بازدید 1893
باید خودشان جریمه شوند نه باشگاه ها؛

ایران در انتظار حکم فوتبالیست‌هایی با کارت جعلی

کد خبر: ۴۳۸۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳ 01 October 2014
اگر فوتبالیست‌های متخلف در مورد کارت جعلی معافی بدون جریمه لازم و کافی به فوتبال برگردند چه پاسخی برای آن سربازهایی داریم که در مرز پاکستان گروگان گرفته شدند یا آن جوان روستایی که هیچ ندارد اما دو سال برای خدمت زمان می گذارد؟

به گزارش مهر، می گویند تراکتور سازی و ملوان در انتظار سربازها نشسته اند و يا می گویند تا نیم فصل حکمی اعلام نمی شود و پس از آن این بازیکنان باید به تیمهای نظامی بروند. می گویند و درست هم می‌گویند که خروج اینها از فوتبال تیمها را بلاتکلیف می کند و در حالی که باشگاهها جرمی مرتکب نشده اند، خودشان و هوادارشان جریمه می شوند و نمی توانند کار را ادامه بدهند!

می گویند و درست هم می گویند که برای اینها جهت بازیکن شدن سرمایه گذاری شده است وسالها هزینه و انرژی گذاشته شده و امکانات در اختیارشان قرار گرفته و... همه این حرفها درست است و مهمترینش این است که با خلاف یک شخص یک باشگاه و هوادارانش دچار جریمه تضعیف می شوند که عادلانه نیست اما...

پرسشی داریم و آن پرسش این است: چگونه بازیکن خاطی برای جعل اسناد دولتی جریمه می شود؟ چگونه پاسخی به بازیکنانی بدهیم که دو سال در اوج جوانی به خدمت مقدس سربازی رفته اند و پولی هم نگرفته اند؟ چگونه پاسخی برای آن جوان روستایی که هیچ ندارد و در میان هیچ نداشتنش دو سال هم برای خدمت به کشورش زمان می گذارد داریم؟

باید جریمه ای سنگین در نظر گرفت مثلا به جای دو سال، سه سال خدمت برایشان برید یا جریمه مالی سنگین  و در حد یک میلیارد تومان یا چیزی شبیه به این برایشان در نظر گرفت. حکم را نمی دانیم جریمه اش را هم ما بلد نیستیم بحث ما این است که باید درس عبرت شوند تا دیگران به این سادگی قانون را دور نزنند!

اینکه کارت جعل شود و بعد از چند سال اینها فقط مکلف به فوتبال شوند کافی نیست. در واقع پاسخی برای جوانهای این مملکت نیست، پاسخی برای آن سربازها که در مرزهای پاکستان گروگان گرفته شدند،نیست. پاسخی برای آن جوان روستایی نیست،کافی نیست، کفایت نمی‌کند، اینها باید تاوان تخلف به این بزرگی را پس بدهند، خودشان هم باید پس بدهند شاید نه باشگاهشان و یا هوادارشان.

حکم را نمی دانیم اما این را می دانیم که قرار نیست جرمی به این بزرگی فقط با فوتبال بازی کردن در تیمهای نظامی پایان یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل