بازدید 5519

آمریکا: می‌پذیریم غیر نظامیان را هم کشته‌ایم

کد خبر: ۴۳۹۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۵ 01 October 2014
 پس از آنکه گزارش شد در حملات هوایی آمریکا علیه داعش در سوریه چندین زن و کودک کشته شده‌اند، کاخ سفید تایید کرد که در این حملات استانداردهای اجتناب از کشتار غیرنظامیان به کار گرفته نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه یاهو نیوز، کاخ سفید برای نخستین بار تایید کرده که استانداردهای سخت‌گیرانه‌ای که باراک‌ اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا سال گذشته به منظور اجتناب از کشتار غیرنظامیان در حملات پهپادهای این کشور اعمال کرده برای عملیات‌های نظامی اخیر در سوریه و عراق به کار گرفته نمی‌شود.

کاخ سفید در بیانیه‌ای که برای پایگاه یاهو نیوز فرستاده، گفت که این سیاست بی‌قید و بند پاسخ پرسش‌ها درباره گزارش‌های مربوط به کشته شدن حدود 12 غیر نظامی شامل زنان و کودکان در حمله موشکی آمریکا به روستای "کفردریان" در استان ادلب سوریه است.

فرماندهان شورشیان سوری عنوان کرده‌ بودند که این روستا پایگاه جبهه النصرة وابسته به القاعده است و همچنین مقامات آمریکایی بر این باور بودند که اعضای گروه موسوم به خراسان در آنجا هستند.

در یک جلسه کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا طی چند روز پیش، فرماندهان شورشیان سوری عنوان کردند که یک موشک تام هاک آمریکا یک خانه را در این منطقه که مخصوص غیرنظامیان آواره بود از بین برده و از زیر آوار این ساختمان اجساد زنان و کودکان بیرون کشیده شده است.

پس از این حمله در 23 سپتامبر، تصاویر اجساد مثله شده کودکان در اینترنت منتشر شد و باعث اعتراضات ضد آمریکایی در چند روستای سوریه شد.

یک سخنگوی فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در پاسخ به پرسشی در خصوص حمله به روستای کفردریان گفت: ارتش آمریکا در نزدیکی این محل مقر گروه خراسان را هدف قرار داده است و تا به حال ما شواهدی که ادعای تلفات غیرنظامیان را تایید کند نداشته‌ایم.

اما کایتلین هایدن، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا به پایگاه یاهو نیوز گفت: پنتاگون همه اتهامات معتبر را جدی گرفته و این گزارش‌ها را بررسی خواهد کرد.

هایدن همچنین گفت: سیاست کاخ سفید که توسط باراک اوباما طی سال گذشته اعلام و در آن گفته شد پهپادها در حملاتشان باید "اطمینان تقریبی" حاصل کنند که غیر نظامیان را هدف نمی‌گیرند، حملات هوایی فعلی آمریکا در سوریه و عراق را پوشش نمی‌دهند.

به گفته هایدن این بیشترین سطح استاندارد اجتناب از تلفات غیر نظامی است که آمریکا تاکنون اعمال کرده است.

هایدن در ایمیلی که به پایگاه یاهو نیوز ارسال کرد گفت: استاندارد اطمینان تقریبی هنگامی اعمال می‌شود که ما اقدام مستقیمی در خارج از مناطق درگیری‌های خصمانه فعال انجام می‌دهیم.

وی افزود: این توصیف یعنی "خارج از مناطق درگیری‌های خصمانه فعال" منطبق بر آنچه که در حال حاضر ما در عراق و سوریه می‌بینیم نیست.

هایدن اضافه کرد: عملیات‌های نظامی آمریکا علیه داعش در سوریه همچون همه عملیات‌های نظامی آمریکا مطابق با قوانین درگیری‌های مسلحانه با رعایت تناسب و تمایز اجرا می‌شود.

بر این اساس در قوانین درگیری‌های مسلحانه هدف‌گیری عمدی مناطق غیرنظامی ممنوع بوده و از نیروهای مسلح خواسته می‌شود تا آنجا که ممکن است تدابیر احتیاطی به منظور جلوگیری از کشتار غیر عمدی غیرنظامیان در پیش بگیرند.

یک مقام سابق دولت اوباما گفت: بیانیه جدید کاخ سفید پرسش‌هایی را در خصوص اینکه آمریکا چطور می‌خواهد به جنگ در سوریه و عراق ادامه بدهد و تحت چه اختیارات قانونی‌ای این کار را می‌کند به‌ وجود آورده است.

هارولد کُه، که در دوره نخست دولت اوباما وکیل ارشد وزارت امور خارجه بوده اظهار داشت: به نظر می‌رسد که در این حملات یک منطقه خاکستری ایجاد شده است.

وی افزود: اگر ما قوانین سختگیرانه پیشگیری از تلفات غیر نظامیان را در سوریه و عراق اعمال نکنیم این نشان می‌دهد که این قوانین ارزش نسبتاً کمی دارند. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر