بازدید 1807

صدای تاج از دستمزدها درآمد

کد خبر: ۴۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۹:۴۸ 17 April 2009
نايب رئيس فدراسيون فوتبال گفت: باشگاهاي صنعتي نيز مانند پرسپوليس و استقلال دچار مشكلات مالي خواهند شد .

به گزارش فارس مهدي تاج امروز در يك برنامه زنده تلويزيوني درباره مسائل مختلف فوتبال در فدراسيون صحبت‌هايي را انجام داد.

* ليگ خوب و پويايي داريم
ليگ خوبي داريم زيرا تكليف قهرماني تا هفته آخر مشخص نيست و حتي همه تيم‌هاي سقوط كننده مشخص نشده‌اند. ليگ فراز و نشيبي هم داشت اما 6 ارديبهشت ماه به پايان مي‌رسد و در آن جام ملت‌ها، جام جهاني و 4 سهميه‌اي باشگاهي را در آسيا در آن ديده‌ايم شرايط عالي بود و به همين دليل همه تا آخرين لحظه ليگ را تعقيب مي‌كنند و اين نشان دهنده يك ليگ خوب و پوياست.

* باشگاه هاي صنعتي مانند پرسپوليس و استقلال دچار مشكل مي‌شوند
پرسپوليس و استقلال نسبت به باشگاه هاي ديگر از اين جهت كه تماشاگران فراواني دارند مستثني هستند اما باشگاههاي صنعتي هم تنگناهاي مالي هم دارند و حتي استقلال و پرسپوليس هم از محل‌هايي كه اداره مي‌شوند. محل‌هاي چندان مطمئني نيست شايد باشگاه‌هاي صنعتي وضعشان نسبت به اين دو باشگاه بهتر باشد اما دلايلي دارم كه ممكن است آنها نيز مانند پرسپوليس و استقلال دچار مشكل شوند. در گذشته مالك كارخانه‌ها دولت بود و فقط مديران به دنبال مجوزي براي پرداخت بودند تا مشكلي در زمينه ديوان محاسبات و سازمان بازرسي نداشته باشند و سازمان تربيت بدني براساس بند «ب» ماده 117 مجوز هزينه يك درصد از درآمدشان را بدهد و مشكل پول نداشتند اما اكنون شرايط فرق كرده است، كارخانه‌ها سهامدار دارند و با توجه به اصل 44 قانون اساسي كه خصوصي‌سازي يك تكليف است نه ترجيج مالكان كارخانه‌ها سهامداران عدالت، سهامداران عمده و مردم هستند بنابراين ممكن است مردم مانند يك مدير كارخانه فوتبال را نبينند و يا به اين شكل حاضر به هزينه نباشند بعنوان مثال 37 درصد از سهام شركت فولاد خوزستان را شخصي خريداري كرده است بنابراين ممكن است دارندگان سهام عدالت و سهام عام و مالك‌هاي عمده اين هزينه‌ها را قبول نكنند بنابراين باشگاههاي صنعتي نيز مانند پرسپوليس و استقلال در سال آينده دچار مشكل خواهند شد.

* تيم‌ها كارخانه‌دارند نه اينكه كارخانه‌ها تيم ‌دارند
در اكثر كشورهاي دنيا اين باشگاه ها هستند كه كارخانه‌داري مي‌كنند و هيچ‌جا كارخانه‌ها تيم‌داري نمي‌كنند زيرا كارخانه بايد هدفش توليد باشد به همين دليل تيم‌ها كارخانه‌داري مي‌كنند و از امكانات آن براي تيمشان استفاده مي‌كنند در شرايط فعلي و با توجه به بحران اقتصادي موجود برخي از كارخانه‌هاي كشور مشكل پرداخت حقوق دارند زيرا در گذشته براي فروش فولاد ابتدا 4 ماه زودتر پول مي‌گرفتند و سپس كالا را تحويل مي‌دادند اما اكنون فولاد تحويل داده مي‌شود و چهار ماه بعد پول آن را مي‌گيرند و كارخانه‌ها تسهيلاتي از بانك‌ها دريافت كرده‌اند كه مشكلاتي برايشان بوجود آورده‌اند البته كارخانه‌ها مي‌توانند از باشگاهها استفاده تجاري كنند.

* اشتباهات داوري سازمان يافته نيست
اگر وضعيت موجود داوري را مطلوب بدانيم بايد بگوييم وضعيت مطلوب‌تري هم هست اما الان وضعيت مطلوب نيست و بايد قبول كنيم كه اشتباهات داوري سازمان يافته نيست.
پرسپوليس و استقلال چون در كانون توجه رسانه‌ها هستند ممكن است اشتباهات داوري آن‌ها بيشتر به چشم بيايد و اينگونه نيست كه داوران براي باشگاههاي ديگر مرتكب اشتباه نشده باشند فدراسيون فوتبال سازمان دارد و مي‌تواند اگر بحثي هم در مورد داوري وجود دارد آن را با اسم يا بدون اسم و به صورت محرمانه به فدراسيون بگويند البته ما به اين مساله رسيده‌ايم كه بايد آموزش‌هاي داوري را ادامه دهيم و تاكنون 4 دوره آموزش داوري داشته‌ايم اما بايد سيستم را نو كنيم و تغييراتي در هيات فوتبال‌ها و استان‌ها بوجود بيايد.

* استدلال‌هايشان را در مورد قرارداد رجب‌زاده بگويند
تاج در مورد بحث قرارداد مهدي رجب‌زاده همزمان با دو باشگاه مس و پرسپوليس گفت: از آنهايي كه ادعايي دارند خواسته‌ايم استدلال‌هايشان را بصورت مكتوب بياورند.

* رويه پرداخت قرارداد بازيكنان
ما به اين مهم رسيده‌ايم كه مبلغ قرارداد بازيكنان به شكل بي‌رويه‌اي در حال افزايش است كه حتي پرداخت آن از توان بخش دولتي هم خارج است و با وجود اين مساله ورود بخش خصوصي به فوتبال عملي نيست در قراردادها بايد رويه‌اي ايجاد شود ما منشور اخلاقي را با حضور 9 مديرعامل باشگاه تدوين كرده‌ايم كه بر مبناي آن 20 درصد از قرارداد اول فصل و بعنوان پيش‌پرداخت و 20 درصد در ميان فصل و 20 درصد بعنوان حقوق به بازيكنان بدهند، 20 درصد نيز براي عملكرد بازيكنان در نظر گرفته شود و 20 درصد پاياني را هم در انتهاي فصل به بازيكنان بدهيم.

* سن تيم‌هاي ملي پايه را كم كرديم
كار اساسي كه در فدراسيون انجام داديم اين است كه تيم نونهالان را از زير 14 سال به زير 13 سال آورديم. تيم ملي نوجوانان را كه علي دوستي هدايت مي‌كند و در شهريور در جام جهاني شركت مي‌كنند را به جاي تيم جوانان در مسابقات شركت خواهيم داد و دو سال از سن تيم جوانان كم مي‌كنيم اگر هم نتيجه نگيرند مهم نيست در عوض پشتوانه ‌سازي كرده‌ايم. غلامحسين پيرواني همين تيم نوجوانان را كه زير 19 سال است را به گوانگ‌جو به جاي تيم زير 21 سال ببرد و در المپيك لندن بجاي تيم زير 23 سال همين تيم را ببريم.

* صدرنشيني ذوب آهن حاصل كار سه ساله است
باشگاه ذوب آهن براي صدرنشيني امسال خود برنامه‌ريزي كرد و برنامه‌اي سه ساله تدوين كرد. آنها در سال اول فقط مي‌خواستند در ليگ برتر بمانند و در سال دوم به ميانه‌هاي جدول بيايند و در سال سوم به صدر جدول برسند كه اكنون به آن رسيده‌اند البته برخي از اهدافشان نيز اجرا نشد.

* اتفاقات مثبت فوتبال محصول فكر روزنامه‌هاست
بسياري از اتفاقات مثبت در فوتبال محصول فكر روزنامه‌هاست البته به آنها نيز انتقاد دارم و از آنها مي‌خواهم عده بسيار محدودي را درون خود حذف كنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل