بازدید 3455
قائم‌مقام وزیر نیرو مطرح کرد:

اثرات ریاست ایران بر کمیسیون آبیاری و زه‌کشی

در سال‌جاری، براساس ظرفیت‌سازی انجام‌گرفته در زمینه آبیاری و زه‌کشی کشور ایران توانست عنوان ریاست این کمیسیون را کسب کند؛ این امر مرهون نگاه مثبت جامعه بین‌الملل به ایران و قابلیت‌ها و دستاوردهای کشور در زمینه آبیاری و زهکشی بوده است.
کد خبر: ۴۳۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۹ 02 October 2014
قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: ریاست ایران بر کمیسیون جهانی بین‌المللی آبیاری و زه‌کشی فرصت بزرگی است تا متخصصان کشور بتوانند با استقرار در کمیته‌های زیرمجموعه آن توانمندی‌های کشور را به جهان معرفی کنند.

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، مهندس "ستار محمودی" گفت: کمیسیون جهانی بین‌المللی آبیاری و زه‌کشی (ICID) در سال 1950 تشکیل شده است که در زمینه آموزش، فرهنگ‌سازی و ارتقای مدیریت در بخش آبیاری و زه‌کشی فعالیت می‌کند و ایران طبق مصوبه مجلس عضو این کمیسیون شده است؛ اما در طول حدود 64 سال فعالیت کمیسیون و 50 سال عضویت در این کمیسیون هیچ‌گاه ریاست آن را برعهده نداشته است.

وی افزود: در سال‌جاری، براساس ظرفیت‌سازی انجام‌گرفته در زمینه آبیاری و زه‌کشی کشور ایران توانست عنوان ریاست این کمیسیون را کسب کند؛ این امر مرهون نگاه مثبت جامعه بین‌الملل به ایران و قابلیت‌ها و دستاوردهای کشور در زمینه آبیاری و زهکشی بوده است.

محمودی با بیان اینکه مدت این ریاست به‌مدت سه سال خواهد بود، ادامه داد: این یک فرصت بزرگ است تا متخصصان کشور بتوانند با استقرار در کمیته‌های زیرمجموعه این کمیسیون توانمندی‌های کشور را معرفی کنند.

در این نشست، "سیداسداله پرونداد اسدالهی" دبیرکل کمیته ملی آبیاری و زه‌کشی ایران، با تاکید بر اهمیت ریاست ایران بر کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی (ICID)، گفت: ایران با دارا بودن 8.99 میلیون هکتار زمین‌های آبی در رده‌بندی جهانی، جزو پنج کشور جهان است و 92 درصد تولید کشاورزی کشور از این بخش تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه بسیاری از کشورهای جهان همچون آمریکا، چین، کانادا، هند و آفریقای جنوبی به‌دنبال ریاست این کمیسیون بودند، گفت: این مسئولیت یک فرصت جدید برای بخش کشاورزی و بخش آبیاری و زه‌کشی کشور است چراکه این نهاد ارتباط بسیار نزدیکی با سازمان‌های مهمی همچون سازمان ملل، شورای جهانی آب و فائو دارد و می‌تواند زمینه ارتقای بخش آبیاری و زه‌کشی را فراهم آورد.

همچنین دکتر "سعید نی‌ریزی" رییس جدید کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زهکشی (ICID) اشاعه علوم مرتبط با آبیاری و زه‌کشی و کنترل سیلاب را از اهداف اصلی این کمیسیون عنوان کرد و اظهار داشت: 70 درصد آب استحصال شده در جهان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود؛ این درحالی است که این رقم در کشور ما 90 درصد است.

وی ادامه داد: ما به‌دنبال اصلاح بهره‌وری پایین در بخش کشاورزی و تحول در شیوه‌های آبیاری با الگوگیری از کشورهای موفق هستیم تا از این رهاورد امنیت غذایی خود را بهبود ببخشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در مدت ریاست ایران بر کمیسیون بین‌المللی آبیاری و زه‌کشی بتوانیم در عرصه جهانی اثربخش باشیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها