بازدید 15806
۸
عسکرپور در گفت‌و‌گو با «تابناک»؛

پوستر هسته‌ای فیلم‌سازان برای مقابله با نتانیاهو بود

به محض انتشار این پوستر برخی رسانه‌ها که در ماه‌های گذشته اخطار جدی بابت عملکردشان از رهبری دریافت کردند، در نقش بازو‌ داخلی صهیونیست‌ها عمل کردند و تلاش نمودند این حرکت مؤثر خنثی شود که قدر مسلم چنین مجادله سنگینی در مقابل این حرکت واضح در حمایت از منافع ملی، بسیار مشکوک بوده و نیاز به بررسی دارد.
کد خبر: ۴۳۹۰۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۸ 01 October 2014
محمدمهدی عسکرپور درباره پوستر منتشر‌ه با تصویر شش کارگردان ایران در حمایت از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران گفت: این پوستر برای جامعه بین‌الملل و طرف غربی مذاکرات طراحی شده و در غیر این صورت به زبان فارسی طراحی می‌شد.

به گزارش «تابناک»، با نزدیک شدن به حساس‌ترین روزهای مذاکرات هسته‌ای ایران با شش کشور چین، روسیه، آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان، از حرکتی با محوریت شش کارگردان کشورمان رونمایی شد که در قالب یک پوستر، پیام‌های مشخصی‌ برای طرفین غربی مذاکره کننده با ایران داشت تا بدین شکل سینمای ایران نیز گامی بلند برای دفاع از منافع ملی ایران و همچنین اعتراض به تحریم‌های ضدایرانی برداشته باشد.

این پوستر که تاکنون بلند‌ترین گام سینمای ایران در عرصه دیپلماسی عمومی و در راستای دفاع از منافع ملی در سطح بین‌المللی بود، با محوریت محمدمهدی عسکرپور، اصغر فرهادی، رضا میرکریمی، رخشان بنی‌اعتماد، مجید مجیدی و عباس کیارستمی شکل گرفت تا شناخته شده‌ترین کارگردان‌های بین‌المللی سینمای کشورمان در ایامی که لابی‌های صهیونیستی برای شکست مذاکرات فعال شده‌‎اند و تبلیغاتشان در حال اوج‌گیری است، پیامی محکم و رسا درباره این مذاکرات برای جهانیان بفرستند؛ پیامی که به واسطه موقعیت بین‌المللی این سینماگران دیده و شنیده می‌شود.

این پوستر پس از طراحی قرار بود در روزنامه نیویورک تایمز منتشر شود که با توجه به رقم چشمگیری که نیویورک تایمز برای چاپ این پوستر درخواست کرده بود و عدم همراهی ایرانی‌های مقیم آمریکا برای کمک به انتقال این رقم قابل توجه ـ از ترس برخورد غضب‌آلود صهیونیست‌ها و سیستم امنیتی آمریکا ـ امکان انتشار این پوستر در نیویورک تایمز فراهم نشد و سپس قرار شد، این پوستر در سطح فضای مجازی به طور گسترده انتشار یابد و این پیام بدین شکل از این طریق انتقال یابد که در همین راستا وب‌سایتی نیز‌ صرفاً با قرار دادن این پوستر مطرح شد.

با این حال همزمان با شکل گیری این پوستر، کمپینی نیز شکل گرفت که در اهداف اولیه این حرکت نبود و البته با استقبال روبه‌رو شد، زیرا پیامی متفاوت در راستای منافع ایران داشت. در این پوستر تأکید شده که تحریم‌ها به مردم عادی ایران آسیب زده و نه به برنامه هسته‌ای ایران و در واقع ناکارآمدی نظام تحریم‌ها و سوگیری اشتباه تحریم‌های ضدایرانی به محورهای طراحی و اجرای این تحریم‌ها یادآوری شده است.

در بخشی از متن این پوستر به مقایسه آنچه برای طرف غربی در صورت توافق شدن یا نشدن‌ فراهم خواهد شد، اشاره ‌و تأکید شده که اگر ۳+۳ به یک توافق ـ ولو توافقی ضعیف برای غربی‌ها ـ دست یابد، امکان بازرسی روزانه فراهم خواهد شد، سانتریفیوژ‌ها افزایش نمی‌یابد، سایت جدید غنی‌سازی ایجاد نمی‌شود، غنی سازی بیش از ۵ درصد انجام نمی‌شود، اورانیوم بیش از این ذخیره سازی نمی‌شود و پلوتونیوم تولید نمی‌شود و در مقابل تأکید شده در صورت عدم توافق، نه تنها خبری از بازدید روزانه بازرسان نیست، بلکه در سایر موارد نیز اتفاقی معکوس رخ خواهد داد.

پوستر هسته‌ای فیلمسازان برای مقابله با نتانیاهو بود

این پوستر که با محوریت «منافع خاص نباید ما‌ را گمراه کند: هیچ توافقی با ایران بد‌تر از عدم توافق نخواهد بود»، مشخصاً پیامی خطاب به طرف غربی و مشخصاً آمریکا به عنوان طرف اصلی مذاکرات از گروه ۳+۳ است و در پاسخ به گفته‌های اوباماست که گفته بود: «اگر توافقی ‌نشود، بهتر از آن است که توافق بدی حاصل شود».

در واقع این شش کارگردان به سران شش کشور غربی به ویژه رئیس جمهور آمریکا یادآوری می‌کنند، اتفاقاً توافق بد یا ایران، بهتر از عدم توافق با ایران است و طرف غربی باید حتی به توافقی که منافعش را ‌کامل تأمین نمی‌کند، تن بدهد، وگرنه شاید منافعش بیشتر به خطر بیفتد.

اما به محض انتشار این پوستر برخی رسانه‌ها که در ماه‌های گذشته اخطار جدی بابت عملکردشان از رهبری دریافت کردند و این موضوع ‌شفاف رسانه‌ای شده بود، در نقش بازوی داخلی صهیونیست‌ها عمل کردند و تلاش نمودند این حرکت مؤثر خنثی شود که قدر مسلم چنین مجادله سنگینی در مقابل این حرکت واضح در حمایت از منافع ملی، بسیار مشکوک بوده و نیاز به بررسی نهادهای امنیتی دارد.

محمد مهدی عسکرپور، یکی از شش کارگردان حاضر در این حرکت در گفت‌و‌گو با «تابناک» درباره این حرکت سینماگران کشورمان گفت: نقش اجتماعی برخی کارگردان‌های ایران هم کارکرد داخلی دارد و هم کارکرد بین‌المللی اما در ‌کشورمان به دلیل مسائل سیاسی و غیرسیاسی، قدر این جایگاه و منزلت سینماگران دانسته نمی‌شود و از کنار این نقش می‌گذرند.

این سینماگر برجسته کشورمان تأکید کرد: این شش نفر در راستای کمک به دیپلماسی عمومی در حوزه هسته‌ای، با این حرکت برای فرستادن یک پیام شخص به بخشی از کشورهای غربی همراه کردند و تصویرشان در این پوستر قرار گرفت؛ اما در داخل از این حرکت که در راستای منافع ملی بود، سوء برداشت شد و سوءتفاهم‌هایی را در پی داشت.

عسکرپور با تأکید بر اینکه مخاطب پوستر مذکور طرف غربی بود، یادآور شد: این پوستر کارکرد خارجی داشت و مخاطبش طرفین مذاکره کننده با ایران بود، در غیر این صورت متن این پوستر به زبان فارسی نوشته می‌شد؛ اما متأسفانه به عمد این موضوع را نادید گرفتند. صهیونیست‌ها و مشخصاً نتانیاهو در این مقطع شدید‌ترین حملات را علیه ایران انجام می‌دهند و پوستر هسته‌ای فیلم‌سازان نیز برای مقابله با این حرکت‌ها بود.

کارگردان مهمان داریم، درباره پیام این پوستر گفت: ما می‌خواهیم به طرف مقابل یادآوری کنیم که تحریم‌ها تأثیری بر برنامه هسته‌ای ایران ندارد و مردم را هدف گرفته و همچنین اعلام کنیم که مجبورید با ایران به توافق برسید و راه حلی پیدا کنید و این اتفاق مفید است و بنابراین پیام کاملاً روشن است و مشخص نیست این تفسیر‌ها از کجای این پوستر آمده است؟
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۸
آنهایی که از mpt انتقاد می کنند چطور ممکن اسن معنی این پوستر را بفهمند؟ از کوزه همان برون تراود که در اوست !
پاسخ ها
محسن
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۰
NPT
بابا طرف گزینش رو مینویسه " گذینش " اونوقت شما توقع داری بفهمه تو این پوستر چی نوشته ؟ سرخوشی ها !!!!
بعضی ها برای حفظ منافعشان نعوذبالله ازقران هم غلط می گیرند وتفسیر به رای می کنند چه برسد به...
یعنی واقعا شما نمیدانید که کاسبان تحریم و دلواپسان، هم جهت و همسو با نتانیاهو هستند؟
ما که می گیم تو کشورمون یک داعش داریم که بالقوه است. باور نمی کنید.
همین الان رسانه ملی این موضوع رو کوبید و این کمپین رو مسئله دار دونست
ابنها هر كس روكه دنيا قبولشون داره قبول ندارن
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار