بازدید 3288

روحانی برنامه‌ای برای سفر به عربستان ندارد

سخنگوی دولت در رابطه با نحوه‌ی ارتباط ایران با انگلیس با توجه به اظهار نظر های اخیر نخست وزیر انگلیس نسبت به ایران گفت: روابط بین دو کشور بر اساس یک مصاحبه یا سخنرانی از سوی طرفین شکل نمی‌گیرد، بلکه ملاحظات و منافع ملی و بلند مدت مد نظر است.
کد خبر: ۴۳۹۰۰۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰ 01 October 2014
سخنگوی دولت در رابطه با نحوه‌ی ارتباط ایران با انگلیس با توجه به اظهار نظر های اخیر نخست وزیر انگلیس نسبت به ایران گفت: روابط بین دو کشور بر اساس یک مصاحبه یا سخنرانی از سوی طرفین شکل نمی‌گیرد، بلکه ملاحظات و منافع ملی و بلند مدت مد نظر است.

به گزارش ایسنا، محمد باقر نوبخت در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در رابطه با اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس نسبت به ایران گفت: یک سخنرانی را می‌توان با یک سخنرانی جواب داد. پس هر مطلبی که گفته می‌شود، می‌توانیم جواب متناسبی به آن بدهیم، اما آنجا که قرار است روابط تنظیم شود در چارچوب قانون و مصالح ملی عمل خواهیم کرد.

وی همچنین در جواب سوالی در مورد صحبت‌های ظریف بر شورای روابط خارجی آمریکا گفت: متن صحبت‌های ایشان را ندیده‌ام، اما تردیدی ندارم که آقای ظریف سیاست‌مدار باتجربه و هوشمندی هستند که مطالب را بر اساس واقعیت‌ها و منافع ملی مطرح می‌کنند.

نوبخت همچنین در رابطه با توافقات ایران با 1+5 در نیویورک تصریح کرد: اگر توافقی با طرفین مذاکره داشته باشیم، حتما اطلاع رسانی می‌شود پس قطعا هنوز توافقی قطعی نشده است وگرنه اطلاع رسانی می‌شد چون مذاکرات در دست انجام است و تردید ندارم که دیپلمات‌های ایران که افرادی متدین و متبحر هستند مثل گذشته از منافع ملی ایران دفاع می‌کنند.

نوبخت با اشاره به این‌که در جلسه امروز هیات دولت آقای دکتر ظریف گزارش کاملی از مذاکرات هسته‌ای با 1+5 و همچنین سفر رییس‌جمهور به سازمان ملل متحد و سخنرانی ایشان در مجمع عمومی و همچنین بیش از 30 ملاقات و جلسه رییس‌جمهور با مسئولان عالیرتبه کشورهای مختلف ارائه کردند، افزود: سفر آقای روحانی به نیویورک مثل سال گذشته بسیار مبارک و در جهت بیان مواضع حق‌طلبانه ملت بزرگ ایران بود و نشان داد می‌شود از همه حقوق یک ملت را با قاطعیت دفاع کرد بدون اینکه واکنش منفی مثل برخی سال‌های گذشته پیش بیاید.

سخنگوی دولت با بیان این‌که بیان نافذ و حقوقی رییس‌جمهور ایران در مجمع عمومی و همچنین در اجلاس وضعیت آب و هوا و جلسات مختلف بسیار قاطع بود، تصریح کرد: امیدواریم مذاکرات نیز که در دو هفته آینده شروع خواهد شد با توجه به جمع‌بندی‌های انجام شده در راستای منافع ملی ایران به نتیجه برسد همان‌طور که تاکنون همکاران وزارت خارجه ما به درستی از مواضع ملی در مذاکرات دفاع کرده‌اند به این مسیر ادامه دهند.

وی با اشاره به این‌که امروز در دولت مصوبه‌ای در مورد تصویب و اختصاص 70 میلیارد تومان اعتبارات به استان اردبیل برای تامین آب و انتقال آن به مناطق و شهرهای روستایی در نظر گرفته شد، گفت: این مبلغ بین شهرستان‌های مختلف استان توزیع شده تا مناطقی که دارای مشکل هستند مشکلات‌شان برطرف شود.

نوبخت با اشاره به این‌که در جلسه امروز مبلغ پنج میلیارد تومان به اعتبارات احداث بیمارستان شهید باهنر کرمان اختصاص داده شد، تصریح کرد: وزارت بهداشت در کنار اعتبارات مصوب سال جاری که در قانون بودجه آمده است، برای تسریع کار پنج میلیارد تومان به اعتباراتش افزوده شده است.

سخنگوی دولت در جواب سوالی در رابطه با اظهارات یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر رانت هشت میلیاردی در دولت دهم، گفت: در این رابطه نامه مکتوبی دریافت نکرده‌ام اما در صورت لزوم و انعکاس آن به مراجع ذیصلاح وارد مساله خواهیم شد و پیگیری می‌کنیم.

وی همچنین در رابطه با مواضع خصمانه نتانیاهو علیه ایران، گفت: سیاست ایران‌هراسی رژیم صهیونیستی موضوعی واضح است و گاهی با پریشان‌گویی همراه می‌شود.

نوبخت در رابطه با روند مذاکرات هسته‌ای نیز یادآور شد: هر کدام از طرفین مذاکره از منظر خود نتیجه و سرعت عمل را تحلیل می‌کنند و ما تا تحقق همه خواسته‌های ملی‌مان این مسیر را ادامه می‌دهیم و در غیر این صورت نتیجه و سرعت آن برای ما قابل قبول نخواهد بود.

سخنگوی دولت همچنین در جواب سوالی در مورد اظهارنظر مخالفان دولت مبنی بر غلط بودن آمارهای اقتصادی دولت یازدهم، ‌گفت: افراد مختلف می‌توانند نظرات‌شان را مطرح کنند، اما مراجع رسمی مبنای محاسباتی سنجیده‌ای دارند که قابل ارائه و دفاع است پس تشکیک کردن در منطق اقتصادی جایگزین آمارهای رسمی نیست.

وی در جواب سوالی در مورد قیمت بالای اجناس در بازار با توجه به ادعای دولت مبنی بر کاهش نرخ تورم تا کمتر از 21 درصد، گفت: افزایش تورم نسبت به سال‌ گذشته تقلیل داشته است اما افزایش قیمت با وجود کاهش نرخ تورم یک واقعیت است.

نوبخت همچنین در جواب سوالاتی در مورد وضعیت خودرو در کشور، گفت: سیاست کلی دولت، حمایت از تولیدات و بخش‌های تولیدی بخصوص تولید خودرو است و هر نوع حمایت منطقی که بتوانیم داشته باشیم از صنایع انجام خواهیم داد.

سخنگوی دولت همچنین در مورد جزئیات یک درصد مالیات بر ارزش افزوده و ادامه آن در برنامه ششم بودجه، گفت: دولت مصمم است در مورد تقویت اعتبارات بهداشت و درمان اقدام کند و شاید ضروری نباشد در لایحه آورده شود اما هر مقدار که بخواهیم به اعتبارات بهداشت اضافه می‌کنیم تا کار پیش رود.

وی در مورد بودجه فرهنگ نیز گفت: یکی از مسائل اثربخش در حوزه فرهنگی، منابع مالی است، البته سیاست‌های فرهنگی و چگونگی روش عمل در حوزه فرهنگ نیز حائز اهمیت است و در حال حاضر بنا بر هماهنگی‌های انجام شده اعتبارات قانونی در حوزه فرهنگ به بخش‌های غیردولتی پرداخت می‌شود که لازم است از این دستگاه‌ها گزارش مکتوب عملکرد بخواهیم.

نوبخت همچنین در جواب سوالی در مورد احتمال سفر رییس‌جمهور به عربستان، گفت: فعلا برنامه‌ای برای سفر رییس‌جمهور به عربستان تعریف نشده است. 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان