بازدید 8017
۲
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

ادامه تلاش‌های رژیم اسرائیل برای فضاسازی علیه ایران

ادامه اختلافات آمریکا و رژیم اسرائیل بر سر موضوعات گوناگون منطقه‌ای، واکنش ایران به ادعاهای اخیر نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی در جریان سفر به سوریه و وعده ایران برای کمک به ارتش لبنان، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۳۸۷۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ 01 October 2014
ادامه تلاش‌های رژیم اسرائیل برای فضاسازی علیه ایرانادامه اختلافات آمریکا و رژیم اسرائیل بر سر موضوعات گوناگون منطقه‌ای، واکنش ایران به ادعاهای اخیر نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در مجمع عمومی سازمان ملل، اظهارات دبیر شورای عالی امنیت ملی در جریان سفر به سوریه و وعده ایران برای کمک به ارتش لبنان، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، در ادامه تلاش‌های نخست‌وزیر رژیم اسرائیل برای فضاسازی علیه ایران، امروز نیز بخشی از مطالب مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی به این موضوع اختصاص یافته است.

خبرگزاری «رویترز» با اشاره به برنامه دیدار باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل، روایط میان این دو را پرتنش خوانده و می‌نویسد، هم‌اکنون واشنگتن و تل آویو بر سر موضوع مربوط به مذاکرات هسته‌ای ایران، مذاکرات صلح خاورمیانه و همچنین مبارزه با گروه داعش با یکدیگر اختلاف دارند. به باور رویترز، اوباما در تلاش برای کاستن از شکاف‌ها در این موضوعات، کار دشواری پیش روی خواهد داشت.

از سوی دیگر، برخی مطبوعات بین‌المللی، از جمله «نیشن» پاکستان، واکنش ایران به ادعاهای اخیر نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل را مورد توجه قرار داده‌اند. این روزنامه می‌نویسد، ایران به اظهارات نتانیاهو در سخنرانی اخیرش واکنش نشان داده و اعلام کرده که وی بدون هیچ گونه مبنایی، جهان اسلام را با گروه داعش یکی دانسته است.

این روزنامه با اشاره به اینکه خداداد سیف، قائم مقام نمایندگی ایران در سازمان ملل اظهارات نتانیاهو را محکوم کرده، می‌نویسد، ایران اظهارات نتانیاهو را جنگ‌طلبانه خوانده است. سیف در سخنان خود همچنین هشدار داده که بهتر است رژیم اسرائیل حتی به فکر حمله به ایران هم نباشد.

اما در میان دیگر موضوعات، خبرگزاری چینی «شین هوا» به موضوع سفر دبیر شورای عالی امنیت ملی به سوریه پرداخته و با اشاره به سخنان شمخانی در دمشق‌ می‌نویسد، ایران ائتلاف تحت رهبری آمریکا برای مبارزه با داعش را نامشروع خوانده است.

این خبرگزاری می‌نویسد، علی شمخانی در یک کنفرانس مطبوعاتی در دمشق گفته ائتلاف مذکور فاقد مشروعیت بین‌المللی است. شمخانی گفته کشورهایی که اکنون به این ائتلاف پیوسته‌اند، خود پیشتر از جمله حامیان داعش به شمار می‌رفتند. دبیر شورای عالی امنیت ملی همچنین حملات هوایی آمریکا در سوریه را غیرمنطقی و ‌ناپذیرفته خوانده است.
 
در پایان از جمله دیگر اخبار مربوط به سفر منطقه‌ای دبیر شورای عالی امنیت ملی، وعده ایران برای کمک به ارتش لبنان نیز به عنوان یک خبر مهم مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های منطقه و جهان قرار گرفته است.

روزنامه «گالف تودی» می‌نویسد، ایران پیشنهاد ارائه تجهیزات به ارتش لبنان را داده تا از این طریق، توانایی این ارتش را برای مبارزه با تروریست‌های افراط‌گرا افزایش دهد. گالف تودی اشاره می‌کند که این موضوع از سوی علی شمخانی و پس از دیدار وی با مقامات ارشد لبنانی در بیروت بیان شده است. به گفته شمخانی، جزئیات این موضوع در جریان سفری که وزیر دفاع لبنان به زودی به ایران خواهد داشت، اعلام خواهد شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۲
نتانياهو با اين ادعاهاي مسخره خود، هر چه بيشتر در مرداب و لجنزاري فرو خواهد رفت كه بدست خود صهيونيستها ساخته شده است.
در جواب ادعاهای نتانیاهو باید گفت اسراعیل و صهیونیزم همانند داعش یکی از گروههای افراطی محسوب شده که در صد سال اخیر جنایات آنها علیه بشریت به اثبات رسیده و حتی هم پیمانانش در دنیا نیز از آنها به ستوه آمده اند.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها