بازدید 5249

رضایی: بیکاری لرستان غیر طبیعی و مفرط است

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیکاری لرستان را غیر طبیعی و مفرط دانست و بر ضرورت خلق منابع جدید برای این استان در قالب برنامه ششم توسعه تاکید کرد.
کد خبر: ۴۳۹۲۱۵
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶ 02 October 2014
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیکاری لرستان را غیر طبیعی و مفرط دانست و بر ضرورت خلق منابع جدید برای این استان در قالب برنامه ششم توسعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی پیش از ظهر پنجشنبه در ارتباط به صورت ویدئو کنفرانس با کارگاه علمی - تخصصی اقتصاد مقاومتی در خرم آباد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی تدبیری برای عبور از شرایط کنونی کشور و رفع عقب ماندگی های تاریخی چند صد سال اخیر است.

وی با بیان اینکه ما یک میراث از گذشته داریم که طی 200 تا 300 سال اقتصاد ایران را تخریب کردند، افزود: باید بتوانیم از این مشکلات عبور کنیم همان طور که از مشکلات موجود در حوزه سیاست، امنیت و اقتدار عبور کردیم.

تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی یک جهاد بزرگ می طلبد


رضایی با بیان اینکه امروز هم با تحریم های اقتصادی و هم فشارهای بین المللی مواجه هستیم بیان داشت: باید بتوانیم از این تحریم های اقتصادی هم با سربلندی عبور کنیم که در این راستا اقتصاد مقاومتی برای شکل گیری یک آینده روشن اقتصادی بر اساس یک الگوی ایرانی اسلامی مطرح شده است.

وی با بیان اینکه سیاستهای کلان اقتصاد مقاومتی سند خیلی مهمی است ادامه داد: تحقق این سیاستها خودش یک جهاد بزرگ و یک بسیج عمومی را در سطح کشور می طلبد تا بتوانیم به دو مولفه مهم یعنی عبور از شرایط کنونی و رفع عقب ماندگی های تاریخی خود برسیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه برای تحقق این سیاستها مسئله استانها خیلی جدی تر است، بیان داشت: در همه کشور باید اقتصاد مقاومتی پیاده شود اما در بعضی استان ها مانند لرستان که میزان عقب ماندگی های آن فوق العاده بالا و فشارها بر زندگی مردم کاملا قابل لمس است، این موضوع حیاتی تر است.

پیاده شدن اقتصاد مقاومتی در لرستان مهم تر از سایر استانها

رضایی با بیان اینکه بیکاری مفرط و غیرطبیعی در لرستان وجود دارد، افزود: در تمام دنیا بیکاری وجود دارد اما بیکاری لرستان یک بیکاری غیر طبیعی و یک بیکاری غیر منتظره است که در سالهای متوالی زندگی مردم را تحت فشار قرار داده است.

وی با بیان اینکه پیاده شدن اقتصاد مقاومتی در لرستان مهم تر از سایر استانها است، یادآور شد: لذا انتظاری که ما از مدیران داریم این است که در دو سطح همکاری کنند، یکی اقتصاد مقاومتی برای مردم و دانشگاهیان تبیین شود که هدف چیست و همچنین اهداف و مقاصد مقام معظم رهبری در این حوزه برای مردم توضیح داده شود.

رضایی با بیان اینکه در بعد استانی انتظار ما از مسئولان بیشتر است، افزود: باید بررسی شود که در استان لرستان برای اینکه این سیاستها تحقق پیدا کند چه باید کرد.

وی یکی از مشکلات لرستان را کمبود منابع دانست و با تاکید بر ضرورت خلق منابع گفت: خلق منابع طی 5 سال آینده در برنامه ششم می تواند یکی از نکات مهمی باشد که مسئولان لرستان باید پیشنهاد بدهند.

فکر جدی برای خلق منابع توسط خود استان صورت گیرد

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: مدیران استان طی با اوضاع کنونی منابع هیچ کار مهمی نمی توانند انجام دهند مگر اینکه یک فکر جدی برای خلق منابع توسط خود استان صورت گیرد.

رضایی با طرح این سوال که ما چگونه می توانیم از مزیت های استان برای خلق منابع جدید استفاده کنیم افزود: همچنین باید پیگیری کرد که از بیرون استان چه کاری می توان انجام داد تا منابعی را از سوی مردم حتی از سوی کشورهای خارجی و سرمایه گذاری های خارجی بتوانیم وارد استان کنیم.

وی با بیان اینکه در زمینه سرمایه گذاری های خارجی هم نباید فقط به امریکا و اروپا و غرب چشم دوخت، تصریح کرد: بسیاری از کشورهای اسلامی و کشورهای منطقه منابع مازاد دارند، منابعی که حتی با بهره یک درصد هم حاضرند در اختیار ما قرار دهند که فقط پولشان نخوابد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه منابع عظیم در دنیا خوابیده و ظرفیت به کارگیری آنها نیست یادآور شد: در استان لرستان ظرفیت های بسیار بزرگی وجود دارد به طوریکه بیش از 400 تا 500 میلیون دلار در استان ظرفیت وجود دارد.

ضرورت پیوند صنعتی لرستان با اصفهان، مرکزی و خوزستان

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی لرستان نبود و کمبود منابع است افزود: اگر بخواهیم براساس روندهای گذشته ادامه دهیم همین وضعی که در گذشته بوده ادامه پیدا خواهد کرد باید به فکر خلق منابع یا وارد کردن آن از بیرون استان باشیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از لرستان به عنوان یک کانون بسیار مهم بین سه استان صنعتی بسیار مهم اصفهان، مرکزی و خوزستان یاد کرد و خطاب به مسئولان استان بیان داشت: در سند اقتصاد مقاومتی که به ما ارائه خواهید داد حتما تعاملات استان لرستان با این سه استان صنعتی را در نظر بگیرید و با صنعت این سه استان پیوند برقرار کنید.

رضایی با بیان اینکه من به سهم خودم به عنوان یک لر و یک زاگرسی از دکتر روحانی تشکر می کنم که از اولین سفرهایش به لرستان بود ابراز امیدواری کرد که تصمیمات گرفته شده برای این استان عملیاتی شوند.

وی تصریح کرد: انتظار می رود که خود مدیران استان تلاش بیشتری را انجام دهند تا با همکاری هم بتوانیم در مسیر تحقق سیاستهای اقتصاد مقاومتی حرکت کرد و استان لرستان به عنوان یکی از پیشگامان سند اقتصاد مقاومتی باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر