بازدید 8425

هشدار درباره احتمال کشتار در کوباني

نيروهاي گروه تروريستي داعش با وجود ادامه درگيري‌هاي خود با افراد مسلح کرد به پيشروي خود به سمت شهر کوباني در شمال سوريه در نزديکي مرز با ترکيه ادامه مي‌دهند.
کد خبر: ۴۳۹۰۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۵ 02 October 2014
نيروهاي گروه تروريستي داعش با وجود ادامه درگيري‌هاي خود با افراد مسلح کرد به پيشروي خود به سمت شهر کوباني در شمال سوريه در نزديکي مرز با ترکيه ادامه مي‌دهند.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزيره، ديده‌بان حقوق بشر سوريه اعلام کرد که افراد مسلح داعش در فاصله دو کيلومتري يا سه کيلومتري شهر کردنشين کوباني هستند و در تلاشند اين شهر را تحت تصرف خود درآورند.

رامي عبدالرحمان، مدير ديده‌بان حقوق بشر سوريه اعلام کرد که آنها تا اين شهر فقط يک دشت فاصله دارند.در همين راستا خبرنگار الجزيره گزارش داد که افراد داعش به کندي از سمت شرق به اين شهر نزديک مي‌شوند.

همزمان يک منبع نظامي و يگان‌هاي کرد نيز پيش‌بيني کردند که درگيري‌ها ظرف چند روز آتي به داخل اين شهر که در استان حلب قرار دارد، کشيده شود.در واکنش به اين پيشروي‌هاي داعش، جنگنده‌هاي آمريکايي دست به سه حمله هوايي به مزرعه داود در شرق کوباني زدند.منابع اعلام کردند که اين سه حمله از 11 حمله‌اي صورت گرفته در روزهاي دوشنبه و سه‌شنبه در سوريه انجام شده است.

در همين راستا صالح مسلم، رهبر حزب اتحاديه دموکرات کردهاي سوريه هشدار داد، در صورتي که کشورهاي غربي هر چه سريع‌تر سلاح‌هايي براي نيروهاي کرد نفرستند کشتار دسته جمعي در کوباني رخ خواهد داد.از سوي ديگر، آنکارا در پي سقوط سه خمپاره در ترکيه که به دليل درگيري‌ها در کوباني شليک شده بود نيروهاي بيشتري را در مناطق مرزي خود با کوباني مستقر کرد.همزمان بولنت آرينچ، معاون نخست‌وزير ترکيه اعلام کرد که نيروهاي داعش به سمت مقبره سليمان شاه در شمال سوريه در حال پيشروي هستند. اين مقبره در کريدوري قرار دارد که ترکيه آن را متعلق به حاکميت خود مي‌داند و سربازان ترکيه‌اي از آن نگهباني و حراست مي‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار