعامل با یک نهاد از آن امتیاز بگیرد».
دلیل مخالفت برخی نمایندگان با سفر رسایی به برزیل روشن شد!

فراکسیون ورزش تلاش خودش را کرده بود که نمایندگانی را هم به برزیل بفرستد. به گفته تابش «در فراکسیون در مورد اعزام چندین تن از اعضا بحث شد و قرار بر این گرفت تا با توافق وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال به برزیل بروند، اما صحبتی از آقای رسایی نبود».

هرچند نماینده‌ای از مجلس به برزیل نرفت، در جریان دعوای نمایندگان بر سر این مسأله، تابش از یک واقعیت مهم پرده برداشت: «اگر هر نماینده‌ای از طرف مجلس به مأموریت برود یا همراه وزیر یا مسئولی به جایی برود، هزینه‌اش از اعتبارات اختصاص گرفته دولتی خواهد بود» و افزون بر این، نمایندگان می‌توانند از حق مأموریت دلاری هم بهره ببرند.

جالب اینکه آقای تابش اکنون به همراه نمایندگان دیگری از مجلس در اینچئون و محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه و بودجه،‌ حسین گروسی، عضو کمیسیون صنایع و هادی حسینی، عضو کمیسیون صنایع نیز در کره جنوبی هستند.

از این جالب‌تر واکنش سخنگوی هیأت رئیسه مجلس است. بهروز نعمتی در پاسخ به اینکه آیا سفر نمایندگان مجلس به کره جنوبی از طریق هیأت رئیسه هماهنگ شده است و آیا هیأت رئیسه در جریان این سفر‌هاست، ‌واکنش جالبی نشان داده و تنها به گفتن «I do not know» بسنده کرده است!

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳۹
انتشار یافته: ۳۶
رفتن نماینده ها به این ماموریتها اخه فایده ش چیه ! نه خداییش بگن چیه!
اینا که چپ و راست از وزرا سوال میکنن! بیان جواب بدن رفتنشون به اینچوان مثلا چه فایده داشته!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
باید ی امکانی بزارن و نماینده را هم بابت این رفتارهاشون استیضاح کنن و از مجلس بندازنشون بیرون
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
رفع خستگی و حظ وافر از جیب ملت، و ضمناً اقدام در جهت تسکین دلواپسی
علیرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
ایا با هزینه اینها نمیشد تیم شیرجه به اینچون بره این جوانان بعد از 9 ماه اردو بخاطر کمبود بودجه از لیست اعزامی ها حذف شدند. حداقل اگر مدال نمیگرفتند تجربه بین المللی خوبی بود ولی حضور نماینده برای چی ....؟؟؟؟؟
کار فرهنگی ! دلیل از این واجبتر ؟؟؟؟
لطفا پیگیری بیشتری کنید،وقتی برای قهرمان به علت کمبود آیدی کارت مربی اعزام نمی کنند. اعزام این افراد چه توجیهی دارد
پاسخ ها
reza
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
شنیده ام امسال تعدادی ورزشکاران شیرجه به دلیل مسایل مالی و ... اعزام نشدند !! ایکاش هرچیز سرجای خودش بود
یه موقعیت افتاده براشون شدن نماینده ملت!!!
بعد میگن خوب فرصته بریم مثلا برزیل رو بببنیم!!
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
خوب خودت داری جواب میدی دیگه.
چون ملت برزیلو ندیدن نمایندشون به نمایندگی از اونها میره برزیلو ببینه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
چون به خلوت می روند انکار دیگر می کنند مصداق تابشه
جای این ها دو تا جوون بیشتر می بردید تجربه کسب می کردن .
آخر هم می شدن از الکی رفتن این ها به اینچئون بهتر بود .
این دو سه روز تا پایان بازی ها هم صبر می کردید و سفر را به کام عزیزان نماینده تلخ نمی کردین!
سر پل صراط تسويه حساب خواهيم كرد برادران ارزشي...
شاید می خواسته اند در مورد تفاوت های فرهنگی تحقیق کنند !
اگر با مالیاتی که بنده هر ساله دارم پرداخت می کنم رفتن اگر از پول بیت المال رفتن من می سپارم به خدایی که دارم من راضی نیستم در حالی که مملکت عزیزم با این وضعیت اقتصادی و سیاسی درگیره
منن راضی نیستم
پاسخ ها
آن فرد ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
نفست حق، بعید میدونم تو این 77 میلیون ایرانی کسی راضی باشه.
از جيب ملت رفتن يا از جيب خودشون؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
چه حرفیه دوست ناشناس من؟؟؟
جیب ملت و نماینده نداره که؟ جیب ملت هم جیب نماینده اس. اسمش هم روشه دیگه نماینده ملت!!!....
البته برا ی نمایندگان حامی دولت اشکال نداره برای ومخالفان دولت حرام است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
به نظر من هم نویسنده و هم اغلب خوانندگان معتقدند که واسه هر نماینده ای که باشه مشکل داره و فرقی نمیکنه از کدوم جناه و حزب باشه.
این چون اون-اون چون این واسه همین رفتند به اینچئون
پاسخ ها
پریناز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۱
آفرین اینوخیلی خوب اومدی: "این چون اون - اون چون این"
آقا نمایندن دیگه !بایست از موقعیت استفاده کنن در ضمن حال و هواشونم عوض میشه وقتی برگردن با روحیه بهتری تو جلسات شرکت میکنن
همون قدر که از بازنده کردن سعید عبدولی ناراحت و سرخورده شدم، از این سفر نماینده ها نیز!!
خداییش عقده دارن که برن خارج !!
بزارین این چند وقت مونده رو خوش باشن چون دیگه کم کم باید جمع و جور کنن و آماده بشن واسه خداحافظی با مجلس
میشه نماینده یا نماینده های مجلس رو استیضاح کرد؟
جالبه اول اقای تابش مخالفت کرده ،بعدش خودش رفته.یعنی داشته سنگ رفتن خودش رو میزنه
به خاطر مشکلات کافی به قول خودشون کاروان ورزشی امسال کیفیتی بوده نه کمیتی حالا فرستادن چند ورزشکار اضافه بهتر بود یا این نمایندگان؟!!
این I don't know رو به نکیر و منکر هم میگه؟!!
دقیقا برای نماینده ای مثل آقای تابش که نظرشون همواره و همیشه موافق دولت بوده اشکال نداره برن گوانجو .اما برا بعضی نمایندگان برزیل نه !!
دلیل روزگار امروز ما همین رفتار دوستان قانون گذار است.در سالهای مقاومت اقتصادی این ریخت و پاشها چه توجیهی دارد؟من در یک دستگاه دولتی مشغول کار هستم و محدودیتهای اقتصادی را با تمام وجود درک و احساس میکنم.لم تقولون ما لا تفعلون
خوب جناب تابش میفرمایند چرا شما بری آقای رسایی بذار من بروم !!!!!!!!!
شايد رفتند برا هوا خوري چون اينجا واقعا خيلي كار ميكنند...............
به ما مربوط نیست که رکی سفر بخواد بره یا نه.
بحث و مشکل ما اینه که این آقایون مگه کم حقوق میگیرن؟ پس چرا با پول و هزینه ی شخصیشون نمیرن مسافرت؟

اصلا این حقوق ماهانه رو چکارش میکنن.؟ همه چیشون که مجانی و از جیب بیت الماله
جناب آقای گروسی نماینده محترم شهریار به نظر شما بهتر نیست به جای استفاده از حق ماموریت دلاری به درد مردم ضعیف و پابرهنه شهریاربیشتر توجه کنید.
دیروز از کنار بیمارستان در حال تاسیس !!! شهریار می گذشتم خیلی با خودم فکر کردم که کلنگ این بیمارستان را آقای هاشمی رفسنجانی زده اند ولی هنوز ۲۰ درصد هم پیشرفت نداشته و فقط می خواستم از جنابعالی سوال کنم با اینهمه مشکلاتی که این شهرستان دارد آیا مسافرتهای اینچنینی مشکلی از مشکلات این مردم کم می کند؟!!!!!!!!!!!!!
جالبه. سفر او یکی را با اعتراض کنسل کردند.بعد خودشون رفتند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار