بازدید 3366

اهمیت نقش رسانه ملی در نشاط اجتماعی زنان

کد خبر: ۴۳۸۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲ 01 October 2014
رئیس اداره سلامت زنان میان سال وزارت بهداشت، با بیان اینکه رسانه ملی در شادابی، شادکامی و نشاط اجتماعی زنان نقش مهمی دارد، اظهارداشت: میانسال سالم از شیوه زندگی سالم حاصل می شود.

به گزارش مهر، نشست شوراي سياست گذاري سلامت معاونت صدا با موضوع "هفته سلامت زنان" با حضور مير شبكه راديويي سلامت، رئیس اداره سلامت زنان میانسال وزارت بهداشت، مديران راديو سلامت و نمايندگان مديران شبكه هايي راديويي معاونت صدا برگزار شد.

دکتر عليرضا بهفر مدير شبکه راديويي سلامت و دبير شوراي سياستگذاري سلامت معاونت صدا گفت: برنامه سازان شبکه هاي راديويي از طريق تهیه و تولید برنامه های مجله ای شاد و جذاب در قالب های نمايش، طنز و... بايد عوامل خطرساز در زمينه بروز بيماري های جسمی و روانی زنان و دیگر اعضای جامعه را به مخاطبان اطلاع رساني کنند؛ چرا که عدم آگاهي از اين عوامل، سبب مرگ و مير افراد مي شود.

وی با بیان اینکه وظیفه برنامه سازان، فرهنگ سازی و اصلاح باورهای نادرست است، اظهارکرد: رسانه باید مردم را متقاضی سلامت کند و مردم خودشان از سیستم سلامتی را طلب کنند.  توجه به شیوه زندگی سالم، تغذیه سالم، ورزش و تحرک، عدم استفاده از مواد دخانی همچون سیگار و قلیان، سلامت جنین و باروری، ترویج قناعت و ازدواج آسان، آشنایی با بیماری ها و سرطانهای شایع زنان، ... از جمله موضوعات مهمی است که می بایست مورد توجه برنامه سازان قرار گیرد. البته اصلاح باورهای نادرست نیز از رسالت های مهم رسانه است؛ چرا که افراد زیادی برای دست یافتن به زیبایی و اندام مناسب فریب تبلیغات و باورهای غلط را می خورند و دچار عارضه های بیش تری می شوند.

دکتر مطهره علامه رئیس اداره سلامت زنان میان سال وزارت بهداشت، با بیان اینکه رسانه ملی در شادابی زن، شادکامی و نشاط اجتماعی نقش مهمی دارد، اظهارداشت: میانسال سالم از شیوه زندگی سالم حاصل می شود. از این رو، برنامه سازان شبکه هاي تلويزيوني و راديويي به موضوعات مرتبط با سلامت زنان از جمله سبک زندگی سالم، اختلالات روانی و خلقی، عوارض ناشی از مصرف مواد دخانی(سیگار، قلیان، مواد مخدر)، تغذیه سالم، ورزش، باروری، پیشگیری از بیماریهای شایع از قبیل بیماریهای قلبی و عروقی، فشارخون، دیابت و... بپردازند و آگاهی های لازم در این خصوص را به زنان و دیگر افراد جامعه ارائه کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس