بازدید 26607

اجرای قانون جدید مالیات‌های مستقیم از ابتدای سال 94

کد خبر: ۴۳۸۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۲ 01 October 2014

با موافقت نمایندگان مردم در خانه ملت، قانون مالیات‌های مستقیم از ابتدای سال 94 اجرایی می‌شود.

به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در جریان رسیدگی به بند 64 لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و اصلاحات بعدی آن با الحاق یک ماده به‌عنوان ماده 282 به این قانون موافقت کردند که براساس آن قانون جدید مالیات‌های مستقیم از ابتدای سال 94 اجرایی می‌شود.

براساس ماده الحاقی به قانون مالیات‌های مستقیم تاریخ اجرای این قانون به استثنای مواردی که در همین قانون ترتیب دیگری برای آن مقرر شده است، از ابتدای سال 1394 می‌باشد لیکن کلیه اشخاص حقوقی و صاحبان مشاغل موضوع ماده(95) این قانون که سال مالی آنها از 1/1/1393 و بعد آن شروع می‌شود از لحاظ تسلیم اظهارنامه، ترتیب رسیدگی و نرخ مالیاتی، مشمول احکام این قانون می‌باشند.

همچنین نمایندگان با حذف ماده 281 بند 64 لایحه فوق موافقت کردند که در این ماده حذف شده آمده بود در هر مورد که اجرای احکام و مقررات قوانین مالیاتی، متضمن ابهام در نحوه عمل و برداشت از قانون می‌باشد، بخشنامه‌های اجرائی سازمان امور مالیاتی کشور باید با رعایت منافع مؤدیان رفع ابهام کند.

در ادامه بررسی این لایحه، نمایندگان با ارجاع ماده 283 بند 64 لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به کمیسیون اقتصادی مجلس با 157 رأی موافق، 4 رأی مخالف و 3 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر موافقت کردند.

براساس ماده 283 لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرائی مواد(77)،(95)، (97)، (132)، (149) و تبصره‌های ذیل ماده(169) این قانون پس از دریافت نظر مشورتی رسمی از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، اتاق تعاون و اتاق اصناف تهیه می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل