بازدید 7654

نشست ضد کُردی سازمان اطلاعات ترکیه با داعش

کد خبر: ۴۳۸۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳ 01 October 2014
یکی از اعضای فغعال پ.ک.ک هشدار داد در صورتی که ارتش ترکیه وارد خاک سوریه بویژه مناطق کردنشین شود، «پ.ک.ک» آتش جنگ را به سراسر ترکیه خواهد کشاند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در سوریه، یک منبع کُرد و عضو فعال حزب کارگران کُرد ترکیه (پ.ک.ک) در اظهاراتی شدید الحن به اردوغان هشدار داد: با دادن آدرس غلط نمی‌توانید ملت کُرد را از مسیر حقیقی و تاریخی خود منحرف سازید.

جلسه ضد کُردی سازمان امنیت ترکیه با سران داعش در شهر مرزی سوریه

این فعال کُرد که خود را «هوال وریا» معرفی نمود، ضمن انتقاد از سیاست‌های ترکیه در قبال کُردها اظهار داشت ما اسناد محکم و غیر قابل انکاری در دست داریم که سازمان امنیت ترکیه (میت) جلسات متعددی در یک شهر مرزی در شمال سوریه با سران داعش برگزار نموده و در این جلسات توافقاتی علیه کردها به امضای دوطرف رسیده است.

وی با اعلام این خبر به خبرنگار فارس در دمشق گفت: از جمله یکی از بندهای توافقنامه این جلسه پاکسازی قومی در کردستان سوریه از طریق داعش و آواره کردن مردم کُرد و قتل عام آنان است.

اسارت اتباع ترک توسط داعش یک نمایش مضحک به کارگردانی اوغلوو است

وی اسارت تعدادی از اتباع ترکیه توسط داعش در جریان تصرف موصل را یک نمایش مضحک دانست و افزود: چگونه است که داعش اتباع هرکشوری را اسیر می‌کند به جوخه اعدام می‌سپارد ولی اتباع ترکیه را بدون اینکه کوچک‌ترین خراشی روی پوست آنان افتاده باشد، پس از چند ماه آزاد می‌کند.

این مقام کُرد، ضمن رد ادعای برخی رسانه‌ها در خصوص عملیات آزاد سازی اتباع ترک از دست داعش توسط سازمان امنیت ترکیه آن را یک نمایش کمدی به کارگردانی اردوغان وداود اوغلو دانست.

چرا مقبره سلیمان شاه مثل بقیه مقبره‌ها توسط داعش تخریب نمی شود؟

هوال وریا ماجرای ساختگی اخیر در خصوص حمله داعش به مقبره سلیمان شاه در حلب سوریه و اسارت سرباز ترکیه ای محافظ آن را طنز سال 2014 عنوان کرد و گفت: چگونه است که در طول مدت این چند سال که شهر حلب و حومه آن در اختیار داعش بوده تعرضی به این مقبره صورت نگرفته و درست در زمانی که شرایط و بهانه برای ورود ارتش ترکیه به شمال سوریه فراهم شده، ناگهان داعش به مقبره سلیمان شاه تعرض می کند، چرا مقبره سلیمان شاه مثل بقیه مقبره ها توسط داعش تخریب نمی شود؟!؟

وی گفت من با طرح این سئوالات فقط هدفم این است که چهره نفاق گونه و مضحک اردوغان و تیم حاکم بر آنکارا را در قبال همدستی آنان با داعش را اولاً برای مردم کُرد و ثانیاً برای افکار عمومی کشورهای منطقه و جهان برملاء سازم.

بارزانی بداند دولت ترکیه خود مواضع خود صادق نیست

این فعال کُرد همچنین خطاب به مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان عراق اظهار داشت: ما قبلاً نیز به برادران کُرد خود در اربیل گفته‌ایم که دولت کنونی ترکیه خیر و صلاح ملت کُرد را نمی خواهد و در مواضع خود صادق نیست و تنها به دنبال منافع خود و قربانی کردن ملت کرد به پای منافع خویش است. در یک کلام باید بگویم که دولت ترکیه چشم طمع به ثروت کردستان از جمله نفت و گاز آن دوخته و بر همین اساس به شما برادرانم توصیه می‌کنم که فریب حیله های اردوغان و داود اوغلو را نخورید چرا که آنان قصد دارند با طرح مسائل تفرقه انگیز، نظیر کُرد عراقی و کرد ترکیه ای ما را از هم جدا کنند و سپس یکی یکی سر ببرند.

مذاکرات صلح با پ.ک.ک جفایی نابخشودنی در حق کردهاست

هوال وریا اقدام ترکیه در خیانت به قوم کرد و آسیب رساندن به روند مذاکرات صلح با پ.ک.ک را جفایی نابخشودنی در حق ملت کرد عنوان کرد و افزود: اردوغان دچار خطایی تاریخی و استراتژیک شده و در خصوص روند صلح و ماجرای فراخوانی مجاهدین کرد از کوهستان ها توسط پ.ک.ک دچار توهم شده و خیال می کند ملت کرد از مبارزه خسته شده، از آرمان خود چشم پوشیده و در مقابل او سر تعظیم فرود آورده‌اند، اما باید گفت این خیالی خام بیش نیست و اگر دست از توطئه علیه ملت کرد برندارد.

اگر ارتش ترکیه وارد مناطق کردنشین سوریه شود،‌پ.ک.ک جنگ را به ترکیه خواهد کشاند

وی در ادامه افزود: اردوغان مثل کودکی نوپا می‌ماند که متوجه خطر بازی کردن با آتش نیست و لذا ما هشدار می دهیم که در صورت تداوم این آتش بازی، ترکیه در آتش سیاست های وی و داود اوغلو خواهد سوخت.

هوال وریا در ادامه گفت: اردوغان با پشت کردن به بخش عظیمی از جمعیت ترکیه، با کسانی بیعت کرده که هیچ تعلقی به کشورهای منطقه ندارند ،اما فراموش کرده است که دو سوم جمعیت ترکیه را کردها و علوی ها تشکیل می دهند.

وی با اشاره به وزن جمعیت کردها و علوی‌ها در جامعه ترکیه اعلام کرد وقتی بیش از 45 میلیون کرد و علوی مخالف سیاست های اردوغان وداعش در شهرهای مختلف ترکیه به خیابان ها سرازیر شوند آن موقع اردوغان ارزش و وزن خود را نزد مردم ترکیه خواهد سنجید.

هوال وریا درادامه دولت ترکیه را مورد پرسش قرار داد و خطاب به آنان گفت: مثل اینکه شما اردوغان و داود اوغلو متوجه این موضوع نیستید که کردهایی که در سوریه توسط داعش سر بریده ،قتل عام و آواره شده اند برادران ما هستند، در صورتی که ارتش ترکیه وارد خاک سوریه بویژه مناطق کردنشین شود، پ.ک.ک آتش جنگ را به سراسر ترکیه خواهد کشاند و در این امر با برادران علوی خود هماهنگ شده‌ایم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل